שעונים חכמים

סקירה: סמסונג Galaxy Watch 5 – אק״ג, לחץ דם וזיהוי נפילות

ה-Galaxy Watch 5 לא מציג שינויים משמעותיים לעומת הדור הקודם, אבל סמסונג עדיין מספקת כאן את אחד השעונים הכי מוצלחים למשתמשי האנדרואיד ובעיקר לבעלי הסמארטפונים שלה

בחודשים האחרונים קטגוריית השעונים החכמים הפכה לצפופה אפילו יותר, כאשר גוגל הכריזה על השעון שלה – Pixel Watch, זה לצד השקת ה-Watch Series 8 של אפל וכמובן הדגמים החדשים של סמסונג.  שוק השעונים החכמים העולמי נשלט על-פי חברת המחקר IDC על-ידי סמסונג, אפל, שיאומי וגם וואווי, לכן, כניסה של שחקן חדש וגדול, יכולה לשנות את מאזן הכוחות.

סמסונג Galaxy Watch 5. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Watch 5. צילום צחי הופמן

אם השתמשתם בשעון חכם בשנים האחרונות, השימושים העיקריים שלכם (מלבד בדיקת השעה), כנראה היו חיווי של הודעות/שיחות נכנסות וניטור פעילויות ספורט ובריאות. למרות שהשעונים היום מציעים שלל תכונות, בסופו של דבר הם מתמקדים בספורט וניטור מדדים בריאותיים. זה אומנם לא מעט, אבל בסופו של דבר, היחידה שהצליחה למתג את עצמה כמוצר המציל חיים היא אפל, כאשר ברשת, אפשר למצוא שלל סיפורים של אנשים שהאפל וואץ׳ עזר להם להזעיק שירותי רפואה במקרה של התקף לב או נפילה. בשעון החדש שלה, היא אפילו הוסיפה אופציה לזיהוי תאונות דרכים וקריאה לכוחות הצלה. קשה להגיד שהחברות המתחרות נהנות מאותו מיתוג מציל חיים.

כאן נכנס לתמונה ה-Galaxy Watch 5, סמסונג רוצה מאוד שתראו אותו כמוצר הבריאותי שיעזור לכם להפוך את החיים שלכם לטובים יותר. גם הוא מציע יכולת זיהוי נפילות, אשר משום מה לא פעילה כברירת מחדל (לאחר זיהוי נפילה, השעון שולח הודעה כולל המיקום לאנשי הקשר שהוגדרו מראש) והוא גם מציע מדידות רבות, כולל אק״ג ומדידת לחץ דם, אבל האם זה יצליח לגרום לסמסונג ליהנות מאותו מיתוג של מוצר מציל חיים? קשה לדעת, אבל ה-Galaxy Watch 5 הוא עוד צעד בדרך לשם.

סמסונג Galaxy Watch 5. צילום יח"צ
סמסונג Galaxy Watch 5. צילום יח"צ

עיצוב ומסך: Galaxy Watch 5 – מיגון איכותי יותר ומסך מעולה  

ה-Galaxy Watch 5 מגיע בשתי גרסאות של 40 ו-44 מ״מ ו-4 צבעים: אפור-שחור, כחול, ורוד-זהב וכסוף. אני קיבלתי לסקירה את גרסת ה-44 מ״מ האפורה-שחורה. לטעמי, הגרסה הזאת הייתה מעט משעממת, כאשר רק המסגרת האדומה מסביב לכפתור הצידי שברה את המראה הזה.

המסך מצופה זכוכית ספיר-קריסטל למיגון טוב יותר שלו, במהלך הבדיקה שלי הזכוכית לא נשרטה. המסך מגיע בגודל 1.4 אינץ׳ בטכנולוגיית Super AMOLED המצוינת וברזולוציה של 450 על 450 פיקסלים. מדובר בנתונים זהים לדור הקודם.

סמסונג שילבה כאן חוגה דיגיטלית מסביב למסך, במקום החוגה הפיזית שהייתה קיימת בעבר. החוגה מספקת תחושת רטט שמשתמשים בה, במטרה ליצור הרגשה של חוגה פיזית. אני משום מה לא הצלחתי להרגיל את עצמי להשתמש בה עבור ניווט, כאשר מסך המגע והכפתורים הפיזיים היו נוחים לי יותר.

סמסונג Galaxy Watch 5. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Watch 5. צילום צחי הופמן

ממשק ושיחות טלפון: Galaxy Watch 5 – ממשק ידידותי עם מגוון אפליקציות

שנה שעברה עברה סמסונג ב-Galaxy Watch 4 למערכת ההפעלה של גוגל – Wear OS מהמערכת שלה – טייזן. גם ה-Watch 5 מגיע עם Wear OS, כך שגם כאן ניתן ליהנות ממגוון גדול של אפליקציות מהחנות של גוגל. מעבר לגישה לאפליקציות הרבות יותר, אין ממש תחושה בשעון שמדובר במערכת ההפעלה של גוגל. גרסת ה-Wear OS היא 3.5 וגרסת ה-One UI של סמסונג היא 4.5.

בניגוד לשעונים רבים אחרים בשוק, סמסונג מאפשרת לענות להודעות נכנסות, כמו וואטאספ ישירות מהשעון. יש אפשרות לענות באמצעות הודעות גנריות שסמסונג הכניסה למערכת או שאתם הכנתם מראש וגם ניתן לכתוב באמצעות המקלדת המאוד זעירה. היא לא הכי נוחה בעולם, אבל בשביל לכתוב שלוש מילים, זה בסדר.

אם אתם חובבים של עוזרות קוליות (ואם לא, כדאי שתהיו כאלו), סמסונג מציעה גישה מהשעון לגוגל אסיסטנט, מלבד העוזרת הקולית שלה – ביקסבי. ניתן לקבוע שלחיצה ארוכה על כפתור הבית תזניק את גוגל אסיסטנט (או אם אתם ממש רוצים, אז את ביקסבי), כך שתוכלו לשאול אותה שאלות או לתת פקודות קוליות לתפעול התאורה או המזגן שלכם בבית (לא בעברית, באנגלית ועוד שפות).

סמסונג מציעה מגוון Watch Faces הניתנים להתאמה אישית, החל מהצבעים ועד המידע המופיע עליהם. את ההתאמות ניתן לבצע ישירות מפרק כף היד.

סמסונג Galaxy Watch 5. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Watch 5. צילום צחי הופמן

Galaxy Watch 5 – פתרון טוב לצילום עצמי מרחוק

תכונה נחמדה בשעון, היא אפשרות להשתמש בו לצילומי תמונות. השעון מציג בזמן אמת חיווי של התמונה מהעדשה בסמארטפון. כך ניתן לכוון את המצלמה ישירות מהשעון ולהפעיל ממנו את הצילום עם או בלי טיימר.

תכונה אחרת בשעון, היא היכולת לנהל שיחות טלפון ממנו, כאשר הוא נמצא בקרבת הסמארטפון. אם יש לכם את השעון בגרסת ה-LTE, אז אתם יכולים ללכת לטייל איתו בנפרד. הרמקול מספק עוצמה לא גבוהה במיוחד, אבל עדיין ניתן לדבר איתו. איכות המיקרופון הייתה טובה ושמעו אותי היטב.

המעבד הפעיל כאן הוא – Exynos W920 מבית סמסונג, בדיוק זה שהיה גם ב-Galaxy Watch 4, שזה קצת מאכזב שאין כאן שדרוג. יש לשעון אותו זיכרון עבודה (RAM) של 1.5 גיגה ונפח אחסון של 16 גיגה. היה נחמד אם סמסונג הייתה משדרגת כאן, מצד שני, השעון הגיב היטב.

ספורט ובריאות: Galaxy Watch 5 – מדידה מדויקת יותר

סמסונג שילבה בשעון את חיישן ה-BioActive, אשר שולב גם בסדרת ה-Galaxy Watch 4  והוא כולל: חיישן אופטי למדידת הדופק, אק"ג, רמת החמצן בדם ומדידת לחץ (סטרס). בסמסונג אומרים שהחיישן מספק כאן מדידה מדויקת יותר, בזכות משטח פנים מוגדל ומגע ישיר עם העור.

לפני כמעט חצי שנה, השיקה סמסונג בארץ את יכולת מדידת האק״ג והלחץ דם בדגמי ה-Galaxy Watch 4. ה-Galaxy Watch 5 גם מציע את היכולת הזאת. בדיקת האק״ג מתעדת בשעון את הפעילות החשמלית של הלב, מה שעוזר לרופאים לאתר חריגות פוטנציאליות בקצב הלב. כמו כן, היכולות הנוספות בשעון, מאפשרות גם לאתר פרפור פרוזדורים, אחת הצורות הנפוצות ביותר של קצב לב לא סדיר. משתמשים שמבצעים את הבדיקות עם השעון, יכולים לשלוח את התוצאות מרחוק לרופא המשפחה שלהם בצורה פרטית. בניגוד לאפל, סמסונג לא מבצעת בדיקות ברקע שאתם עונדים את השעון. מה שאומר שסמסונג לא מחפשת אי סדירות בלב, אם אתם לא מבצעים את הפעולה הזאת. מה שמחייב את המשתמש לבצע בדיקות יזומות מטעמו. אני מקווה שסמסונג תוסיף כזאת אופציה בעתיד.

קיימת כאן גם אופציה למדידת לחץ דם, אבל האופציה הזאת דורשת כיול מול מד לחץ דם רגיל. עבור מי שמבצע בדיקות תכופות של לחץ דם, שילוב של הטכנולוגיה הזאת בשעון יכולה לעזור לו.

סמסונג גם הוסיפה בפעם הראשונה בשעונים שלה חיישן אינפרה אדום למדידת חום הגוף, אבל כרגע אין אפשרות לעשות בו שימוש, כי סמסונג לא שילבה אופציה להפעלה שלו באפליקציה.

סמסונג Galaxy Watch 5. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Watch 5. צילום צחי הופמן

בקטגוריית השינה, השעון מנטר אחר מנוחת הלילה של המשתמש, מספק לו ציון על איכות השינה וגם יודע לזהות נחירות (בשילוב הסמארטפון המונח בקרבה) ואת רמות החמצן בדם. לטעמי, הצורך בשימוש בו זמנית גם בשעון וגם בסמארטפון, קצת מסרבל את התהליך. כמו כן, בתור מי שלא אוהב לישון עם שעון על היד, אני בדרך כלל מוותר על האופציה הזאת. מי שכן ישתמש באופציה הזאת וסובל מנדודי שינה, יוכל לקבל המלצות על אימוני שינה משופרים ותוכנית הדרכה למשך חודש.

מבחינת פעילויות ספורט, השעון מציע לנטר את הצעידה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה בבריכה, שחייה בים, פלאנק ועוד.השעון גם יודע לזהות באופן אוטומטי הליכה או ריצה ולהציע לסווג את זה כאימון. מבחינת חיישן הדופק בזמן אימון, בהשוואה שלי לשעון של גרמין, הנתונים בגדול היו זהים.

עבור מי שיושב שעות מול המחשב, ה-Galaxy Watch 5 מזכיר לקום או לעשות תרגילי התמתחות בכסא. השעון גם מדריך אילו תרגילים כדאי לעשות והוא יודע לנטר אותם.

סמסונג Galaxy Watch 5. צילום יח"צ
סמסונג Galaxy Watch 5. צילום יח"צ

סוללה: Galaxy Watch 5 – יום וחצי של שימוש

הסוללה מגיעה בקיבולת של 410 מיליאמפר/שעה, קצת יותר מה-361 מיליאמפר/שעה בדור הקודם. עדיין מדובר בביצועים בעייתים – יום וחצי של שימוש (ללא ניטור השינה בלילה, ניטור פעילות גופנית וללא מסך דולק כל הזמן). אם המסך דולק קבוע (Always On), תקבלו בקושי יום שלם. לי הוא החזיק משמונה בבוקר ועד עשר בלילה, כאשר נשאר לי עוד 16% אנרגיה. אם תחליטו לנטר את השינה, תהיו חייבים לזכור לטעון את השעון לפני שאתם נכנסים למיטה.

מחיר: 1,200 שקל לגרסת 44 מ״מ

בשורה התחתונה, אין ב-Galaxy Watch 5 שינויים משמעותיים לעומת הדור הקודם. ההבדל המהותי הוא חיישן מדידת חום הגוף, שעדיין לא עושה שום דבר (לפחות עד שסמסונג תוסיף את היכולת הזאת לתוכנה). לשעון יש מסך מצוין, מגוון יכולות לניטור מדדים בריאותיים וניטור פעילויות ספורט. הסוללה שלו עדיין לא מוצלחת, אבל אם מוכנים להטעין אותו כל יום, אנחנו מקבלים את אחד השעונים החכמים הכי טובים לבעלי סמארטפונים מבוססי אנדרואיד ובעיקר למכשירים של סמסונג.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

18 תגובות

  1. א.ק.ג רק אם יש לכם גם טלפון סמסונג…..עשיתי טעות רכשתי שעון 5 פרו…עם טלפון אקסיומי….לא עובד הבריאות

    1. אני הפעלתי א. ק. ג, וlte, שלא עם טלפון סמסונג רק דורש עבודה אבל אפשרי.

    1. יש אפליקציה כזו בתשלום , וזו בהחלט אחת האפליקציות שאני הכי הרבה משתמש בהן(תמורה מצויינת לכסף)

  2. מעניין מאוד הסוללה כיוון שלי יש אפל ווטש אולטרה כבר כמעט שלושה שבועות ובדקתי טוב טוב את הסוללה ויוצא שעם מסך דלוק כל הזמן בבהירות בינונית (בהגדרות המסך ואין שום בעיה עם המסך באור יום) ללא פעילות ספורטיבית שכוללת לווין 56 שעות ולפעמים קצת יותר וזה כולל ניטור שינה וכל הפונקציות עובדות ברקע כמו מדידת לב אקג פרפור חדרים וכו ועם עושים פעילות ספורטיבית שכרוכה לווין קרוב לשעה כולל שירים ותקשורת סלולר (שזה זולל סוללה) בשעה הזו הטלפון מוריד בין 14-20% שזה לא הרבה בהשוואה לדגמים קודמים בקיצור הסוללה הוגדלה פי שנים ויותר וכדאי לבדוק את השעון הזה למי שרוצה שעון חכם עם סוללה רק לזכור שזה חייב אייפון

    1. לא הצלחתי לחבר את המד לחץ דם דורש אפליקציה שאין בגוגל פליי ואין לי טלפון סמסונג
      איך מתחברים???

      1. אין מדידת א.ק.ג ולחץ דם. עדיין לא אושר בישראל וסמסונג מסתירה את זה.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא