לפטופים

סקירה: אסוס זנבוק פרו UX580 – לפטופ עם שני מסכים

קשה למצוא ריגושים בשוק הלפטופים, אבל מי שכן מתאמצת כל הזמן לחדש היא חברת אסוס. בשנים האחרונות היא השיקה לפטופים אשר הופכים לטאבלט, משלבים שתי מערכות הפעלה (ווינדוס ואנדרואיד) וכמובן דגמי הנטבוק מלפני כעשור. עכשיו היא מביאה את הזנבוק פרו UX580, לפטופ עם מסך נוסף, המנסה לשפר את היעילות של המשתמשים.

IMG_20181216_124259
זנבוק פרו UX580G. צילום צחי הופמן

עיצוב: ה-UX580G שייך לסדרת הזנבוק פרו של אסוס וככזה הוא מעוצב בדומה ללפטופים אחרים של החברה, שזה לא דבר רע. דגמי הזנבוק נראים טוב והדגם הזה לא שונה בכך. ה-UX580G עשוי ממקשה אחת של אלומיניום מוברש בצבע כחול כהה, לו אסוס קוראת כחול אוקיינוס עם עיטורי זהב. ה-UX580G הוא לפטופ כבד, הוא שוקל 1.88 ק"ג, שלא לדבר על המטען הכבד שמגיע בערכה ושאתם תהיו חייבים לסחוב איתכם בתיק (בגלל זמן הסוללה הנמוך).

ZenBook Pro 15 UX580_scenario

מסך: המסך של ה-UX580G הוא תענוג. מדובר במסך רחב בגודל 15.6 אינץ' שמאוד נוח לעבוד איתו. המסך מגיע ברזולוציית 4K עם צבעים עשירים. התאורה האחורית חזקה (400nit), אבל עדיין יש השתקפות, כי מדובר במסך מבריק. מדובר במסך מגע העובד היטב עם ווינדוס 10. מי שהתרגל לעבוד עם מסכי מגע, ימצא אותם נוחים לשימוש ומוסיפים לחווייה. אומנם לא מדובר בדבר שכל אחד חייב, אבל אני חושב שזה מוסיף לפרודקטיביות.

מקלדת ועכבר: מה שמייחד את ה-UX580G הוא משטח העכבר הכולל טכנולוגיית ScreenPad. משטח זה משלב בין מסך המאפשר גישה מהירה לאפליקציות, למשטח העכבר עצמו. אומנם משטח העכבר עצמו בינוני בחדות שלו ובנוחות, אבל המסך עצמו מעניין. המסך כולל טפט צבעוני, אותו מהר מאוד החלטתי לכבות ולהפוך לשחור, אחרת המסך הזה מפריע בעיניים שמסתכלים על צג המחשב הראשי. ה-ScreenPad כולל מספר אפליקציות המתאימות למסך המשני: מחשבון, קיצורים להפעלה מהירה של דפדפן Edge והגדרות של ווינדוס, תצוגה של יומן ווינדוס וגישה לנגן המוזיקה ולשירות ספוטיפיי. (האפליקציה של ספוטיפיי בווינדוס חייבת לעבוד כדי שזו תוצג במסך המשני). ה-ScreenPad גם משמש לשליטה בסרטוני יו טיוב, מבחינת עצירה שלהם וניגון על מסך מלא.

IMG_20181216_124115
מסך משני. צילום צחי הופמן

אופציה אחרת עם ה-ScreenPad הוא להפוך אותו לדסקטופ, מעין שכפול של הדסקטופ מהמסך הגדול. כך ניתן להפעיל בו סרטוני יו טיוב שרוצים לצפות בהם ועדיין להמשיך לעבוד במסך הראשי. כל מה שצריך לעשות בשביל לעבוד במצב הזה, זה לגרור את החלון בו נמצאים אל עבר ה-ScreenPad. בסך הכל, הרעיון של ה-Screenpad הוא מרענן וחדשני, אבל לא הצלחתי להפוך אותו לחלק קבוע משגרת העבודה שלי.

בלי קשר לעכבר, המקלדת של אסוס מרווחת עם כפתורים רכים ותאורה אחורית. לא חייבים ללחוץ על שני כפתורים בשביל לשלוט בעוצמת הווליום או התאורה.

חומרה: מתחת למכסה המנוע מסתררת ב-UX580G חומרה חזקה הכוללת מעבד i7 של אינטל דור 8 במהירות 2.20 גיגה הרץ ועוד 16 גיגה זיכרון עבודה עם נפח אחסון של חצי טרה מסוג SSD. כרטיס המסך הוא GeForce GTX 1050 Ti של NVIDIA עם 4 גיגה זיכרון. הלפטופ כולל שלל חיבורים: 2 כניסות USB 3.1, קורא מיקרו SD, יציאת אוזניות, 2 חיבורי USB-C ויציאת HDMI. אומנם לזנבוק פרו אין כניסת LAN, אבל אסוס מצרפת בערכת מתאם. אסוס שילבה כאן קורא טביעות אצבע מהיר, שלא מפספס ומבצע את עבודת הסריקה במהירות. אפשר להשתמש בו עבור כניסה מהירה לווינדוס, במקום הזנת סיסמא.

IMG_20181216_124418
זנבוק פרו UX580G. צילום צחי הופמן

רמקולים: הרמקולים מגיעים מתוצרת הרמן/קרדון מכוונים כלפי מטה, זה בעיקר פוגע בחוויה כאשר מניחים את הלפטופ על הברכיים או שוכבים איתו במיטה. מה שגורם לרמקולים להיחסם. בכל אופן, בשביל לפטופ מדובר ברמקולים עם עוצמה סבירה וברורה, שאפילו נותנת תחושה שהסאונד פתוח ורחב.

סוללה: זמן העבודה של הסוללה נמוך והוא יספק כ-2.5 שעות בהגדרת ביצועים גבוהים, תאורה אחורית גבוהה וחיבור ל-WiFi. אם תורידו קצת מהעוצמה של התאורה ותרדו למטה בהגדרות הביצועים תוכלו להוציא מהסוללה 4 שעות עבודה.

מחיר: 9,000 שקל

לעוד סקירות לפטופים

בשורה התחתונה, הזנבוק פרו UX580G מצליח לחדש עם ה-ScreenPad. אומנם הוא עדיין לא מספיק יעיל, אבל בעתיד, כאשר יגיעו אליו עוד אפליקציות הוא יהפוך ליותר שימושי. בינתיים מדובר בפיצ'ר שמושך תשומת לב שמשתמשים בלפטופ הזה בפגישות. המחשב עצמו כולל מסך איכותי עם תאורה אחורית חזקה, חומרה גבוהה ועיצוב אלגנטי. הסוללה עצמה חלשה ומדובר בלפטופ כבד, אז כדאי גם לקחת את זה בחשבון.

ציון: 8.5

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

תגובה אחת

  1. לא לגעת!
    קניתי וגיליתי שהמסך נתקע, אין עכבר.
    כל יציאה ממצב שינה תצריך מכם לאתחל את המערכת על מנת שהפג יעבוד.
    לא שווה את הכסף וכאב הראש. מחשב ברמה בינונית ומטה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא