Site icon The Gadget Reviews

סקירה: הרמקול הנייד החכם של Sonos הצליח להפתיע אותי

Sonos Roam. צילום צחי הופמן

Sonos Roam. צילום צחי הופמן

קשה לחדש בתחום הרמקולים הניידים, אבל איכשהו, חברת האודיו Sonos הצליחה להפתיע אותי לטובה עם הרמקול הקומפקטי והחכם שלה – Roam. הרמקול החדש משתלב עם האקוסיסטם של Sonos והופך את חוויית האזנה בתוך ומחוץ לבית לנוחה מזאת הקיימת בדגמים אחרים בשוק.

Sonos Roam. צילום צחי הופמן

עיצוב: עמיד למים ונייד

המבנה של ה-Roam יחד עם החיבור WiFi עליו עוד מעט ארחיב, גרמו לי לקחת אותו איתי כמעט לכל מקום בבית. נוח מאוד להחזיק אותו ביד, בגלל המבנה הצר, הארוך ויחסית קל שלו (430 גרם). בניגוד לרמקולי בלוטות', אשר הסמארטפון חייב להיות יחסית קרוב אליהם, השימוש ב-WiFi מאפשר ניידות אמיתית, כאשר הסמארטפון יכול להיות בכלל בצד אחר של הדירה. ככה מצאתי את עצמי לוקח אותו למטבח עבור שטיפת הכלים, למרפסת או למקלחת. הרמקול עמיד למים בתקן IP67, מה שגם מאפשר לקחת אותו לים או לבריכה.

העיצוב עצמו לא צבעוני במיוחד, הוא מגיע בצבעים השמרניים של Sonos שהם שחור או כסוף עם לוגו בולט של החברה בחזית. הרמקול הזה יבלע מהר מאוד בסביבה בה תשתמשו בו, שזה לא בהכרח דבר רע.

Sonos Roam. צילום צחי הופמן

שליטה: עוזרת קולית לא בישראל

ה-Roam מציע מספר אפשרויות לשליטה בו, כפתורים פיזיים הממוקמים בחלק העליון שלו. שליטה דרך האפליקציה של החברה, אשר עושה עבודה מצוינת בחיבור לשירותי סטרימינג רבים, כמובן כולל ספוטיפיי, Deezer, יו טיוב מיוזיק ואפל מיוזיק. אפשרות נוספת היא שליטה באמצעות עוזרות קולית של גוגל או אמזון. לצערנו בארץ, בגלל חוסר תמיכה רשמית של השירותים בישראל, Sonos לא מאפשרת הפעלה שלהם, אלא אם כן, תגדירו את הפרופיל שלכם ככזה השייך למדינה אחרת. מה שאמור לעבוד, חבל.

כאמור, ה-Roam מאפשר מספר אפשרויות של הזרמת מוזיקה אליו. דרך בלוטות', כאשר נמצאים מחוץ לבית ו- WiFi בתוך הבית. Sonos גם מאפשרת להזרים שירים מהאייפון באמצעות AirPlay 2, אבל משום מה היא שכחה להוסיף את התמיכה גם בכרומקאסט של גוגל. אם אתם משתמשים כבר ברמקולים של Sonos בבית שלכם, פשוט תוכלו להוסיף את ה-Roam למערכת הקיימת. החברה גם כוללת תכונה ברמקול שנקראת Sound Swap, בה ניתן להחזיק את לחצן ההפעלה/השהיה במכשיר בכדי להעביר את המוזיקה לרמקול הקרוב ביותר במערכת – כך קל יותר להעביר מוזיקה מחדר לחדר. במקרה שלי, אין לי רמקולים של Sonos, לכן לא יצא לי לבדוק את התכונה הזאת והשימוש ב-Roam היה כרמקול יחיד.

Sonos Roam. צילום צחי הופמן

סאונד: צליל מוצלח בבלוטות' או ב-WiFi

 Sonos שילבה מספר טכנולוגיות מעניינות, אשר מאפשרות ליהנות מהצליל המוצלח של הרמקול הזה בצורה טובה יותר. קודם כל, ניתן למקם את ה-Roam במצב מאונך או מאוזן, כאשר הרמקול מזהה את התנוחה באופן אוטומטי ומתאים את הצליל. טכנולוגיה אחרת לשיפור הצליל היא כוונון Trueplay אוטומטי לצליל האידיאלי, הזמין גם דרך בלוטות' וגם דרך WiFi. הרמקול כולל טוויטר ומיד וופר, אשר מצליחים לייצר את הצליל הנקי, היחסית עמוק והחזק של מכשיר קומפקטי מהסוג הזה. ה-Roam גם מתמודד יפה עם האזנה בווליום מקסימלי. אם אתם רוצים, ניתן לרכוש רמקול נוסף עבור צימוד כפול, אבל האופציה הזאת עובדת רק כאשר מחוברים ב-WiFi.

Sonos Roam. צילום צחי הופמן

סוללה: טעינה אלחוטית

טעינה אלחוטית היא פתרון שאני לא זוכר שנתקלתי בו ברמקולים ניידים. המבנה של ה-Roam מאפשר להניח אותו על משטחי טעינה קיימים, שאולי יש לכם בבית עבור הסמארטפון או האוזניות שלכם. בנוסף, אפשר להשתמש במטען מסוג USB-C. הסוללה של ה-Roam מציעה זמן סביר של שימוש, כאשר היא עומדת על כ-10 שעות, מצד שני, כאשר הרמקול במצב המתנה, הוא נוטה לבזבז סוללה בצורה מורגשת.

מחיר: 700 שקל (יבואן רשמי באג)

בשורה התחתונה, ה-Roam הוא הרמקול הנייד הטוב ביותר בו השתמשתי בתקופה האחרונה. האפשרות להאזין למוזיקה באמצעות WiFi בבית ובבלוטות' בפארק או בים, לצד סאונד מוצלח, עיצוב נוח וניידות אמיתית, הופכים אותו לרמקול שהכי כדאי לכם לרכוש. מצד שני, ה-Roam לא חף מחסרונות, הוא לא זול, אין לו תמיכה בכרומקאסט, כאשר לא תוכלו להשתמש בגוגל אסיסטנט/אמזון אלכסה בישראל, כמו כן, היה נחמד לזמן סוללה ארוך יותר.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

סקירה: בלקין SoundForm Elite – רמקול חכם בשילוב טעינה אלחוטית

סקירה: Beosound A1 של באנג אנד אולפסן – רמקול פרימיום נייד

סקירה: Sonos Arc – הסאונד בר שיהפוך את הסלון שלכם לקולנוע

Exit mobile version