אוזניות

סקירה: Bose SoundSport Free – אוזניות ספורט עם סאונד מעולה

לא חסרות אוזניות ספורט בשוק, כאשר אפילו קטגוריית הטרולי וויירלס (Truly Wireless) מתחילה להיות עמוסה בדגמים המתאימים לכל סוג אימון. טרולי וויירלס הן אוזניות ללא שום חוט המחבר בינהן והן נחשבות לאחד הטרנדים היותר פופולאריים בקטגוריית האוזניות. אוזניות מהסוג הזה כאילו נוצרו לעולם הספורט, בגלל המשקל הקל שלהן ובגלל שהן נטולות חוטים, אשר מפריעים בזמן אימונים מלאי זיעה. לקטגוריה הזו נכנסה Bose עם האוזניות הראשונות שלה בתחום – SoundSport Free Wireless.

20180415_112838
טרולי וויירלס של Bose. צילום צחי הופמן

עיצוב: האוזניות של Bose לא יפות, הן בולטות מהאוזניים ונראות כמו משהו חייזרי, אבל יש כאן אבל גדול, הן נוחות בזמן ריצה, בזמן שמזיעים ובזמן שמסתובבים איתן ברחוב. נכון שהן מוזרות, ונכון שהכפתורים הקטנים שלהן לשליטה במעבר בין השירים ובווליום, הן לא הכי נוחים שפגשתי, אבל קל לשכוח שה-SoundSport Free יושבות באוזניים. בערכה אפשר למצוא מספר מתאמי סיליקון עם קשת קטנה, המאפשרת למקם את האוזניות בצורה יציבה בתוך האוזניים. ה-Free עמידות לזיעה וגשם (תקן IPX4), כמו שאוזניות ספורט צריכות להיות.

bose-2
ככה נראים עם אוזניות SoundSport Free

העיצוב של האוזניות בנוי כך, שהן לא נכנסות ממש לתוך התעלה של האוזן. מה שאומר שאין בידוד פאסיבי לסאונד, אבל כן מקבלים מודעות לסביבה החיצונית, כי האוזניות לא אוטמות בצורה מוחלטת את האוזניים.

המשקל של ה-Free עומד על 14 גרם לכל אוזניה. האוזניות יושבות בצורה יציבה על האוזניים, הן לא זזו לי בזמן ריצה או הכאיבו לאחר שימוש ממושך.

20180415_112540
אריזת SoundSport Free. צילום צחי הופמן

שליטה: ל-Free אין כפתור הפעלה/כיבוי והפעולה הזו מתבצעת בצורה אוטומטית כאשר מכניסים/מוציאים את האוזניות מנרתיק הטעינה הקשיח. זה קצת מרגיז, כי לא תמיד רוצים לסחוב את הנרתיק הגדול הזה, אבל כן רוצים להדליק/לכבות את האוזניות בצורה ידנית. הכפתורים הממוקמים באוזניה הימנית לשליטה בווליום, מעבר בין שירים או מענה/ניתוק שיחה קטנים ולא מספיק נוחים.

סאונד: אומנם היו לי תלונות על העיצוב של האוזניות, אבל הסאונד פשוט וואוו, במיוחד שמתייחסים לקטגוריה של טרולי וויירלס. הצליל נקי,חד, מאוזן, נקי מדיסטורשן ועם בס מורגש. מה שכן הפריע לי, זה שבזמן ריצה בפארק, כאשר הסמארטפון מאוחסן על נרתיק בזרוע הימנית, האוזנייה השמאלית לפעמים התנתקה לעשירית השנייה, בעיקר שביצעתי חצי סיבוב עם הגוף. זה לא קרה לי בכל פעם, אבל עדיין כדאי להיות מודעים לבעיה הזו.

ה-Free גם מציעות ביצוע שיחות טלפוניות. איכות השיחה טובה, לא קיבלתי תלונות על איכות השמע מהצד שלי, אבל מה שכן מפריע, זה שניתן לשמוע את השיחה רק מאוזנייה אחת, וזה לא תמיד מספיק חזק שנמצאים בחוץ.

20180413_180933
אריזת SoundSport Free. צילום צחי הופמן

אפליקציה: אפליקציית Bose Connect מיועדת לעדכוני גרסה, שינוי הגדרות וגם למציאת האוזניות (Find My Buds). אפשר לגרום לאוזניות להשמיע צפצוף כל עוד הן בטווח הבלוטות' או לגרום לאפליקציה להשמיע התראה ברגע שמתקרבים פיזית למיקום בו נמצאות האוזניות (נגיד במקרה שנשכחו במשרד).

סוללה: הצלחתי להוציא מהאוזניות 4 שעות של האזנה למוזיקה, שזה מכובד ואפשר לבצע עוד שתי טעינות מלאות דרך הנרתיק. החיסרון כאן, אין שום התראה כמו צפצוף שהסוללה הולכת להיגמר באוזניות.

ערכת הטעינה יחסית גדולה לאוזניות אחרות. פחות נוח לסחוב אותה בכיס של הג'ינס, למקרה שרוצים לקחת את ה-Free גם מחוץ לאימוני הריצה. הנרתיק עשוי פלסטיק קשיח, הוא כולל מגנטים אליהם מתחברים האוזניות. מה ששומר עליהן יציבות בתוך הנרתיק. על הנרתיק עצמו בצד החיצוני יש נורות המציגות חיווי על מצב הסוללה. מחבר הטעינה הוא מיקרו USB ולא USB-C.

מחיר: 930 שקל (יבואן ניופאן)

בשורה התחתונה, ה-SoundSport Free הן אוזניות טרולי וויירלס שנשמעות מעולה, וזה דבר שקשה להגיד על הרבה אוזניות בקטגוריית הספורט. יש להן בעיות, במיוחד העיצוב, אבל הן עדיין נוחות באוזניים.

ציון: 9

2 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא