שעונים חכמים

סקירה: T-Rex Pro – השעון המוקשח של Amazfit

אם אתם מחובבי השעונים המאסיביים עם המראה הצבאי, ה-T-Rex Pro הוא בשבילכם. מדובר במכשיר שנבנה עבור מטיילים או מתגייסים, הרוצים מוצר שיספק להם עמידות גבוהה ויציע יכולות של שעון חכם וספורט

ה-T-Rex Pro הוא שעון חכם של המותג Amazfit מבית Huami. בניגוד לרוב השעונים החכמים המציעים עיצוב ספורטיבי או אלגנטי, הדגם הזה פונה לקהל המחפש שעון סטייל G Shock של קסיו. ה-T-Rex Pro מגיע עם גוף מוקשח ועמידות גבוהה, אשר אמורים לעזור לו להתמודד בתנאי שטח, תוך כדי שהוא מציע חיבור לסמארטפון ויכולות ספורט ובריאות.

Amazfit T-Rex Pro. צילום צחי הופמן
Amazfit T-Rex Pro. צילום צחי הופמן

עיצוב: למטיילים בשטח

ה-T-Rex Pro בנוי כשעון אשר אמור לעמוד בתנאי שטח ולספק עבור מטיילים או חיילים מוצר שהם לא יפחדו לקחת איתם. השעון מעוצב במראה המזכיר שעוני שטח אחרים, הוא בולט מאוד וכולל מסגרת עבה. צריך לאהוב את הסגנון הזה בשביל לענוד אותו על היד. Huami מציינת שהשעון עומד ב-15 תקנים צבאיים (MIL-STD-810G), הוא מגיע עם רצועת סיליקון דוחה זיעה ועמידות למים עד 100 מטר (10ATM). משקל השעון עומד על קצת פחות מ- 60 גרם, כולל הרצועה והוא מרגיש קל.

Amazfit T-Rex Pro. צילום צחי הופמן
Amazfit T-Rex Pro. צילום צחי הופמן

מסך: צג AMOLED בגודל 1.3 אינץ'

המסך המשולב ב-T-Rex Pro הוא בטכנולוגיית AMOLED ברזולוציה של 360 על 360 פיקסלים. צגי AMOLED מתאפיינים בדרך כלל בגוון עשיר, אבל כאן התצוגה הרגישה מעט דהויה. המסך הוא בגודל 1.3 אינץ', אשר יודע לספק תצוגה תמידית, כך שאפשר להבין מהי השעה בצורה מיידית. מבחינתי מדובר בפונקציה קריטית, כי אני לא רוצה להתחיל לחכות ולהזיז את היד בצורה מסוימת בשביל להבין מהי השעה. המצב הזה משפיע בצורה משמעותית על ביצועי הסוללה, אז כדאי לקחת את זה בחשבון. המסך גם כולל זכוכית מחוסמת וגם ציפוי נגד טביעות אצבע, שלא ממש הוכיח את עצמו. המסך מגע הזה הרגיש כאילו הוא ממגנט טביעות אצבע. חוץ מזה, רמת התאורה האחורית מתמודדת בצורה בינונית עם אור שמש ישיר, כך שלפעמים קשה לראות את המסך, אם לא מסתירים אותו עם מעט צל.

Amazfit - T-Rex Pro. צילום יח"צ
Amazfit – T-Rex Pro. צילום יח"צ

ממשק: כפתורים פיזיים לניווט בממשק

הממשק של שעוני Amazfit ידידותי לשימוש, פשוט להבנה, כאשר הוא כולל תפריטים צבעוניים אשר מגיעים בשפה העברית, כך שניתן לקרוא הודעות המתקבלות בין היתר מוואטסאפ או טלגרם, אבל לא לענות להם, אפילו לא עם הודעה גנרית. התראה על שיחות נכנסות קיימת, כולל שיחה מזוהה המופיעה בצג, אבל ניתן רק להשתיק את הצלצול או לנתק.

מבחינת רקעים (Watch Faces) השעון מגיע עם מספר מצומצם, אבל ניתן להוריד נוספים דרך חנות ייעודית לכך. מה שכן חסר בממשק היא אופציה להוריד אפליקציות נוספות. מלבד השימוש במסך המגע עבור הניווט בשעון, קיימים כאן ארבעה כפתורים (שניים בכל צד), אשר עוזרים בשימוש כאשר לובשים כפפות או נמצאים בתוך בריכה. הכפתור העליון בצד הימני מקפיץ את תפריט אימוני הספורט, בעוד הכפתור התחתון מחזיר לעמוד הבית או לתפריט הראשי (בהתאם למיקומכם בממשק). בצד השמאלי, הכפתור העליון מעביר לתפריט קיצורים והכפתור התחתון לתצוגה על הפעילויות שלכם ומזג האוויר.

Amazfit T-Rex Pro. צילום צחי הופמן
Amazfit T-Rex Pro. צילום צחי הופמן

ספורט ובריאות: מדידת דופק ומדידת חמצן בדם

מבחינת הפעילות של חיישני הדופק, הופתעתי לטובה, השוואתי את ה-T-Rex Pro לרצועת דופק לחזה של גרמין. בזמן ריצה הנתונים היו רוב הזמן דומים מאוד, אבל עדיין, במקרים מסוימים ההבדל הגיע לאזור ה-10 פעימות בדקה. עבור מתאמנים מקצועיים יותר, מדובר בהבדל משמעותי, עבור רוב האנשים שרצים להנאתם, זה לא אמור לשנות. גם מדידת המרחק הייתה כמעט זהה לזאת שקיבלתי בשעון של גרמין, כאשר ה-Amazfit תומך ב-4 מערכות לוויינים: GPS, Glonass, Beido ו-Galileo.

מאז שמגפת הקורונה הגיעה לעולם, מדידת החמצן בדם (SpO2) הפכה לפופולארית מאוד בשעונים חכמים. ה-T-Rex Pro מציע מדידה כזאת, אשר סיפקה לי תוצאות לא עקביות, בהבדלים של שניות קיבלתי תוצאות שהציגו מצב טוב מאוד או מצב אשר היה דורש ממני ללכת לרופא. בקיצור, לא ממש אמין.

לאחר אימוני הספורט שביצעתי עם השעון (השעון יודע לנטר 100 סוגי אימונים), קיבלתי חיווי על זמן המנוחה הדרוש, מידע על ה-VO2Max (מדידה של חמצן שהגוף יכול לנצל ביעילות במהלך פעילות. ככל שהתוצאה גבוהה יותר, כך הכושר, הסיבולת האירובית של הלב וכלי הדם טובים יותר) וגם מידע מספרי על עומס האימונים שעשיתי. בסך הכל, מדובר במספר מכובד של נתונים, שעוזרים לקבל תמונה על המצב הגופני.

השעון גם מציע ניטור שינה, היודע לזהות את מצבי השינה ובעיות נשימה פוטנציאליות במהלך השינה. אני לא הצלחתי ללכת לישון עם השעון, כי הוא פשוט גדול מדי והציק לי ביד.

סוללה: 5.5 ימי עבודה

הסוללה בשעון החזיקה לי כמעט 5 וחצי ימים, כולל צג פעיל באופן קבוע, אימון של 45 דקות ללא מדידת GPS ועוד 30 דקות עם GPS. מדובר בביצועים טובים, כאשר הטעינה מתבצעת בצורה קלה באמצעות מחבר מגנטי.

מחיר: 800 שקל (יבואן רשמי קבוצת ח.י)

בשורה התחתונה, ה-T-Rex Pro מתאים לקהל מסוים מאוד של חובבי שעונים, כאלו שאוהבים את המראה המוקשח. מדובר בשעון שיכול להיות מתנה נחמדה לפני גיוס. יש לדגם הזה צג AMOLED, סוללה לזמן ארוך, עמידות גבוהה ויכולות ניטור רבות עבור פעילויות ספורט.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

סקירה: Amazfit Band 5 – צמיד כושר חכם ומוצלח עם עברית

סקירה: Amazfit GTR 2 – שעון חכם ב-800 שקל

סקירה: גרמין Venu SQ – שעון ספורט למי שרוצה להתחיל לרוץ

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא