כללי

סקירה: Synology DS218j – לגשת לתוכן מכל מקום

נמאס לכם לסמוך על שירותי האחסון בענן של גוגל, מיקרוסופט, אפל ודרופבוקס? אולי הגיע הזמן לקנות כונן NAS. סקירה על ה-DS218j של חברת Synology

אנחנו יוצרים ואוגרים המון תוכן בסמארטפון ובמחשב שלנו. במקרה הטוב, אנחנו מגבים את רובו בשירותי ענן בתשלום של גוגל, אפל או דרופבוקס. במקרה אחר, אנחנו לא עושים כלום ומסתמכים על כך שהמכשירים שלנו יחזיקו מעמד, מבלי שיקרה משהו לכל הצילומים, הסרטים ושאר הדברים שיצרנו או שמרנו. שירותי ענן הם פתרון מוצלח ונגיש, אבל הם סובלים מחסרונות של תשלום קבוע, שרק מתייקר עם הזמן (בין אם מדובר בעליית מחיר או הגדלת נפח אחסון). מהצד השני, קיימים כונני NAS המציעים פתרון גיבוי וגישה מרחוק. הכוננים הללו מחוברים ישירות לנתב הביתי עם כבל והם מסוגלים לפעול ללא שום מחשב המחובר אליהן, כי הם מכילים מערכת הפעלה. חברת Synology מציעה את הכונן DS218j.

synology
כונן DS218j. צילום צחי הופמן

סיינולג'י DS218j – שני כוננים המגבים את עצמם

עיצוב, חיבורים והפעלה: בסיינולג'י השקיעו קצת פחות בעיצוב של ה-DS218j. מדובר בקופסה מלבנית יחסית גדולה, אותה כנראה תעדיפו למקם באזור פחות נראה לעין. כונן ה-NAS הזה מכיל מקום לשני הארדיסקים של 3.5 או 2.5 אינץ' HDD או 2.5 אינץ' SSD. הנפח המקסימלי הוא שני כוננים 16 טרה (סך הכל 32 טרה). מדובר בכוננים בטכנולוגיית RAID אשר מגבים אחד את השני, כך שבמקרה שאחד קורס, המידע עדיין יהיה זמין על הכונן הנותר. 

ה-DS218j מגיע עם מעבד ארמדה 385 של מארוול כפול ליבה 1.3 גיגה הרץ וזיכרון של 512 מגה  מסוג DDR3. בצד האחורי קיימים 2 חיבורי USB 3.0 ו-LAN, כך שניתן לחבר אליו כוננים חיצוניים.

תהליך ההתקנה עצמו יחסית פשוט, למרות שהוא יכול להרתיע חלק מהמשתמשים. צריך לחבר את הכוננים לתוך האזור המיועד להם, בהחלק פשוטה. יש רק דרך אחת לעשות את זה, כך שלא צפויה בעיה. מעבר לזה, צריך לסגור את ה-DS218j עם הברגים המתאימים ולחבר לחשמל ולנתב.

את ההפעלה הראשונית תוכלו לבצע דרך האפליקציה בסמארטפון (DS Finder) או דרך התוכנה במחשב (אין גיור לעברית). מלבד הצורך ליצור חשבון בשירות, להגדיר יוזר גישה מרחוק ועוד כמה הגדרות, זה עובר חלק, כולל היכולת לבצע עדכון גרסה ישירות מהסמארטפון.

מערכת הפעלה והמון אפליקציות

Synology-2
עמוד הבית במערכת ההפעלה של סיינולג'י

שליטה: סיינולוג'י מציעה המון אפליקציות ניהול, גיבוי ושיתוף עבור המחשב והסמארטפון. רשימה מלאה שלהן והורדה אפשר למצוא בלינק הזה. יש איזה תהליך מבלבל ולא מספיק מסודר, בניסיון להבין איזה תוכנה/אפליקציה צריך להוריד. סיינולוג'י צריכה לשפר את הידידותיות בחוויה הזאת, כי לא בטוח שמשתמש בסיסי, יבין שהוא צריך להוריד אפליקציה נפרדת לתמונות, למוזיקה ולקבצים. ברור שסיינולוג'י רצתה לספק חוויה שלמה עבור כל קטגוריה, אבל זה מבלבל. למשל, אפליקציית Moments מאפשרת גישה נוחה לארכיון התמונות בתצורה של Timeline, שיתוף תמונות עם חברים, תיוג אנשים, מציאת תמונות דומות או כפולות ומחיקה שלהן. תוכלו גם לאחסן בכונן סרטים באיכות גבוהה ולגשת אליהם ללא בעיה מרחוק, להשתמש במוצר כשרת מיילים וגם לאחסן את אתר וורדפרס שבניתם.

ה-DS218j מציע גיבוי קבוע של המחשב, המזהה רק את הקבצים שעברו שינוי, מה שדורש פחות משאבים מהמערכת עבור הביצוע הזה. כמו כן, אפשר לסמן בקלות, באמצעות כפתור ימני של העכבר במחשב, קבצים ותיקיות שרוצים שיעברו לכונן.

IMG_20190626_165406
כונן DS218j. צילום צחי הופמן

מחיר: 980 שקל (בלי הארד דיסק) ועוד 280 שקל לכונן 1 טרה של WD. המחיר הסופי של ה-DS218j עם שני כוננים עומד על  1,540 שקל.

6 מוצרי שיאומי שאולי לא הכרתם

בשורה התחתונה, הכמות העצומה של מידע שאנחנו ובני המשפחה שלנו מייצרים היא עצומה. כונן NAS הוא פתרון, המאפשר לכם לעשות סדר בבלאגן ולגבות הכל בכונן פרטי, מבלי לחשוש שהמידע ימצא בחברה אחרת. ה-DS218j של סיינולג'י הוא מקום שכדאי להתחיל בו, מכיוון שהחברה מציעה מערכת הפעלה הכוללת מגוון רב של אפשרויות ותוכנות. המחיר שלו עומד על קרוב לאלף שקל, עליו צריך להוסיף את מחירי הכוננים. זה פתרון טוב למי שאוגר סרטים במחשב, תמונות וקבצים, והוא רוצה גישה אליהם מרחוק. מצד שני, הוא לא יתאים לכל אחד והוא דורש הבנה מסוימת בתחום.

5 טיפים לשימוש בכונני NAS בזמן חופשה

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

 

2 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא