צילום

סקירה: Hero 12 Black של GoPro  – ממשיכה להשתפר

ה-Hero 12 Black לא מציגה שדרוגים משמעותיים, אבל אלו ש-GoPro הוסיפה לה, ממשיכים להפוך את מצלמת האקסטרים הזאת למוצלחת

מצלמות ה-GoPro הפכו במשך השנים לאביזר הצילום המועדף לפעילויות אקסטרים, אבל בעוד שהן מציעות עמידות גבוהה בתנאי השטח, התחרות שלהן היא בין היתר מול הסמארטפון, אותו רובנו לוקחים לכל מקום. בכל שנה GoPro דואגת לשדרג עוד יותר את יכולות צילום הווידיאו של מצלמת הדגל שלה, לצד פתרונות עריכה אוטומטיים ושיתוף מהסמארטפון, כדאי לאפשר את השימוש במצלמה פשוט יותר. אחד משירותי הפרימיום של החברה, כולל גיבוי אוטומטי של התכנים מהמצלמה, כאשר בכל יום צילום, מקבלים סרטון שלם וערוך שהאפליקציה יוצרת, ישירות לסמארטפון, מבלי להתעסק בשום דבר.

GoPro Hero 12 Black. צילום מסך
GoPro Hero 12 Black. צילום מסך
GoPro Hero 12 Black. צילום צחי הופמן
GoPro Hero 12 Black. צילום צחי הופמן

Hero 12 Black – עיצוב זהה רק עם תוספת צבע

GoPro לא משנה את העיצוב של המצלמות שלה, במטרה שאלו ימשיכו לעבוד עם שלל האביזרים שהלקוחות שלה כבר רכשו. ה-Hero 12 Black נראית כמעט זהה לדגמים קודמים, פרט לנקודות כחולות המופיעות בגוף המצלמה, כאשר הן נראות כמו איזה שפריץ של צבע. המצלמה עדיין עמידה לחלוטין למים והיא מאפשרת לצלם עד לעומק של 10 מטר, ללא אביזרים נוספים. אגב, הנרתיק הקשיח שהגיע בדור הקודם, נעלם הפעם מהאריזה.

ממשק המצלמה כולל כבר מהדור הקודם תוספת, המחלקת אותו לשני מצבים: פשוט וממשק פרו. המצב Easy מיועד למשתמשים הבסיסיים שלא מחפשים יותר מדי הגדרות ורוצים פשוט לצלם ולקבל את היכולות החשובות בלחיצות בודדות. מצב ה-Pro הוא המצב הרגיל, הכולל את כל האפשרויות וההתאמות השונות.

במצב Easy לא צריך להתעסק בהתאמה של רזולוציות או הגדרות אחרות, ישנה אפשרות לבחור את מהירות הצילום: רגילה או Slo-Mo לצילומים בהילוך איטי ואם להשתמש בזווית צילום רגילה, רחבה או Full Frame. הממשק הזה מאפשר תהליך למידה פשוט יותר לאנשים שרוכשים בפעם הראשונה מצלמת אקסטרים והיו רגילים לצלם עד היום בסמארטפון.

תוספת נחמדה היא התקן הבלוטות׳ במצלמה. באמצעותו ניתן לחבר מיקרופון חיצוני או אוזניות, היכולות גם לשמש כמיקרופון וגם לאפשר תפעול של המצלמה בפקודות קוליות (באנגלית), כאשר היא ממוקמת במקום אליו אתם לא יכולים להגיע באותו רגע.

GoPro Hero 12 Black. צילום מסך
GoPro Hero 12 Black. צילום מסך

Hero 12 Black – מעבר בין צילום אופקי לאנכי לאחר הצילום

המעבד הקיים כאן הוא GP2, הוא זה שהגיע בדגם הקודם וגם ב-Hero 10 Black.

החיישן של המצלמה יודע לצלם ביחס של 8:7, מה שמאפשר לעבור בין מצב צילום אנכי לאופקי דרך הממשק מבלי לשנות את זווית המצלמה. יש גם אפשרות לצלם בפריים מלא ואז לעבור בין המצב האופקי לאנכי לאחר הצילום דרך האפליקציה.

מצב Horizon Lock שומר על הזווית של הצילום, גם שהמצלמה מסתובבת ב-360 מעלות. פתרון יעיל שמאפשר לשמור על התמונה בזווית הנכונה.

מייצב התמונה – HyperSmooth מגיע כאן בגרסה 6.0. מדובר במייצב דיגיטלי אשר בא להוות תחליף למוט גימבל חיצוני. המייצב הדיגיטלי מתקן את רעידות היד, כך התנועה הקופצנית במהלך הצילום מופחתת מאוד ומתקבלת תמונה יציבה. GoPro עושה כאן עבודה נהדרת.

בדומה לדור הקודם, גם כאן קיימים שלושה מצבי TimeLapse עבור צילום בלילה: מצב Star Trails המשתמש בסיבוב כדור הארץ ובכוכבים כדי ליצור שבילי אור, Light Painting המאפשר יצירת אפקטים של משיכת מכחול עם אור נע ו-Vehicle Light Trails, המשתמש בתנועת כלי הרכב והופך אותם לצילומי וידיאו.

בדומה לדגמים קודמים, גם כאן יש למצלמה שני מסכים: מסך מגע אחורי בגודל 2.27 אינץ’ המאפשר את כל התפעול ומסך קדמי בגודל 1.4 אינץ’ המאפשר לקבל חיווי של הצילום בזמן אמת.

ה-Hero 12 Black מציעה רזולוציה מקסימלית של 5.3K עם 60 פריימים לשנייה, כאשר ניתן לצלם ביחס תצוגה של 16:9. יש גם תמיכה ב-HDR בווידיאו לטווח צבעים עשיר יותר ב-4K עם 60 פריימים לשנייה או 5.3K עם 30 פריימים לשנייה. אני צילמתי בעיקר ב-4K, כאשר איכות הווידיאו בדומה לדור הקודם, הייתה מוצלחת עם צבעים עשירים, תמונה צלולה, תאורה רבה באור יום וכמובן תמונה יציבה בזכות המייצב הפנימי.

מבחינת צילום סטילס, החיישן מגיע ברזולוציה של 27 מגה פיקסל. מדובר בתוצאות סבירות, משהו שמקביל למצלמה בינונית של סמארטפון.

GoPro Hero 12 Black. צילום צחי הופמן
GoPro Hero 12 Black. צילום צחי הופמן

Hero 12 Black – זמן סוללה ארוך יותר

הסוללה בדגם הזה שופרה, היא מגיעה בקיבולת של 1720 מיליאמפר/שעה, אשר ב-GoPro אומרים שהיא תציע זמן צילום ארוך עד פי 2 בצילום ברזולוציית 5.3K עם 60 פריימים לשנייה. מדובר ב-70 דקות צילום. עדיין לפתוח את מכסה הסוללה עבור חיבור כבל הטעינה הוא משימה קשה, שמצריכה בדרך כלל שימוש באביזר חד.

מחיר: 1,800 שקל (שנתיים אחריות, יבואן רשמי רונלייט)

בשורה התחתונה, אומנם אין שיפורים דרסטיים ב-Hero 12 Black, אבל אלו ש-GoPro הביאה לכאן, כמו: סוללה טובה יותר, מייצב תמונה משופר וחיבור לאוזניות בלוטות׳, לצד אפליקציה עם יכולות עריכה ידידותיות, הופכים את המצלמה הזאת לפתרון מוצלח לצילומי וידיאו.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא