אוזניות

סקירה: Rail ANC – אוזניות עם הפעלה קולית של Skullcandy

ה-Rail ANC של Skullcandy האמריקנית רוצות להיות אוזניות מגניבות, הן משלבות בתוכן אלמנטים שקופים, הן כוללות הפעלה קולית פנימית באנגלית, באס חזק וטכנולוגיית איתור של Tile. האם זה מספיק?

Skullcandy היא חברת אודיו מיוטה ארה״ב שמאוד מנסה לשמר תדמית של חברה מגניבה שפונה לחובבי אקסטרים ספורט, כמו גלישה וסקייטבורד (עד כמה שזה נחשב אקסטרים). המשרדים שלה כוללים נוף לפארק האולימפי של יוטה ומאפיינים מהעולמות האלו, כמו כסא רכבל תלוי ורמפה לאימוני סקייטבורד הממוקמת בלובי. כל המאמץ התדמיתי הזה, בסוף מביא את החברה להשיק את ה-Rail ANC, אוזניות נטולות חוטים (TWS) שמגיעות בצבע שחור, נראות כמו הרבה אוזניות אחרות, כאשר מה שמייחד אותן הוא לוגו הגולגולת של החברה. לא שזה דבר רע, אבל עם כזה מותג, ציפיתי לחוויה שונה.

Skullcandy - Rail ANC. צילום צחי הופמן
Skullcandy – Rail ANC. צילום צחי הופמן

עיצוב ושליטה: Rail ANC – איתור בכל מקום

ה-Rail ANC  לא שונות מרוב אוזניות במבנה הגבעול שאנחנו מכירים, אבל מה שמעט שובר את המראה השגרתי, הוא הפלסטיק השקוף בצד האחורי של האוזניות ובתוך מארז הנשיאה. בנוסף, המארז כולל תאורה כחולה בחלק הפנימי שלו. המארז עצמו פלסטיקי מאוד, אבל נוח לשימוש. האוזניות עצמן עמידות לרטיבות וזיעה בתקן IPX4. זה תקן יחסית נמוך מבחינת עמידות, אבל הוא יכול להספיק אם אתם לא הולכים להתפרע איתן.

Skullcandy שילבה כאן כפתורי מגע, שזה בדרך כלל נחמד ונוח לשימוש, רק שכאן הם היו רגישים מדי וגרמו לי להפעיל ולשנות פעולות מבלי שהתכוונתי, שזה היה מציק. מבחינת שליטה, הן מאפשרות בקלות בנגיעה בודדת או מספר נגיעות להפעיל את המוזיקה, להעביר שירים ולשלוט בווליום, כאשר ניתן לבצע התאמות לפעולת הכפתורים דרך האפליקציה. בנוסף, יש כאן אפשרות להפעלה קולית באנגלית ישירות מהאוזניות, אפשר להגיד, ״Hey Skullcandy, ANC On״ או ״Hey Skullcandy, Spotify״ (אי אפשר להזניק אפליקציות סטרימינג אחרות). היכולת הזאת עובדת טוב וזוהי בהחלט אופציה נחמד לשילוב. מה שהיה חסר לי מבחינת שליטה, הוא שילוב של חיישן העוצר ומפעיל באופן אוטומטי את המוזיקה שמוציאים/מכניסים את האוזניות לאוזניים. זה לא קיים כאן.

מה שכן מפריע בשליטה, שבכל פעם שמוציאים את האוזניות מאריזת הנשיאה, מקבלים חיווי קולי בדיבור שהן מחוברות, ה-ANC (סינון רעשים אקטיבי) עובד וגם ההפעלה הקולית עובדת, אחרי זמן קצר זה הופך למציק.

האפליקציה של Skullcandy כוללת המון אפשרויות והיא נוחה לשימוש, אבל פחות אהבת את העיצוב שלה שנראה לא מעודכן. האפליקציה מציעה חיווי על אחוז הסוללה של האוזניות (אבל לא של מארז הנשיאה), הגדרות לכל היכולות בצורה פשוט, אקולייזר ועדכוני קושחה.

ל-Skullcandy יש שיתוף פעולה ותיק עם חברת התגיות איתור החכמות – Tile. זוהי בעצם יכולת לאתר חפצים כמו זאת של AIrTag. ל-Tile יש רשת של איתור חפצים משלה. ברגע שתורידו את האפליקציה של Tile, תרשמו אליה ותחברו את ה-Rail ANC, תוכלו לדעת איפה הן נמצאות. זוהי אופציה חשובה, שכדאי שכל חברה תוסיף אותה.

יש כאן גם תמיכה בשני מכשירים במקביל – Multipoint (למשל, סמארטפון ולפטופ) שעבדה בצורה טובה.

סאונד ושיחות: Rail ANC – סינון רעשים כמעט לא מורגש

מבחינת סאונד, אנחנו מקבלים כאן דרייברים של 12 מ״מ, בלוטות׳ 5.2 וקודקים מסוג SBC  ו-AAC, אבל לא קודק aptX המשפר את הצליל בסמארטפונים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד. האפליקציה של Skullcandy כוללת אקולייזר עם מספר פרופילים מוגדרים מראש והתאמה אישית, אבל לא רק. Skullcandy מציעה באפליקציה תכונה בשם Personal Sound, המבצעת בדיקת שמיעה הלוקחת מספר דקות ארוכות, כאשר לאחריה ניתן ליצור פרופיל צליל אישי. המטרה של התוכנה הזאת, עליה אחראית חברה בשם mimi, היא להתאים את הסאונד למשתמש ולהפוך אותו לעשיר יותר, כך שהאדם המאזין יוכל לשמע את הפרטים בצלילים מבלי להגביר את הווליום. בבדיקה שלי, הצליל אכן נשמע יותר טוב והעדפתי להשתמש באופציה הזאת.

Skullcandy - Rail ANC. צילום צחי הופמן
Skullcandy – Rail ANC. צילום צחי הופמן

Skullcandy אוהבת להדגיש את יכולות הבאס שלה והבאס כאן מורגש היטב ובצורה טובה (לפעמים יותר מדי). באופן כללי הצליל פה בסדר גמור, הוא הרגיש לי קצת חנוק ולא מספיק עשיר, אבל עדיין נהניתי ממנו.

ה-Rail ANC מתגאות בשם שלהן ביכולת סינון הרעשים האקטיבית – ANC והן עושות את זה באמצעות 4 מיקרופונים. התוצאות כמעט שלא מורגשות וקשה היה להגיד שהסינון עושה עבודה מספיק טובה.

המיקרופונים גם מאפשרים ביצוע של שיחות טלפון באיכות טובה. לא קיבלתי תלונות מאנשים איתם דיברתי ברחוב או בחדר שקט.

סוללה: Rail ANC – יש טעינה אלחוטית          

לאוזניות חיי סוללה ארוכים: 10 שעות באוזניות ועוד 28 שעות במארז. הן גם כוללות טעינה אלחוטית.

מחיר: 490 שקל (יבואן רשמי רונלייט)

בשורה התחתונה, ה-Rail ANC הן אוזניות נחמדות שגם נוחות באוזניים. הן כוללות באס חזק, סאונד סביר, ביצועים לא רעים בביצוע שיחות טלפון ושילוב של טכנולוגיית Tile לאיתור שלהן. מצד שני, הן לא מספיק זולות עבור איכות הצליל שלהן והסינון רעשים האקטיבי כמעט לא מורגש.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא