סמארטפונים

סקירה: שיאומי Mi 9 – סמארטפון דגל שלא קורע את הכיס

ה-Mi 9 של שיאומי הוא סמארטפון דגל הנמכר ב-2,200 שקל, הרבה פחות מהמתחרים. האם הוא מצליח לייצר חוויה מספיק טובה? הסקירה המלאה

אחרי מכשירי הדגל של סמסונג, וואווי, OnePlus, נוקיה וקצת לפני ההשקה של ה-G8s של LG, השיקה שיאומי את ה-Mi 9 שלה בארץ. ההבדל לעומת המתחרים הוא המחיר – 2,200 שקל. השאלה המתבקשת, האם במחיר הזה, מקבלים סמארטפון דגל שיספק את כל הרצונות של המשתמשים תאווי הביצועים?

Mi9-1
מגרעת בצורת טיפה. צילום צחי הופמן

עיצוב: ל-Mi 9 יש גוף עשוי זכוכית הולוגרפית עם מסגרת מעוקלת ומשקל יחסית נמוך של 173 גרם. זה מכשיר שנראה טוב ומרגיש טוב ביד. החיסרון במבנה הזכוכית, שהיא סופר רגישה לטביעות אצבע, כך שברגע שתגעו בגב הסמארטפון, תראו את טביעות האצבע שלכם. גב המכשיר גם רגיש לשריטות. חיסרון מרגיז, הוא היעדר מיגון מים, אופציה שכבר הפכה לסטנדרט במכשירי דגל.

Mi9-2
גוף עשוי זכוכית הולוגרפית. צילום צחי הופמן

מסך: ה-Mi 9 מגיע עם מסך בגודל 6.39 אינץ' בטכנולוגיית AMOLED וברזולוציית Full HD Plus. התצוגה חדה עם צבעים עשירים. אין תלונות. התאורה האחורית גם לא מתקשה להתמודד עם אור שמש ישיר. למכשיר יש יחס מסך של 19.5:9. יחס גוף-מסך עומד על 90.7%. מה שאומר, שכמעט אין שוליים שיפריעו לכם. זה נהדר וגם המגרעת מגיעה בצורת טיפה, כך שהיא כמעט לא מורגשת. הזכוכית היא מסוג גורילה גלאס 6 העדכנית. חיישן טביעת האצבע מובנה בתוך המסך, כאשר הוא בדרך כלל מזהה את האצבע במהירות ובניסיון הראשון.

Mi9-4
חיישן טביעת אצבע במסך. צילום צחי הופמן

ממשק: שיאומי אוהבת להתקין במכשירים שלה את האפליקציות שהיא מפתחת, למשל, הדפדפן שלה, המחייב התעסקות עם ההגדרות, בשביל שיפסיק לשמש בהגדרת ברירת המחדל. באופן כללי, הסמארטפונים של שיאומי אוהבים לנטרל אפליקציות מלרוץ, בשביל לחסוך בסוללה, אבל זה מפריע באפליקציות שיש דרישה שהן יעבדו ברקע. הדבר הזה מכריח מעט התעסקות מיותרת. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד פאי (9), עליה מולבש הממשק של שיאומי.

שיאומי Mi 9 – מגיב במהירות ועם שני כרטיסי סים

חומרה: לא נתקלתי בבעיות תגובה עם המכשיר הזה, הוא מגיב במהירות כמו המתחרים שלו. המעבד הוא סנפדרגון 855 עם 6 גיגה זיכרון עבודה וישנה אפשרות לשילוב שני כרטיסי סים, שזה טוב במיוחד לטסים בתקופה הקרובה לחו"ל. נפח האחסון עומד על 128 גיגה ואין אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. ל-Mi 9 רמקול בודד המציע ביצועים לא רעים.

Mi9-5
שיאומי Mi 9. צילום צחי הופמן

מצלמה: בהתאם לטרנד, בגב ה-Mi 9 קיימים שלוש מצלמות המוגנות בזכוכית מסוג ספיר: מצלמה ראשית 48 מגה פיקסל, מצלמה עם זווית רחבה 16 מגה פיקסל ומצלמת טלפוטו לביצוע זום כפול 2 עם 12 מגה פיקסל. הצילומים באור יום היו חדים עם צבעים עשירים ורמת פירוט טובה. התוצאות בצילומי בוקה/דיוקן בהן הרקע מטושטש מאחורה גם היו טובים, הביצועים בזום כפול 2 רוב הזמן לא אכזבו. יש גם מנגנון AI (אינטילגנציה מלאכותית) לזיהוי מצבי צילום באופן אוטומטי. ה-Mi 9 לא מצטיין בצילומי לילה או במקומות עם תנאי תאורה בעייתים. התמונות יוצאות מגורענות ומטושטשות. זאת אגב נקודה שמכשירי דגל יקרים יותר, כן יודעים להתמודד איתה.

IMG_20190702_081514
צילום עם מנגנון AI. צילום צחי הופמן
IMG_20190625_112650
צילום באור יום. צילום צחי הופמן

 

IMG_20190702_081307
צילום בעדשה רחבה. צילום צחי הופמן
IMG_20190629_225134
צילום במצב לילה. צילום צחי הופמן

מבחינת צילומי סלפי, המצלמה הקדמית מגיעה עם חיישן 20 מגה פיקסל. התוצאות סבירות באור יום עם תאורה טובה, בשאר המקרים, התמונות סובלות מגירעון. מה שכן, למצלמה הקדמית המון אפקטים לשילוב תמונות דיוקן ורקעים שונים.

סוללה המחזיקה יום שלם וטעינה אלחוטית

סוללה: הביצועים של הסוללה בינוניים. היא החזיקה לי משבע בבוקר ועד אזור חצות (קיבולת של 3300 מיליאמפר/שעה). הטעינה עצמה מהירה והיא מאפשרת לקבל בתוך רבע שעה 27% אנרגיה ואחרי חצי שעה 52% (מטען מהיר מצורף לערכה). מחבר הטעינה הוא USB-C ויש גם טעינה אלחוטית, שזה תמיד משמח.

מחיר: 2,200 שקל (יבואן רשמי המילטון, שנתיים אחריות)

לעוד סקירות סמארטפונים, כנסו לערוץ שלנו

בשורה התחתונה, ה-Mi 9 הוא סמארטפון דגל מוצלח, אין לו אומנם את המצלמה הטובה ביותר והוא נופל בצילומי לילה, אבל המסך שלו חד, הוא לא שוקל יותר מדי, ביצועי החומרה מהירים, מנגנון טביעת האצבע מגיב היטב והסוללה מחזיקה יום שלם וגם כוללת טעינה אלחוטית.

6 מוצרי שיאומי שאולי לא הכרתם

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

להצטרפות לעמוד האינסטגרם

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא