טלוויזיות

סקירה: TCL C845 – גוגל TV וקריצה לאפל

בין שלל דגמי הטלוויזיה החדשים, דגם ה-C845 של TCL מפתיע לטובה עם טכנולוגיית Mini LED, מערכת ההפעלה גוגל TV ומערכת רמקולים של ONKYO

אם אתם מחפשים טלוויזיה חדשה, זהו בדיוק הזמן למצוא את כל הדגמים החדשים של היצרניות הגדולות: סמסונג, LG, סוני ו-TCL. האחרונה היא אחת הנציגות הסיניות בשוק המקומי, לצד השחקניות הדרום קוריאניות והיפנית הוותיקה. TCL מציעה את הדגמים שלה בישראל כבר שנים ארוכות, אבל רק בשנה האחרונה אפשר להרגיש בצורה טובה יותר את פעילותה בשוק המקומי. דגם ה-C845 נמצא בקטגוריה העליונה של מסכי הטלוויזיה של החברה.

TCL C845. צילום צחי הופמן
TCL C845. צילום צחי הופמן

עיצוב וחיבורים: TCL C845 – תמיכה ב-AirPlay 2          

ה-C845 לא מרגשת יותר מדי בעיצוב שלה, היא נראית בסדר, כאשר גוף המתכת שלה מגיע בצבע אפור דהוי שנותן מעט תחושה פלסטיקית זולה, למרות שלא זה המקרה. מצד שני, מדובר במסך לא עבה (וגם לא דק) שיחד עם הרגלית האלגנטית נראה טוב על המזנון בסלון. הרגלית עצמה ניתנת להתאמה בגובה, כך שאפשר למקם תחתיה סאונד בר. כמו כן, הרגלית כוללת פתרון לסידור הכבלים מאחוריה.

אזור החיבורים ממוקם בצד המסך לגישה נוחה, והוא כולל: 4 חיבורי HDMI 2.1, כולל חיבור אחד שתומך גם בקצב רענון תמונה של 144 הרץ ברזולוציית 4K. יש גם חיבור אודיו אופטי וחיבור USB 2.0. מבחינת תקשורת אלחוטית, המסך כולל: WiFi 6, בלוטות׳ 5.2, כרומקאסט וגם AirPlay 2.

TCL C845. צילום מסך
TCL C845. צילום מסך

ממשק ושלט רחוק: TCL C845 – גוגל TV עם קריצה לאפל

ה-C845 מגיעה עם מערכת ההפעלה גוגל TV, אבל היא מנסה לקרוץ גם למשתמשי האקוסיסטם של אפל. הטלוויזיה כוללת תמיכה בהפעלה באמצעות ממשק הבית החכם של אפל – HomeKit, תקשורת AirPlay 2 לשידור תכנים בצורה אלחוטית מהאייפון וכמובן גם התקנת אפליקציית שירות הסטרימינג – אפל טיוי פלוס. בנוסף, אם יש לכם סטרימר אפל טיוי, תוכלו לשלוט בו באמצעות השלט של הטלוויזיה (וגם בסטרימרים מבוססי אנדרואיד TV אחרים).

גוגל TV היא מערכת ההפעלה העדכנית של אנדרואיד TV המוכרת, זאת דומה מאוד אליה, כך שאין צורך ללמוד ממשק חדש אם אתם כבר מחזיקים סטרימר או טלוויזיה עם מערכת ההפעלה הזאת. אחד הדברים החביבים עליי בגוגל TV, מלבד הגישה לכל אפליקציות הסטרימינג המקומיות (yes Plus, סלקום TV ועוד רבים), היא גם מציעה תצוגה של התכנים האחרונים שנצפו וגישה מהירה להמשך הצפייה בסדרות מנטפליקס, אמזון פריים וידיאו ויוטיוב. כך שבמקום אחד, ניתן לראות את הסדרות/הסרטים האחרונים שעדיין לא סיימתם. חבל שאין לתכונה הזאת תמיכה בדיסני+ ובשירותי הסטרימינג הישראליים (לפחות אלו שהותקנו אצלי).

השלט הרחוק מגיע עם כפתורי גישה מהירה לנטפליקס, פריים וידיאו ויוטיוב ועוד כל מיני שירותים של TCL שחבל שלא הוחלפו על-ידי היבואן המקומי לשירותים אחרים. כמו כן, יש כפתור גישה מהירה לעוזרת הקולית – גוגל אסיסטנט.

TCL C845 - שלט רחוק. צילום צחי הופמן
TCL C845 – שלט רחוק. צילום צחי הופמן

תמונה וצליל: TCL C845 – תאורה חזקה וסאונד מפתיע לטלוויזיה

ה-C845 מגיעה בטכנולוגיית ה-Mini LED, זאת באה לעזור למסכי ה-LED להיות קצת יותר קרובים באיכות שלהם למסכי ה-OLED  היוקרתיים והמוצלחים מאוד. טלוויזיות ה-Mini LED דוחסות יותר נקודות LED בתאורה האחורית בהשוואה לטלוויזיות אחרות בגודל זהה, כך הן מגבירות את הבהירות ואת האזורים הכהים בתמונה. הצבע השחור המתקבל בדגם הזה אומנם לא שחור מוחלט כמו ב-OLED אבל הוא צבע שחור עמוק בעל מספר גדול של נקודות באזורים כהים, היוצרים תחושת עומק. המסך גם כולל מעבד המבוסס על בינה מלאכותית AiPQ דור 3.0, שפותח על-ידי TCL, זה עוזר למסך לשפר את הצבעים, החדות, התנועה והניגודיות. כל הטכנולוגיות האלו יחד עם קצב רענון תמונה של 144 הרץ, אשר יתאים לגיימרים, יוצרים תמונה מוצלחת.

אחת הנקודות שמפריעות לצרכנים רבים עם הטלוויזיה בסלון, היא הצורך להנמיך את האור או לסגור את התריסים, בשביל לקבל תמונה ראויה. ה-C845 מגיעה עם תאורה של 2,000 ניטים, מדובר בנתון גבוה מאוד לצפייה גם באור יום.

TCL C845. צילום מסך
TCL C845. צילום מסך

ה-C845 יודעת לעשות הרבה דברים בצורה אוטומטית ולחסוך בביצוע הפעולות באופן ידני, למשל, זיהוי אוטומטי של מצב דולבי ויז׳ן (שיטה המבצעת אופטימיזציה לתמונה, אשר חלק משירותי הסטרימינג תומכים בה) שצופים בשירותי סטרימינג דרך האפליקציות במסך. משום מה, שצפיתי בתוכן מתאים דרך סטרימר כמו אפל טיוי זה לא זיהה לי. עוד מציע המסך התאמה אוטומטית של בהירות המסך בהתאם לתאורת החדר וגם זיהוי התוכן להתאמת ההגדרות. אני ביטלתי את שתי האופציות האחרונות דרך ההגדרות, כי פחות אהבתי את הביצוע שלהן.

הרמקולים של ONKYO המשולבים כאן, כוללים סאב וופר בגב המסך עם 60 וואט ו-2.1 ערוצי שמע, הם מציעים סאונד טוב מאוד ביחס לטלוויזיה, הם חזקים וברורים, למרות שעדיין לא עמוקים. מדובר בפתרון למי שלא רוצה לרכוש סאונד בר, אבל זה עדיין לא תחליף לרמקולים חיצוניים. אגב, המסך גם כולל פתרון המזהה באופן אוטומטי את רמת הצליל בסביבה הקרובה, עבור התאמה אוטומטית של הווליום וגם זיהוי התוכן המוצג להתאמת מצב הצליל בצורה אוטומטית. גם כאן אני פחות חיבבתי את האופציות האלו וביטלתי      אותן בהגדרות.

מחיר: 5,780 שקל לגודל 65 אינץ׳ (יבואן רשמי אס.ג׳י אלקטרוניקה)

בשורה התחתונה, ה-C845 היא טלוויזיה טובה שמאפשרת ליהנות מהיתרונות של טכנולוגיית ה-Mini LED הכוללת תאורה אחורית חזקה ושחור איכותי יחסית (עדיין לא ברמת OLED). הדגם הזה של TCL גם כולל פתרון סאונד מוצלח של ONKYO, מערכת ההפעלה גוגל TV וגם המון תכונות שקורצות למשתמשי אפל.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

10 תגובות

  1. חשוב להגיד שהמנוע שמאחורי אפליקציית בגוגל טי וי לא חזקה מספיק ועדיף להשתמש בסטרימר חיצוני

  2. קניתי את הטלויזיה הזאת. היא מדהימה. הסאונד שלה ממש איכותי! הפסקתי להשתמש בסאונד בר

  3. יש לי TCL מלפני שלוש שנים ומאוד התאכזבתי , אמורה להיות חכמה אבל לא מצליח למצוא את האפליקציות , תמונה לא איכותית , גווני השחור מאוד לא אמתיים , יוצאת באמצאות סרט בנטפליקס למסך AV שחור , בקיצור נפילה של מסך ולכן לצערי לא אמשיך לרכוש את המסך הבא שלי בחברה זו , אני הולך על סמסונג oled כי הגעתי למסקנה שזול זה בסופו של דבר יותר יקר…

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא