סמארטפונים

סקירה: HTC U11 Plus – גרסה משודרגת למכשיר דגל

בחודשי הקיץ השיקה HTC את ה-U11 – סמארטפון דגל, אבל כזה שנראה קצת פחות טוב ממכשירי הדגל מהדור הנוכחי, הכוללים שוליים דקיקים ומסכים ענקיים. דגם ה-U11 Plus הוא שדרוג לדור הקודם, המאפשר ל-HTC להמשיך להיות רלוונטית עד שיגיע ה-U12. זה אמור להיות מוכרז כבר בתקופה הקרובה.

IMG_20180318_132012.jpg
הערכה של ה-U11 Plus. צילום צחי הופמן

סחיטה: ב-U11 הציגה HTC את מנגנון הסחיטה שלה (Squeeze) הנקרא Edge Sense. מדובר בפתרון נוח להפעלה מהירה של ישומים שונים. בצדדים של הסמארטפון ממוקמים חיישנים, המזהים את עוצמת הלחיצה של היד. ניתן בצורה הזו לקבוע, שסחיטה ראשונה מפעילה את המצלמה וסחיטה נוספת מבצעת צילום. ניתן להגדיר את המנגנון לביצוע פעולות אחרות, כמו כניסה לפייסבוק או צילום מסך. בכל אופן, אני השתמשתי במנגנון הסחיטה לצילומי סלפי, כך יכולתי להחזיק את הסמארטפון וגם לבצע את הצילום. זה עבד נהדר והמשכתי להשתמש ביכולת הזו לאורך הבדיקה.

מסך: ב-U11 Plus מצטרפים ב-HTC לטרנד המסכים עם השוליים הדקיקים בפורמט 18:9. מה שמאפשר להכניס מסך גדול יותר בגוף קטן. כאן מדובר במסך 6 אינץ' עם רזולוציה של 1440 על 2880 פיקסלים וצפיפות פיקסלים של 538ppi. מדובר בנתונים טובים, כאשר התמונה חדה מאוד, אבל היית שמח לקצת יותר עושר בצבעים ולתאורה אחורית מעט יותר חזקה. לא צריך לדאוג, עדיין רואים את המסך באור שמש ישיר.

htc-u11

עיצוב: בדומה ל-U11, גם דגם הפלוס מגיע עם גב מזכוכית מבריקה. למרות שהגב מרשים ונראה שונה ממכשירים בשוק, הוא גם מגנט לטביעות אצבע (הערכה אפילו כוללת מטלית ניקוי). המראה המעוצב כולל זכוכית גם בחלק הקדמי ופס מתכת המחבר בינהם. אני חייב לציין של U11 Plus יש גם גרסה שהגב מעט שקוף ואפשר לראות את החומרה הפנימית. הגרסה הזו אמורה להיות מרשימה יותר, אבל עדיין לא יצא לי להיתקל בה. בכל אופן, העובי של המכשיר עומד על 8.5 מ"מ והמשקל 188 גרם. אומנם זהו משקל כבד אבל הוא פחות מורגש ביד. זה סמארטפון שנראה טוב, אשר כולל עמידות למים (תקן IP68), כאשר השוליים הדקיקים הופכים אותו לעדכני יותר מהדגם הקודם.

Screenshot (30)

ממשק: HTC תמיד ניסתה לשמור על חוויה דומה לזו של האנדרואיד המקורית, למרות שיש הבדלים מסוימים. ה-U11 Plus מגיע עם אנדרואיד אוריאו (8.0) והוא כולל עוזר בשם Sense Companion של HTC, אשר מעדכן על זמני יציאה לפגישות, מספר צעדים ביום ומתי כדאי לטעון את הסוללה (על סמך היומן). ב-HTC רוצים שתשתמשו במכשיר שלהם ביחד אחת, לכן, מלבד הפעלת אפליקציה מסוימת דרך מנגנון הסחיטה, אפשר להחליק את האגודל באמצע המסך כלפי מטה ומסך ההתראות יפתח, החלקה מלמטה כלפי מעלה תפתח את מגירת האפליקציות. הרעיון שניתן לבצע את זה במיקום שהאגודל מגיע אליו ביתר קלות. HTC עדיין תוקעת במכשירים שלה אפליקציה בשם News Republic המספקת עדכוני חדשות. את האפליקציה המיותרת הזו אי אפשר להסיר.

חומרה: כמו מכשירי דגל רבים בשוק או סמארטפונים ברמת המחיר הזו, ה-U11 Plus הוא מטוס. הוא מהיר, לא מגמגם, לא נתקע, פשוט עובד חלק. החומרה שלו כוללת מעבד סנפדרגון 835 עם 6 ג'יגה זיכרון עבודה, נפח אחסון של 128 ג'יגה ואפשרות הרחבה באמצעות כרטיס (עד 2 טרה). מנגנון טביעת האצבע הממוקם בגב המכשיר מהיר ומדייק. הסמארטפון כולל שני רמקולים, אחד בחלק התחתון והשני מהרמקול של האזנה לשיחות. הרמקולים חזקים מאוד ביחס לסמארטפון.

אוזניות: ב-HTC מתעקשים כמו חברות רבות אחרות, להיפטר ממחבר האוזניות (3.5 מ"מ), כאשר הם עוברים לחיבור USB-C. הפיצוי על כך מגיע מצד אוזניות מיוחדות המגיעות בערכה וטכנולוגיה בשם USonic. טכנולוגיה זו מבצעת התאמה של הצליל למבנה האוזן והסביבה, מגבירה את הצלילים הפחות ברורים ומנמיכה את החזקים. התחושה אחר ההתאמות הדרושות, שהצליל פתוח יותר, מרגיש קצת יותר נעים ובעיקר אוטם מעט את רעשי הרקע החיצוניים מלהיכנס לאוזן. מדובר בסך הכל באוזניות חוטיות מוצלחות, כשמסתכלים עליהן כאוזניות אשר מקבלים בתוך הערכה המקורית. בנוסף, הערכה גם כוללת מתאם 3.5 מ"מ ל-USB-C, עבור אוזניות רגילות.

IMG_20180318_132759.jpg
U11 Plus. צילום צחי הופמן

מצלמה: ה-U11 Plus עדיין לא הצטרף לטרנד העדשות הכפולות, אבל הוא מציע עדשה בודדת עם חיישן 12 מגה פיקסל ומייצב תמונה אופטי ודיגיטלי. המצלמה הרגישה לי קצת פחות טובה מזו של ה-U11 ולא ברור לי למה? צילום ילדים בתנועה, יצר תמונות עם הרבה מריחות. מצד שני, תמונות בתנאי תאורה אופטימליים וגם כאלו שבמקומות קצת יותר חשוכים סיפקו תוצאות טובות, גוון צבע עשיר וחדות. מפתח הצמצם עומד על F1.7. מצלמת הסלפי מציעה חיישן 8 מגה פיקסל עם מפתח צמצם F2.0. מדובר בצילומי סלפי טובים בהרבה ממצלמות אחרות שנתקלות בהן, במיוחד ברמת הפירוט והשמירה על תוצאה נקייה ביחס לקטגוריה.

IMAG0060

IMAG0092

סוללה: הסוללה החזיקה לי משעה שבע בבוקר עד אזור עשר/אחת עשרה בלילה. לא מספיק לטעמי, אבל סביר. HTC מציעה טעינה מהירה (כולל מטען מהיר בערכה). זה מספק בתוך רבע שעה טעינה של 18% ובתוך חצי שעה 38% אנרגיה. לא רע. מחבר הטעינה הוא USB-C וקיבולת הסוללה עומדת על 3930 מיליאמפר/שעה. מדובר בקיבולת סוללה גדולה, אבל עדיין כמו שכתבתי, משהו בניהול האנרגיה לא עובד מספיק חכם.

מחיר: 3,170 שקל (יבואן רשמי טאץ' גרופ)

בשורה התחתונה, למרות שקל לחשוב שה-U11 Plus הוא רק שדרוג קל לדגם הקודם, מדובר במכשיר שמציע חוויה עשירה בהרבה בזכות השוליים הדקיקים. העיצוב של הפלוס עדיין מרשים, למרות שפחות פרקטי, הממשק ידידותי, מנגנון הסחיטה הוא רעיון שימושי אבל היה נחמד לסוללה קצת יותר טובה.

ציון: 9

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא