אוזניות

סקירה: סנהייזר Momentum True Wireless 4 – חוויה לאודיופילים

עברו שנתיים מאז שסנהייזר השיקה דור חדש לאוזניות נטולות החוטים שלה - Momentum True Wireless 4. מדובר באוזניות שהן תענוג לחובבי האודיו עם שלל טכנולוגיות הכלולות בהן

עברו שנתיים מאז שסקרתי את הדור הקודם של ה-Momentum True Wireless, כאשר הדגם החדש של האוזניות נטולות החוטים מבית היצרנית הגרמנית סנהייזר בא לרענן את האוזניות המוצלחות שלה. מחיר ההשקה נשאר פחות או יותר דומה – 1,300 שקל (באמצעות היבואן הרשמי – שוחט סל המוזיקה). כפי שאפשר להבין מהמחיר, ה- Momentum True Wireless 4 בא להתחרות בקטגוריית הפרימיום, כמו ה-WF-1000XM5 של סוני (לסקירה) או ה-Beoplay EX של באנג אנד אולפסן (לסקירה).

סנהייזר - Momentum True Wireless 4. צילום צחי הופמן
סנהייזר – Momentum True Wireless 4. צילום צחי הופמן

עיצוב ושליטה: Momentum True Wireless 4 – עיצוב זהה ונוח

המראה של ה-MTW 4 נשאר זהה לדור הקודם, כאשר ההבדלים הקלים הם במארז, הלוגו מוטבע בצבע כסוף במקום לבן וגם הבד שעוטף את מארז הנשיאה היה נראה לי טיפה יותר כהה. חוץ מזה, אנחנו מקבלים את אותו עיצוב נוח של האוזניות. מדובר במבנה חיצוני מלבני עם פינות מעוגלות וגם רצועות גומי עם מבנה סנפיר עדין, השומרות על האוזניות יציבות יותר באוזניים. מיגון האוזניות השתפר והוא מגיע כאן בתקן IP54 במקום IPX4, זה אומר שהאוזניות עדיין מוגנות באותה מידה לרטיבות, אבל עכשיו גם יש להן הגנה נגד חדירת אבק.

מארז הנשיאה נשאר זהה בגודל שלו, שזה אומר שהוא עדיין גדול. מי שנוהג כמוני, לשמור על המארז בכיס המכנסיים בזמן שהוא משתמש בהן ברחוב, ימצא אותו לקצת פחות נוח.

סנהייזר - Momentum True Wireless 4. צילום צחי הופמן
סנהייזר – Momentum True Wireless 4. צילום צחי הופמן

סאונד ושיחות: Momentum True Wireless 4 – סאונד עוטף באיכות גבוהה

סנהייזר ארזה באוזניות האלו שלל טכנולוגיות: בלוטות׳ 5.4 עדכני, חיבור לשני מכשירים במקביל, פלטפורמת S5 Sound Gen 2 של קוואלקום המאפשרת לאוזניות תמיכה בטכנולוגיית Snapdragon Sound הכוללת בתוכה תמיכה בפורמט אודיו ללא אובדן איכות (Lossless). תמיכה בסאונד ברמה כזאת זמין בחלק משירותי הסטרימינג, כמו אפל מיוזיק (לא בספוטיפיי). כך אתם יכולים ליהנות מאיכות סאונד גבוהה ולנצל היטב את האוזניות שלכם.

כדאי לציין שהאוזניות גם מציעות תמיכה בקודקים כמו aptX Lossless ו-aptX Adaptive Audio (הקודק האחרון בא להציע יציבות טובה יותר בחיבור במקומות עמוסים במכשירים אלחוטיים וגם השהייה נמוכה יותר). בנוסף, הן כוללות תמיכה בהשהיה נמוכה (Low Latencies), למשל במשחקים.

סנהייזר מתכננת להוסיף באמצעות עדכון קושחה תמיכה בבלוטות׳ LE עם LC3 שמשפר את היעילות של צריכת החשמל עם שימור איכות השמע. תכונה נוספת שתצטרף היא Auracast המאפשרת חיבור למכשירי שמע ציבוריים, למשל, טלוויזיה הנמצאת בחדר המתנה לרופא.

מבחינת סאונד, סנהייזר מתגאה בחתימת הסאונד שלה ותאכלס יש לה סיבה להתגאות, איכות השמע פשוט נהדרת עם צליל שהצליח לעטוף אותי, באס מורגש היטב, פירוט רב ותחושה חמימה בהאזנה איתן.

סנהייזר - Momentum True Wireless 4. צילום צחי הופמן
סנהייזר – Momentum True Wireless 4. צילום צחי הופמן

האוזניות כוללות דרייברים של 7 מ״מ, כאשר הן כוללות טכנולוגיית TrueResponse של החברה אשר באה לפתור בעיות של דיסטורשן בעוצמת האזנה גבוהה.

נקודה לא פחות חשובה היא ניהול שיחות טלפון עם ה-MTW 4, לא נתקלתי בבעיות איתן בשיחות, גם ברחוב וגם במשרד ליד אנשים או במקומות שקטים. לאוזניות 3 מיקרופונים בכל אחת מהן, המאפשרים את איכות שיחות הטלפון הטובה. המיקרופונים האלו גם מיועדים לטכנולוגיית סינון הרעשים האקטיבית (ANC) שעבדה היטב, למרות שלא מדובר באיכות הסינון הכי גבוהה שיש. מדובר כאן ב-ANC אדפטיבי, שזה אומר התאמה אוטומטית לרעש בסביבה והגברת או הנמכת עוצמת הסינון. מה שהיה חסר כאן היא יכולת לבחור באופן ידני את עוצמת הסינון. כן יש כאן מצב נטרול רעשי רוח, שאומנם קצת פחות מסנן רעשים, אבל מצליח לסנן את רעשי הרוח.

סוללה: Momentum True Wireless 4 – כ-30 שעות של מוזיקה

זמן האזנה כאן מכובד מאוד – 7.5 שעות של מוזיקה עם ANC עובד וסך הכל 30 שעות עם מארז הנשיאה. לאוזניות טעינה מהירה – 8 דקות מספקות שעה של מוזיקה. יש גם טעינה אלחוטית.

מחיר: 1,300 שקל (יבואן רשמי  – שוחט סל המוזיקה).

בשורה התחתונה, ה- Momentum True Wireless 4 לא מגיעות עם מארז הנשיאה הכי נוח וגם ה-ANC לא הכי טוב שיש, אבל איכות הסאונד של האוזניות האלו היא תענוג לחובבי האודיו. יש להן סאונד נהדר עם עיצוב נוח באוזניים, שלל טכנולוגיות וזמן סוללה ארוך.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא