סמארטפונים

סקירה: Galaxy S24 Plus עולה 1,150 שקל פחות מדגם האולטרה, האם שווה לרכוש דווקא אותו?

ה-Galaxy S24 Plus של סמסונג נמכר ב-1,150 שקל פחות מה-Galaxy S24 Ultra, הוא מציע מסך קטן יותר, משקל קל יותר, כאשר גם כאן אפשר למצוא את יכולות ה-AI. האם הדגם הזה יתאים לכם?

ה-Galaxy S24 Ultra הוא מכשיר הדגל של סמסונג, הוא כולל את כל היכולות הכי חדישות של החברה הדרום קוריאנית, כולל תכונות ה-AI החדשות, אבל באותה סדרת S24, ממש מתחתיו נמצא ה-S24 Plus, סמארטפון הנהנה מרוב היכולות של דגם האולטרה, אבל במחיר הנמוך ביותר מ-1,000 שקל.

סמסונג Galaxy S24 Plus. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy S24 Plus. צילום צחי הופמן

עיצוב: Galaxy S24 Plus – עיצוב דומה אבל לא זהה ופחות ממוגן

הפלוס אומנם זהה בעיצוב שלו לדור הקודם, אבל הוא שונה מהאולטרה המגיע עם פינות ישרות. כאן מדובר בפינה עגולות וגם מערך החיישנים עומד על 3 ולא 5 עיגולים בגב המכשיר.

האולטרה הוא סמארטפון גדול וכבד, הוא שוקל 233 גרם לעומת 197 גרם בפלוס, שמציע גם מבנה קומפקטי יותר בזכות המסך הקטן יותר. הפלוס לא זכה לכל יתרונות ההגנה של האולטרה, אין לו גוף טיטניום, אלא אלומיניום (חומר פחות חזק) וגם הזכוכית היא לא Victus 2 של חברת Corning, אלא Gorilla Armor. לפחות במהלך תקופת ההתנסות שלי, הפלוס נשרט בקלות, בעוד האולטרה לא. שני המכשירים עמידים למים ואבק בתקן IP68, זה אומר נפילה למים עד לעומק של 1.5 מטר למשך 30 דקות.

סמסונג Galaxy S24. צילום צחי הופמן
סדרת ה-Galaxy S24. צילום צחי הופמן

מסך: Galaxy S24 Plus – מסך קטן יותר

המסך של הפלוס הוא בגודל 6.7 אינץ׳ לעומת האולטרה עם 6.8 אינץ׳. שני המסכים מגיעים עם אותה טכנולוגיה של Dynamic LTPO AMOLED 2X המציעה איכות תצוגה מצוינת וחדה, כולל קצב רענון של 120 הרץ היודע להתאים את עצמו באופן אוטומטי, עבור הפחתה בצריכת הסוללה. גם התאורה החזקה מאפשרת צפייה באור שמש חזק ללא בעיה והיא זהה – 2600 ניטים.

סמסונג Galaxy S24 Plus. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy S24 Plus. צילום צחי הופמן

ממשק: Galaxy S24 Plus – חוויית AI מוצלחת

יכולות ה-AI זהות בין דגמי ה-S24. מדובר במערכת ההפעלה אנדרואיד 14 עליה מולבש הממשק של סמסונג One UI 6.1. כדאי לציין שבעוד שחלק מהיכולות עובדות בעברית או לא דורשות עברית (כמו במצלמה), בחלק אחר אנחנו סובלים ממגבלת השפה. נקווה שבהמשך זה ישתנה.

Circle to Search היא יכולת המאפשרת במהלך צפייה בסרטונים או תמונות, להקיף אובייקט עם האצבע או העט וזאת תיתן מידע עליו. למשל, כאשר רואים צילום של חבר ורוצים לדעת מאיפה אפשר לרכוש את החולצה או שרוצים לדעת מהו הבניין שנמצא ברקע של התמונה. האופציה הזאת עובדת נהדר ומאפשרת לשנות את חווית החיפוש.

בתחום הקריאה, נכנסים לקרוא כתבה ואין לכם כוח לקרוא את כולה? לחיצה על אייקון הכוכבים בדפדפן של סמסונג יביא לכם סיכום קצר שלה בעברית. יש גם אופציה לתרגום כתבות משפה אחת לאחרת, אבל זאת לא כוללת עברית. כן, יש כאן תמיכה בספרדית, פולנית, צרפתית, גרמנית ועוד.

עבור כתיבה, יש מסייע שיודע לשפר את הטקסט שנכתב, כולל דקדוק, היכולת הזאת עובדת בעברית וזמינה דרך המקלדת של סמסונג. היא מאפשרת לשנות נוסח למנומס יותר, מקצועי ואפילו עם אימוג׳י. עבור משתמשים שכותבים באנגלית, התכונה הזאת עוזרת בדקדוק באנגלית, שזאת יכולת נהדרת לאנשים ששולחים מיילים מקצועיים.

סמסונג Galaxy S24. צילום יח״צ
סמסונג Galaxy S24. צילום יח״צ

ה-AI של סמסונג גם מאפשר לשוחח בטלפון עם אדם בשפה אחרת (לא בעברית). למשל, במהלך שיחה עם אדם דובר צרפתית, הדיבור שלו יתורגם בצד שלכם בזמן אמת לאנגלית, כך שתוכלו להבין מה הוא אומר. התרגום יכול להיות בקול או בטקסט. משום מה האופציה הזאת לא עובדת כברירת מחדל, צריך לחפש בהגדרות תכונה בשם ״תרגום חי״ ולהפעיל אותה.

סמסונג גם שילבה את ה-AI ב״רשמקול״ שלה, ככה שאם אתם מקליטים שיחה באנגלית (או בשפות אחרות נתמכות), תוכלו לקבל תמלול וגם סיכום שלה, כך שלא תצטרכו להקשיב או לקרוא את כל התמליל.

במצלמה סמסונג מציעה עם ה-AI יכולות עריכה. מדובר ביכולות עריכה ג׳נרטיביות. לאחר צילום התמונה ניתן להזיז אובייקט, נגיד את הילד ממקום למקום בתוך התמונה, כאשר התוכנה תדע להשלים את החוסר שנוצר בה בעקבות הזזת האובייקט. זה עובד נהדר ומאפשר ממש לשחק עם התמונות, להזיז אנשים מצד אחד לשני ולהעלים אותם. במקרה שהתוכנה מתקשה ליצור רקע נקי שיראה כמו המקור, היא מכניסה אובייקט אחר, שאמור להתאים, הסרתי בתמונה חפץ ענקי שהיה על שולחן והיא שמה במקומו עציץ קטן.

סמסונג Galaxy S24 Plus. צילום יח״צ
סמסונג Galaxy S24 Plus. צילום יח״צ

חומרה: Galaxy S24 Plus – המעבד של סמסונג חוזר

פרט שיכול לאכזב חלק מהרוכשים, הוא החזרה של סמסונג לשימוש בפלוס במעבד מתוצרת ביתית ולא זה של קוואלקום הקיים בדגם האולטרה או בדגם מהשנה שעברה. הפלוס מגיע עם המעבד Exynos 2400 עם המון זיכרון עבודה (RAM) של 12 גיגה ונפח אחסון של 256 גיגה (יש גם 512 גיגה). למרות שזה לא המעבד Snapdragon 8 Gen 3, עדיין מדובר במעבד שעובד היטב, במהירות ובצורה חלקה, כך שרוב הסיכויים שלא תרגישו בהבדלים.

נתוני חומרה אחרים כמעט זהים: חיישן טביעת האצבע הממוקם מתחת למסך (טכנולוגיית Ultrasonic) מגיב היטב, יש תמיכה בטכנולוגיית UWB בה יש שימוש לזיהוי מיקום של חפצים בקרבה, למשל, ב-Galaxy SmartTag 2 (ויש גם רכבים שכבר משתמשים בה לפתיחת הדלת), תמיכה ב-WiFi 6e (באולטרה יש תמיכה ב-WiFi 7) ובשניהם יש תמיכה ב-eSIM.

מצלמה: עדיין מצלמה מוצלחת

האולטרה מציע מערך צילום טוב יותר, אבל עדיין הפלוס מתגאה במערך צילום של שלושה חיישנים: ראשי – 50 מגה פיקסל, רחב – 12 מגה פיקסל וטלפוטו – 10 מגה פיקסל עם זום אופטי כפול 3. מצלמת הסלפי היא 12 מגה פיקסל. אין הפתעות במצלמה, היא מוצלחת עם תמונות נהדרות באור יום וגם בתנאי תאורה מאתגרים עדיין התוצאות טובות. מצב צילום הלילה מספק תמונות עם תאורה רבה ואובייקטים ברורים.

סוללה: מחזיקה יום שלם

בעוד שבאולטרה מקבלים סוללה בקיבולת 5000 מיליאמפר/שעה, כאן מקבלים סוללה קצת קטנה יותר – 4900 מיליאמפר/שעה, אבל עדיין כזאת שמחזיקה יום שלם ועמוס ועוד משאירה קצת אנרגיה. לי משעה 7:00 ועד 23:00 נשארו 21% אנרגיה (זמן מסך של 4.5 שעות).

כמו באולטרה, הטעינה החוטית שמקבלים כאן לא מהירה כמו זאת של היצרניות הסיניות הגדולות, מדובר רק ב-45 וואט וגם אין מטען בתוך הערכה. הטעינה האלחוטית היא רק 15 וואט ויש טעינה הפוכה (4.5 וואט), עבור טעינה של אוזניות ושעונים מגב הסמארטפון.

מחיר: 3,900 שקל לגרסת 256 גיגה

בשורה התחתונה, ה-Galaxy S24 Plus דומה ל-Galaxy S24 Ultra עם מסך נהדר, יכולות AI רבות, סוללה חזקה ומצלמה מוצלחת, אבל עדיין יש הבדלים: המעבד הקיים כאן הוא לא זה של האולטרה (למרות שהוא עובד נהדר), לא מדובר באותה רמת מיגון של המסך והגוף, ואם אתם רוצים את המצלמה הטובה ביותר, מסך קצת יותר גדול, וכמובן גם עט, תצטרכו לשלם על זה, לכל השאר, הפלוס הוא סמארטפון מצוין.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

4 תגובות

  1. הבעייה הכי גדולה של האולטרה הוא הפינות המרובעות שמאד לא נוחות בכיס וקורעות ג'ינסים.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא