טלוויזיות

סקירה: TU8500 – הטלוויזיה המובילה של סמסונג בסדרת הביניים

ה-TU8500 שייכת לסדרת ה-Crystal UHD של סמסונג, היא מגיעה במגוון גדלים, כוללת טכנולוגיות לשיפור עומק הצבע וגם אפשרות לתצוגת הסמארטפון לצד השידור בטלוויזיה

טלוויזיות ה-Crystal UHD שייכות לסדרת הביניים של סמסונג, הן מתומחרות במחירים נמוכים מדגמי ה-QLED שהחברה הדרום קוריאנית אוהבת להציג בפרסומות שלה. דגמי ה-Crystal UHD באים להציע מחיר קצת יותר נוח, אבל עדיין לשים דגש על איכות תמונה ועיצוב. ה-TU8500 הוא הדגם המוביל בסדרה הזאת, אשר הושק בארץ בחודש יוני.

מצב אמביינט בטלוויזיית סמסונג TU8500. צילום צחי הופמן
מצב אמביינט בטלוויזיית סמסונג TU8500. צילום צחי הופמן

עיצוב: ה-TU8500 מגיעה במראה הכולל שוליים דקים, להם סמסונג קוראת Boundless Design. בהחלט מדובר בשוליים מינימליים, אבל עדיין כאלו ששמים לב אליהם. הרגלית וגב הטלוויזיה מגיעים בצבע שחור עשוי מתכת ופלסטיק מוברש, מה שבסך הכל נותן למסך מראה אלגנטי שתשמחו לשים על גבי המזנון בסלון או לתלות על הקיר.

בטלוויזיות היקרות שלה, סמסונג מציע כבל דקיק ושטוח לחיבור לחשמל ולקופסת האביזרים, כאן אין פתרון כזה, אבל כן יש כאן פתרון נקי לסידור הכבלים בתוך הרגלית ויציאה שלהם בצורה מסודרת.

ארגון נוח לכבלים - סמסונג TU8500. צילום יח"צ
ארגון נוח לכבלים – סמסונג TU8500. צילום יח"צ

סמסונג TU8500: תצוגה לסמארטפון ולטלוויזיה בממשק אחד

ממשק: סמסונג מציעה המון פיצ'רים חכמים באמצעות מערכת ההפעלה שלה טייזן. למשל, Ambient Mode בו מצלמים עם הסמארטפון את הרקע של הקיר ומציגים במסך, כך שהטלוויזיה הופכת לחלק מהקיר או שמציגים תמונות מהגלריה מהסמארטפון/תמונות נופים במצב המתנה. זהו פיצ'ר נחמד, שאפשר להפעיל בלחיצת כפתור מהשלט בזמן שמארחים חברים בסלון (זמן ההפעלה מוגבל ל-4 שעות).

יכולת אחרת היא שיקוף בנגיעה – Tap View, בה נוגעים עם סמארטפון סמסונג במסגרת של המסך ומקרינים בקלות את מסך הטלפון על-גבי הטלוויזיה. ניתן לשדר את המסך גם דרך פונקציית Multi-View, כך שבזמן שרואים תוכנית, חלק מהמסך מוקדש לצג הסמארטפון. הרעיון של סמסונג, זה למזג בין שני המסכים: הסמארטפון והטלוויזיה. אני לא מצאתי את האופציה הזאת לממש נוחה, כי גודל התמונה של התוכנית בה צפיתי הופכת לקטנה משמעותית, אבל יכול להיות שמשתמשים אחרים, כן יאהבו אותה. עוד יכולת המחברת בין הטלוויזיה של סמסונג לסמארטפונים שלה היא הגלריה, המאפשרת לראות את התמונות שצילמתם מהטלפון.

מבחינת הממשק עצמו, כפתור הבית בשלט הרחוק, מזניק ישר בתחתית המסך את תפריט קיצורי הדרך שלכם, זה כולל בעיקר אפליקציות שהורדתם ויישומים שאתם רוצים לגשת אליהם במהירות. אתם יכולים למצוא כאן את נטפליקס, אמזון פריים וידיאו, יו טיוב, פרטנר TV, נקסט TV, מאקו (לא מצאתי סלקום TV) וגם אפליקציות כמו ספוטיפיי, אפל מיוזיק ודיזר. מה שנחמד, שחלק מהאפליקציות מציגות תפריט נוסף מעליהם, למשל, נטפליקס תציג גישה מהירה לתוכן האחרון שצפיתם בו וגם המלצות על תוכן פופולארי. מה שכן, היה נחמד אם התגובה של הטלוויזיה הייתה קצת יותר מהירה, כי לפעמים מרגישים גמגום בזמן ההפעלה של אפליקציות או בניווט.

שלט רחוק סמסונג TU8500. צילום צחי הופמן
שלט רחוק סמסונג TU8500. צילום צחי הופמן

שלט רחוק: השלט של סמסונג קומפקטי, בנוי בצורת קשת, כך שנוח להחזיק אותו ביד. הוא לא כולל כפתורי ספרות, אבל יש לו מתג הזזה מאוד נוח לשליטה בווליום, כפתור להפעלת העוזרת ביקסבי ועוד כפתור יעודי למצב אמביינט. בנוסף, ישנהם עוד שלושה כפתורים יעודיים: לנטפליקס, אמזון פריים וידיאו ודפדפן האינטרנט.

סמסונג TU8500: צבע עשיר ביחס לקטגוריה

סמסונג TU8500. צילום צחי הופמן
סמסונג TU8500. צילום צחי הופמן

תמונה וצליל: ה-TU8500 עושה שימוש בטכנולוגיית Dual LED המבוססת על תאורה דו-גונית חדישה, המשתמשת בשתי נורות LED חכמות בטמפרטורת אור שונות, הבאות לתת ביטוי לצבעים חמים וקרים יחדיו וגם לשפר את הניגודיות, הפרטים ועומק הצבע. המסך גם כולל מעבד Crystal Processor 4K 16bit אשר עוזר לו לשדרג תכנים ממקורות שונים וגם תמיכה ב-HDR. כל הדברים האלו אכן עוזרים למסך להציג תמונה טובה ביחס לקטגוריה, אבל עדיין כדאי לקחת כמה דברים בחשבון: הזליגות אור בפינות של המסך בולטות במיוחד בצפייה בחדר חשוך, סמסונג מציינת שהמסך מגיע עם מנגנון להפחתת השתקפות, אני לא יכול להגיד שהרגשתי שהמנגנון הזה עושה משהו, כי עדיין סבלתי מהשתקפות. דבר נוסף, עושר הצבעים נראה טוב ביחס לקטגוריה ועומק השחור סביר.

מבחינת צליל, הטלוויזיה מאפשרת לבחור בין מספר פרופילי סאונד: רגיל, קול מסתגל (Adaptive Sound) להתאמת האיקולייזר לתוכן הצפייה ומצב מוגבר. אני מצאתי שהסאונד הכי ברור ועשיר היה במצב המוגבר. בכל מקרה, צריך לקחת בחשבון שעדיין מדובר ברמקולים של טלוויזיה והצליל לא באמת עשיר ומפורט. יש כאן גם תמיכה בדולבי דיגיטל פלוס, אין תמיכה בדולבי אטמוס.

חיבורים: מלבד תמיכה ב-AirPlay 2, בלוטות' ועידן פלוס, יש כאן 3 כניסות HDMI, אחת מהן היא eARC ועוד 2 חיבורי USB.

מחיר: 3,900 שקל לגודל 65 אינץ'

בשורה התחתונה, קטגוריית ה-Crystal UHD היא מאתגרת מאוד מבחינת סמסונג, כי היא צריכה להיות אטרקטיבית במחיר וגם להציע יכולות טובות בהרבה מול היצרנים הזולים יותר. סמסונג הצליחה לשלב ב-TU8500 המון יכולות חכמות לצד תמונה טובה, שמאפשרת ליהנות מתצוגה מוצלחת, גם בקטגוריית הביניים של הטלוויזיות.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

אל ג'י משיקה את סדרות ה-OLED החדשות, 55 אינץ' ב-7,500 שקל

סמסונג משיקה את טלוויזיית הדגל שלה – Q950TS

סקירה: האם הגלקסי S20 הבסיסי הוא סמארטפון דגל ראוי?

10 תגובות

  1. סקירה מעניינת, תודה.
    ידוע שסמסונג הורידה איכות בסדרתה 8 שלה בין 2019 ל-2020. למשל, ה-TU8000 פחות טוב מה-RU8000 מכמה בחינות.
    אבל האם לדעתך עדיף לקנות TU8500 או RU8000?
    תודה!

  2. סקירה מעניינת, תודה.
    ידוע שסמסונג הורידה איכות בסדרתה 8 שלה בין 2019 ל-2020. למשל, ה-TU8000 פחות טוב מה-RU8000 מכמה בחינות.
    אבל האם לדעתך עדיף לקנות TU8500 או RU8000?
    תודה!

  3. סקירה מעניינת, תודה.
    ידוע שסמסונג הורידה איכות בסדרתה 8 שלה בין 2019 ל-2020. למשל, ה-TU8000 פחות טוב מה-RU8000 מכמה בחינות.
    אבל האם לדעתך עדיף לקנות TU8500 או RU8000?
    תודה!

    1. תודה רבה!
      אני לא סקרתי את ה-RU8000, אז קשה לי להגיד, אבל בעיקרון אם אתה מוצא את הדגם הזה, עדיף לקנות אותו, כי בטח המחיר יהיה אטרקטיבי וההבדלים זניחים

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא