צילום

סקירה: מצלמת אקסטרים Osmo Action – ניסיון ראשון ומוצלח של DJI

מתכננים חופשה? מצלמת אקסטרים היא מוצר שכדאי שתשקלו לקחת איתכם. ה-Osmo Action הוא הדגם הראשון של החברה בקטגוריה והוא לא מאכזב

תחום מצלמות האקסטרים מזוהה עם חברת גו פרו האמריקאית, המייצרת מוצרים מעולים אבל לא ממש זולים. מהצד השני אנחנו מוצאים הרבה יצרניות סיניות, המציעות מוצרים לא יקרים, אבל הם לא תמיד מצליחים להתחרות באיכות של גו פרו. חברת DJI הסינית, המוכרת מתחום הרחפנים, באה לייצר מוצר שעומד ראש בראש מול גו פרו ולנסות לרענן טיפה את הקטגוריה המנומנמת של מצלמות האקסטרים. ה-Osmo Action הוא הדגם הראשון של DJI, אשר ינסה לגרום לכם להעדיף אותו בזכות מסך קדמי ואחורי ומנגנון ייצוב תמונה.

Osmo Action-1
DJI Osmo Action. צילום צחי הופמן

עיצוב: מבחינת העיצוב, DJI שמרה על המראה המלבני המסורתי שאנחנו רגילים למצוא במצלמות אקסטרים אחרות. יש כאן יתרון ברור מבחינת DJI, המוצר שלה עובד עם אביזרים קיימים של מצלמות אחרות, כך שאם יש לכם כאלו בבית או שאתם מחפשים אביזרים של יצרניות צד שלישי, לא תהיה לכם בעיה להשיג כאלו (מתאם אוניברסלי מצורף לערכה). ה-Osmo Action כולל 3 כפתורים פיזיים: להפעלה/כיבוי, צילום ומעבר בין הגדרות הצילום. המצלמה עמידה למים עד לעומק של 11 מטרים ללא שום כיסוי.

DJI Action-1

ממשק: ההפעלה של ה-Osmo Action מהירה מאוד, קצת יותר משנייה. זה נתון חשוב שרוצים להתחיל לצלם ולא לחכות עד שהמצלמה תתחיל לעבוד. המצלמה כוללת מסך מגע קדמי 2.25 אינץ', אשר מסביבו נבנתה חוויית הממשק. החלקת האצבע מכל אחד מכיווני המסך מגלה תפריט אחר. החלקה מהחלק העליון מגלה את התפריט הראשי, החלקה מלמטה מאפשרת להגדיר במהירות את הרזולוציה וקצב רענון התמונה. מצד ימין/שמאל אפשר להגיע לגלריית התמונות או להגדרות צילום נוספות. בסך הכל, החוויה נוחה ומאפשרת להגיע במהירות לכל הפיצ'רים הרצויים. מה שפחות הסתדר לי בממשק היא הדרך להפעיל את המסך הקדמי. מדובר בהקשה כפולה עם שתי האצבעות על המסך האחורי. משום מה, לא מצאתי שום אזכור של DJI בהפעלה הראשונית לצורת הפעולה הזאת ובסוף גיליתי אותה רק במדריך ההוראות באפליקציה. מצד שני, אציין שיכול להיות ש-DJI הציגו את האופציה הזאת ופספסתי, אבל אני חושב שממש הייתי קשוב למדריך ההפעלה הראשוני שלהם.

Osmo Action-2
DJI Osmo Action. צילום צחי הופמן

DJI Osmo Action – מייצב תמונה דיגיטלי מוצלח

צילום: המצלמה מציעה צילום וידיאו ברזולוציית 4K עם 60 פריימים לשנייה, התמונה חדה והצבעים עשירים. מי שעושה עבודה טובה במיוחד הוא מייצב התמונה הדיגיטלי – RockSteady, אפילו אם מחליטים להחזיק את המצלמה ביד בלי מוט והולכים לצלם בצורה הזאת. הבעיה שברגע שנכנסים למקום סגור והתאורה לא אופטימלית, איכות הווידיאו כבר לא כזאת חדה, התמונה לא כזאת חלקה והחוויה פחות כיפית. ה-Osmo Action מציעה צילום בהילוך איטי של 240 פריימים לשנייה, זה מצב טוב לשימוש, בעיקר בקפיצה לבריכה וזריקה של חפצים שונים, אבל חבל שאיכות התמונה יורדת משמעותית ואפשר להרגיש בפיקסליזציה של הווידיאו. 

עבור צילומי סלפי, ה-Osmo Action כוללת מסך קדמי בגודל 1.4 אינץ' (לא מגע). מדובר בפתרון נוח, למי שרוצה לבצע צילומים של עצמו, כך הוא מקבל תמונה בזמן אמת של הצילום, למרות שהמסך קטן ולא מציג את התמונה המלאה.

אגב, לאחר כמה דקות של צילום המצלמה מתחממת בצורה מורגשת ולאחר זמן נוסף, המסגרת של העדשה הופכת ללוהטת, עד שכמעט אי אפשר לגעת בה. הבעיה הזאת פחות מורגשת אם משתמשים במוט סלפי או אביזר אחר.

ה-Osmo Action יודעת גם לצלם תמונות סטילס ברזולוציית 12 מגה פיקסל, איכות התמונות סבירה, אבל כנראה פחות טובה מזאת שבסמארטפון שלכם.

DJI Osmo Action – אפליקציה טובה אבל דורשת שיפור

Osmo Action-4
DJI Osmo Action. צילום צחי הופמן

אפליקציה: חלק לא פחות חשוב בחוויית השימוש במצלמת אקסטרים היא האפליקציה. אם אתם לא משתמשים מקצועיים, אתם תרצו לקבל עריכה מהירה ואוטומטית של הסרטים שלכם ישירות בסמארטפון, כך שתוכלו לשתף אותם עם חברים. אפליקציית DJI Mimo לא מגיעה עדיין לחוויה של גו פרו, אבל היא תאפשר לכם ליצור סרטונים קצרים בתבניות מוכנות של חופשה, ספורט אקסטרים וטיולים או לבצע עריכה ידנית של התוכן שלכם. DJI עוד צריכה לעבוד על חוויית הממשק, אבל היא כרגע מספקת.

סוללה: הצלחתי להוציא שעת צילום ברזולוציית 4K, זה אומר שבשביל יום צילומים אתם תהיו חייבים לקחת איתכם יותר מסוללה אחת. שלא לדבר שאם גם תתעסקו בהעברת החומרים לסמארטפון בתקשורת אלחוטית, הזמן הזה אפילו יתקצר. מחבר הטעינה הוא USB-C.

מחיר: 1,680 שקל (יבואן רשמי בנדא)

סקירה: גו פרו Hero 7 Black – צילום וידיאו בלי רעידות ושיתוף לייב בפייסבוק

סקירה: Osmo Pocket של DJI – תחליף את הסמארטפון בצילום וידיאו?

בשורה התחתונה, ה-Osmo Action היא מצלמת אקסטרים מצוינת מבחינת הצילום וידיאו ב-4K, הממשק, היכולת להשתמש בה במים בלי כיסוי והמייצב תמונה הדיגיטלי. מצד שני, הצילום במקומות עם תאורה מאתגרת, גורם לאיכות הווידיאו לרדת בצורה משמעותית.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא