כללי

סקירה: פלאפון Car – לעקוב אחרי הרכב מרחוק ולדעת אם הוא תקין

פלאפון Car הוא אביזר המתחבר לשקע מחשב הרכב ומאפשר לקבל נתונים שונים ממנו. הוא גם כולל אפליקציה המאפשרת לעקוב אחרי הרכב

מפעילות הסלולר מנסות כל הזמן להיכנס לתחומים חדשים, במטרה להתמודד עם הירידה במחירי הסלולר, בין אם מדובר בשירותי טלוויזיה או מכירה של מנעולים חכמים לדלת. בפלאפון החלו לשווק בשבועות האחרונים את "פלאפון Car" – מדובר באביזר המתחבר לשקע מחשב הרכב ומאפשר לקבל נתונים שונים ממנו. זהו לא רעיון חדש, חברת אנג'י הישראלית מציעה את זה כבר מספר שנים. אז מה מיוחד במוצר של פלאפון? החיבור הסלולרי והשיווק האגרסיבי שלו.

P80724-154915
רכיב פלאפון Car. צילום צחי הופמן

עיצוב והתקנה: הפלאפון קאר הוא אביזר קומפקטי, מעיין קוביה קטנה המתחברת לשקע ה-OBD ברכב, הממוקם בדרך כלל מתחת להגה. במקרה שלי, מדובר בדייהטסו טריוס, החיבור היה מהיר ואפשרי רק בכיוון אחד, כך שאין דרך טעות. הפלאפון קאר לא מפריע, למרות שיש לו תאורה מרצדת. הסיבה לכך, שהוא פשוט ממוקם באזור הברכיים ולא באמת רואים אותו.

ההתקנה עצמה, דורשת הכנסת הסים של פלאפון לתוך הרכיב עצמו. במקרה שלי, הוא כבר הגיע מותקן ויש צורך להוריד אפליקציה, השולחת קוד אישור לביצוע השיוך. מאותו רגע ובניגוד למוצרים מקבילים אחרים, התקשורת בין האפליקציה לפלאפון קאר היא סלולרית ולא בלוטות', כך שניתן לקבל באופן קבוע מידע מהרכב ולא צריך להיות פיזית לידו. לאחר מכן צריכים להזין פרטים מסוימים על דגם הרכב, נפח מנוע וקילומטרז'.

P80724-145455 (1)
אריזת פלאפון Car. צילום צחי הופמן

פלאפון Car: האפליקציה מספקת את כל המידע

התראות: האפליקציה היא הדש בורד של המערכת, היא מספקת בעמוד הראשי מידע על בדיקת המערכות (במיקום בולט בצבע ירוק באפליקציה), חיווי אם המנוע פעיל, מהירות, חום מנוע, סל"ד, מתח המצבר וצריכת דלק לק"מ. המידע הזה לא רק מיועד לשימוש הנהג לפני/אחרי הנסיעה, אלא למעקב אחר בן/בת הזוג או הילדים הנוהגים ברכב. ניתן לקבל התראות בפוש לסמארטפון על האצה או בלימת חירום בזמן אמת ואז להתקשר לנהג ולצעוק עליו שילמד איך נוהגים או לחלופין, להשתמש במערכת בשביל להבין איך לשפר את הנהיגה. לצורכי מעקב או לנהגים שלא זוכרים איפה הם חנו את הרכב, האפליקציה מציגה בזמן אמת את מיקום הרכב על גבי מפה ובאמצעות מצפן היא מנסה לכוון אתכם לרכב ומציינת את המרחק. מדובר בכלי נוח לשימוש, אבל מפחיד במקרה שבן/בת הזוג נוהגים ברכב והאדם השני משתמש בו לצורך מעקב.

screenshot-76

עלויות דלק: פיצ'ר נחמד נוסף הוא חישוב עלות הדלק. נכון שתמיד רציתם לדעת כמה עלה לכם הטרמפ שנתתם להם מישהו מהמשרד או הקפיצה הקטנה לאיסוף? אומנם יש דרכים אחרות לחישוב, אבל פלאפון קאר מציג ליד כל נסיעה באפליקציה גם את העלות שלה, המחושבת לפי עלות הדלק המפורסמת באתר של חברות הדלק ואינדיקציה של נפח המנוע והקילומטרים. בנוסף, יש גם מידע על עלויות הדלק החודשיות, מספר הק"מ שנסעו עם הרכב ומה עלות הדלק השנתית הצפויה. במהלך הבדיקה, היו מספר פעמים שלפלאפון קאר לקחו דקות ארוכות מאוד עד שהוא התחיל לשדר, כך שחישוב הנסיעה לא היה מושלם.

מצב הרכב: בדומה לאנג'י, אבל גם מאוד שונה ממנו, הפלאפון קאר מנסה לעזור כאשר יש בעיית תקינות של הרכב. הוא מציין את מתח המצבר וחיווי גראפי על המצב החודשי שלו. קיימת באפליקציה גם תזכורת לבדיקת שמן ומידע על תקלות מנוע.

אינטרנט אלחוטי גם בתוך הרכב

אינטרנט: אחת היתרונות של פלאפון קאר, היא הפיכת המכשיר להוט ספוט ברכב. כך ניתן לשתף את החבילת גלישה עם הסמארטפונים/טאבלטים של הנוסעים. פלאפון מציעה באמצעות האפליקציה שלה גישה חינמית לשירות המוזיקה – מיוזיקס, כך שאם אתם מחוברים עם הסמארטפון למערכת האודיו של הרכב, תוכלו ליהנות מגישה לפלייליסטים ואלבומים רבים (רק למנויים לחבילה הכי יקרה). מעבר לזה, יש כאן גם גישה לרדיו האינטרנטי – RadioIN וחודש חינם בשירות ה-VOD של yes – סטינג TV. הרעיון של הוט ספוט ברכב הוא נחמד ובהחלט מקצר תהליכים בהתחברות, במקום להפוך את הסמארטפון לנתב, רק לא בטוח שכל אחד מוכן לשלם על הנוחות הזאת. מה שמעט הפריע ועבר לי גם בראש, זה האם אני רוצה מבחינת בריאות שיהיה הוט ספוט שיעבוד אצלי כל הזמן ברכב? נכון שאפשר לכבות אותו בקלות, אבל זה משהו שכדאי לחשוב עליו.

מחיר: פלאפון מציעה את קאר בשלוש חבילות הכוללות כמובן את ההתקן עצמו. החבילה הזולה ביותר כוללת 2 ג'יגה נפח גלישה והיא נמכרת במחיר חודשי של 26 שקל, חבילת 15 ג'יגה ב-36 שקל וחבילת 50 ג'יגה ב-40 שקל. החבילה האחרונה גם כוללת גישה ללא עלות למיוזיקס.

בשורה התחתונה, פלאפון קאר מציע מספר יכולות: נתב אלחוטי לחיבור סמארטפונים/טאבלטים של הנוסעים, זיהוי מיקום הרכב במקרה של גניבה או שהילדים נסעו איתו והתראות שונות על בלימות או האצות חריגות. אם אתם הורים לנהגים חדשים, כנראה שהפלאפון קאר יתאים לכם. הוא גם מתאים במקרה שלנוסעים ברכב יש מגבלה בנפח חבילת הגלישה או מכשירים שלא כוללים חיבור סלולרי, אלא רק אלחוטי.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

ציון: 8

 

8 תגובות

  1. נאמר לי מלקוח שרכש שנידלק לו המנורה של המצבר ובדקו לו במוסך ונאמר לו שהמתקן מרוקן את המצבר

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא