לפטופים

סקירה: אסוס זנבוק UX433F – לפטופ 14 אינץ' ששוקל רק כ-1 ק"ג

בסוף חודש ינואר השיקה אסוס בארץ את סדרת הלפטופים החדשה שלה לשנת 2019, הכוללת כמובן את דגמי הזנבוק הפופולאריים של החברה. הזנבוק UX433F מצטרף לטרנד של לפטופים עם מסכים בעלי שוליים דקים, המאפשרים לשלב צג גדול יותר במארז קטן יותר, לצד מגמה שאסוס דוחפת, משטחי עכבר המשמשים לא רק לשליטה בעכבר, אלא גם ליכולות נוספות. לפני מספר שבועות סקרתי כאן את הזנבוק פרו UX580 (לסקירה המלאה). משטח העכבר ב-UX580 כלל טכנולוגיית ScreenPad אשר שילבה בין מסך מגע המאפשר גישה מהירה לאפליקציות, כמו ספוטיפיי ויומן, למשטח העכבר עצמו. ב-UX433 מדובר בפתרון צנוע יותר, אבל עדיין יעיל.

qrf
גוף מתכת לזנבוק. צילום צחי הופמן

עיצוב: כאשר פותחים את ה-UX433 התחושה שמדובר בלפטופ קומפקטי שאין סיכוי שהוא בעל מסך 14 אינץ'. המשקל הקל העומד על קצת יותר מ-1 ק"ג וליתר דיוק 1.09 ק"ג, הופך את הלפטופ ללא מורגש בתיק הגב. לשם השוואה, מדובר במחשב שקצת יותר קטן מעמוד A4. הזנבוק הזה מגיע בצבעים עם השמות כחול מלכותי וכסוף קרחון. ההרגשה שלי, שמישהו באסוס התחבר יותר מדי לאנה ואלזה שהוא בחר את השמות של הצבעים. מבחינת עיצוב, מדובר בעיצוב סטנדרטי אצל החברה הטיוואנית שעדיין נותן תחושת פרימיום עם גוף מתכת, הכולל פאנל זהב המדגיש אזורים מסוימים במחשב ושובר את המראה הכחול (בדגם שאני בדקתי).

hdrpl
מקלדת נוחה. צילום צחי הופמן

ה-UX433 הוא בעל תקן MIL-STD810G, מה שאומר שהוא עבר מבדקים צבאיים בעבודה של תנאים קיצוניים בגובה, טמפרטורה, לחות וגם נפילות. אני לא ניסיתי להפיל את הלפטופ הזה על הריצפה ואני לא יודע גם אם הוא ישרוד, אבל לפחות הוא אמור להיות תקין לאורך זמן.

מסך: ה-UX433 מגיע עם מסך 14 אינץ' אבל הוא קטן בהשוואה לדגמים מקבילים, כאשר הסיבה לכך היא השוליים הדקים המקיפים אותו. ללפטופ הזה יש יחס מסך-גוף של 92% והוא תופס את רוב החלק הקדמי של התצוגה, מה שמאפשר חוויית צפייה נעימה, כמעט נטולת שוליים. רזולוציית המסך עומדת על Full HD עם זכוכית מט המולבשת עליה, זווית צפייה יחסית רחבה, התמונה חדה והשחור עמוק מספיק ויש גם תאורה אחורית חזקה.

qrf
ציר ErgoLift. צילום צחי הופמן

מקלדת ועכבר: בתחום העכבר והמקלדת, אפשר למצוא בזנבוק שני דברים מיוחדים. ציר ErgoLift המאפשר למקלדת להתכוונן ולהתרומם מעט, זה נחמד אבל דורש גם להטות את המסך אחורה וזה לא תמיד נוח. המקלדת עצמה מרווחת מספיק, למרות המבנה הקומפקטי של המחשב ויש גם תאורה אחורית בכפתורים. אהבתי גם שהכפתורים לשליטה בעוצמת האור במקלדת, במסך ובווליום לא מחייבים לחיצה על כפתור נוסף בשביל להפעיל אותם, כמו FN. משטח העכבר כולל שכבת זכוכית, זה נותן לו תחושה חלקה, אבל עדיין רמת הדיוק שלו והנוחות גרמה לי להעדיף עכבר חיצוני. למשטח העכבר הזה יש פונקציה נוספת – NumberPad. מכיוון שבלפטופים בדרך כלל אין מקום לכפתורי ספרות ייעודים, אסוס הפכה את משטח העכבר לאזור יעודי לספרות. זה מתבצע בלחיצה על אייקון יעודי במשטח. מאותו רגע נדלקת תאורה על גבי העכבר של ספרות. זה מאפשר בנגיעה על תאורת הספרות להזין את השימוש שלהם ועדיין להשתמש במשטח כעכבר רגיל. זה פתרון נחמד, שיקרוץ לחלק מהמשתמשים.

qrf
משטח עכבר עם ספרות. צילום צחי הופמן

חומרה: הפתיע אותי שלמרות הקומפקטיות של הלפטופ, הוא לא מתחמם יותר מדי ואפשר לעבוד איתו בנוחות על הברכיים. ה-UX433 מצויד בחומרה מפנקת הכוללת מעבד i7 של אינטל דור 8 עם 16 גיגה זיכרון עבודה וגם כרטיס גרפי של NVIDIA מסוג Geforce MX150 עם 2 גיגה זיכרון. נפח האחסון במחשב הוא של חצי טרה מסוג SSD המהיר ויש גם בלוטות' מתקן 5.0 העדכני. עם כל הטוב הזה בחומרה ציפיתי לביצועים יותר חזקים, אומנם המחשב לא קרטע והוא עבד חלק, אבל הוא גם לא טס כמו שהייתי רוצה. הזנבוק גם כולל תמיכה בטכנולוגיית Hello של מיקרוסופט לכניסה באמצעות זיהוי פנים. זאת מתבצעת באמצעות מצלמת אינפרה אדום תלת מימדית לזיהוי הפנים בתנאי סביבה חשוכים. זה עובד כאן טוב וגם במהירות, מה שמאפשר לדלג לגמרי על הזנת סיסמא בכניסה לווינדוס.

חיבורים: ה-UX433 אומנם קומפקטי, אבל אסוס לא חסכה כאן בחיבורים. אתם תמצאו כאן חיבור USB-C, לצד, USB 3.1 המהיר וגם USB 2.0 מהדור הקודם. בנוסף, יש גם יציאת HDMI, קורא מיקרו SD וכניסת אוזניות. בדרך כלל אסוס מצרפת בערכות שלה מתאם USB ל-LAN, בערכה שאני קיבלתי הוא לא צורף, אז קשה לי לדעת אם הם ויתרו עליו בדגם הזה.

רמקולים: הרמקולים בלפטופ הזה אושרו על-ידי חברת האודיו הרמן/קרדן מבית סמסונג. מדובר ברמקולים בטכנולוגיית SonicMaster מבית אסוס, אשר מספקת עוצמה חזקה ביחס ללפטופ ועם מעט צלילים צורמים שמגבירים את הווליום. התוצאה בסך הכל טובה ומאפשרת ליהנות ממוזיקה בזמן העבודה (עדיין עם תופעות של צליל סגור ושטוח) או בצפייה בסרטים.

סוללה: הסוללה מספקת ביצועים סבירים של קרוב לחמש וחצי שעות בהגדרת ביצועים גבוהים, תאורה אחורית גבוהה וחיבור ל-WiFi. אם תורידו קצת מהעוצמה של התאורה ותרדו למטה בהגדרות הביצועים, תוכלו להוציא מהסוללה 7 שעות עבודה. המטען עצמו לא גדול, אבל חבל שהוא לא מגיע עם מחבר USB-C.

מחיר: 5,500 שקל

לעוד סקירות לפטופים

בשורה התחתונה, הזנבוק UX433F מרשים בעיצוב שלו. אסוס הצליחה לשלב מסך 14 אינץ' בגוף מחשב קטן ובמשקל של רק קצת יותר מ-1 ק"ג. הביצועים עצמם גם טובים והמחיר סביר.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

בואו תראו תמונות של גאדג'טים באינסטגרם

ציון: 8.5

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא