חדשות

תערוכת הסלולר: וואווי עם סמארטפון מתקפל ונוקיה עם 6 עדשות במצלמה

וואווי מכריזה על סמארטפון מתקפל - Mate X ולנוקיה יש מכשיר עם 5 עדשות

תערוכת הסלולר MWC תיפתח רק מחר בברצלונה, אבל כבר היום מתחילות ההכרזות על סמארטפונים חדשים, אשר יגיעו אלינו ככל הנראה בחודשים הקרובים. מי שפתחה את היום היא וואווי עם הסמארטפון המתקפל שלה – Mate X. אומנם ראינו כבר בשבוע שעבר את הגלקסי Fold – הסמארטפון המתקפל של סמסונג, אבל משהו בגרסה של וואווי, הופכת את המכשיר להרבה יותר חדשני ומלהיב.

HUAWEI Mate X

ה-Mate X מגיע בטכנולוגיית דור 5, אותה בוודאי נראה בעוד מכשירים רבים השנה. הסמארטפון המתקפל של וואווי מגיע בתצורה מלהיבה הרבה יותר מזו של סמסונג, מכיוון שהוא כולל מסך אחד המתקפל לשניים ולא סמארטפון הכולל מסך פנימי ומסך חיצוני. ה-Mate X מתקפל באמצע ולא כולל ציר שחוצה את מסך ה-OLED. וואווי קוראת לטכנולוגיה הזאת – Falcon Wing, כאשר הסמארטפון מקופל, קיים מסך קדמי וגם אחורי בגודל 6.6 אינץ', אבל ברגע שפותחים את המכשיר, מקבלים מיני טאבלט בגודל 8 אינץ'. וואווי גם לא הייתה צריכה לשלב כאן 6 מצלמות כמו בסמסונג (בחלקים הפנימיים והחיצוניים), מכיוון שבצד המכשיר ממוקמות שלוש עדשות, איתן אפשר לצלם במצב פתוח או סגור.

Mate X -7

המצלמות כוללות חיישנים מבית לייקה הגרמנית, בדומה למכשירי דגל אחרים של וואווי. החיישנים מגיעים ברזולוציה של 40 מגה פיקסל (רחב), 16 מגה פיקסל (אולטרה רחב) ו-8 מגה פיקסל (עבור זום). המעבד הוא Kirin 980 עם 8 גיגה זיכרון עבודה, חצי טרה נפח אחסון עם אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס, טביעת אצבע הממוקמת בצד המכשיר ולא בתוך המסך, סוללה בקיבולת 4500 מיליאמפר/שעה עם טעינה מהירה מאוד – 85% אנרגיה בתוך חצי שעה. המחיר עצמו אסטרונומי 9,400 שקל (2,300 אירו), יותר יקר מה-8,000 שקל לגרסה של סמסונג.

נוקיה עם 6 עדשות

המירוץ אחרי מספר העדשות שאפשר לשלב בסמארטפון ממשיך. נוקיה הציגה בברצלונה את ה-Nokia 9 PureView הכולל 5 עדשות בגב המכשיר ועוד אחת מקדימה. 5 העדשות בגב המכשיר מגיעות עם אופטיקה של חברת קרל זייס, חיישן 12 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F1.8 (מתוך זה 2 עדשות לצילומי הצבע ו-3 לשחור לבן). כל 5 העדשות עובדות ביחד בשביל לייצר תמונת HDR (המשלבת מספר חשיפות) ברזולוציית 12 מגה פיקסל. בנוקיה אומרים ששילוב 5 העדשות מאפשר להם לאסוף פי 10 יותר אור מעדשה אחת בסמארטפון. העדשה הקדמית מגיעה עם חיישן 20 מגה פיקסל.

nokia_9_pureview-emotional

הנוקיה 9 מגיע עם מסך בגודל 5.99 אינץ' בפורמט 18:9 וברזולוציית QHD Plus. המעבד הוא סנפדרגון 845 מבית קוולאקום עם 6 גיגה זיכרון עבודה, נפח אחסון פנימי של 128 גיגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. הסוללה מגיעה בקיבולת 3320 מיליאמפר/שעה עם טעינה אלחוטית. מחיר המכשיר עומד על 2,530 שקל (700 דולר). המכשיר אמור להגיע לארץ במהלך חודש מרץ על ידי היבואן הרשמי – קבוצת ח.י.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

בואו תראו תמונות של גאדג'טים באינסטגרם

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא