לפטופים

סקירה: מסך מחשב AG324UX של AGON

ה-AG324UX הוא מסך מחשב עבור גיימרים עם עיצוב עתידני, תאורה צבעונית ומקרן קטן המשולב בו. המסך גם יכול גם לשמש לטעינת הלפטופ ותחליף לדונגל

רבים לא מכירים את חברת TPV מהונג קונג, אבל מדובר בחברה שהיום היא בעלת המותג פיליפס בעולמות הטלוויזיה ומסכי המחשב, לאחר שזו רכשה את השליטה ב-70% מחטיבת הטלוויזיות של פיליפס בשנת 2012. מתחת ל-TPV נמצאת חברת MMD ההולנדית שהיא מחזיקה בפועל במותגים פיליפס ו-AOC. תת המותג של AOC בתחום הגיימינג הוא AGON והדגם שאני סקרתי הוא AG324UX מסדרת ה-AGON Pro.

AGON Pro AG324UX. צילום מסך
AGON Pro AG324UX. צילום מסך

ה-AG324UX הוא מסך גיימינג, כאשר הוא מציע קצב רענון תמונה גבוה של 144 הרץ, זמן תגובה של 1 מילישניה GtG שיקרוץ לשחקנים, לצד גודל מסך יותר ממכובד של 31.5 אינץ׳, פאנל IPS המספק כאן צבעים מדויקים ואפשרות צפייה במסך ממספר זוויות (זווית צפיה של עד 178 מעלות). המסך גם תומך ברזולוציה גבוהה של 4K ויש לו מחבר HDMI 2.1 המאפשר לחבר לו את קונסולות המשחק מהדור הנוכחי, המספקות רזולוציה של 4K וקצב רענון תמונה של 120 הרץ.

איכות התצוגה המתקבלת כאן מוצלחת, הצבעים עשירים, השחור נראה עמוק יחסית (למרות שלא מדובר בטכנולוגיית OLED) ושלל היכולות המשולבות כאן להתאמת התמונות יכולות לעזור. למשל, HDR לטווח צבעים רחב יותר או Shadow Control ו-Game Color המבצע התאמה לרמת הצבע האפור, לפירוט בתמונה או לתמונה מוארת יותר באזורים שחורים (או להפך, להפוך אותם לשחורים יותר). כל היכולות האלו ניתנות להתאמה מהירה דרך התפריט הגדרות של המסך.

AGON Pro AG324UX. צילום מסך
AGON Pro AG324UX. צילום מסך

AGON Pro AG324UX – צבעוני ועתידני

המסך הזה נראה מעט עתידני במראה שלו, זה מתחיל מפס התאורה בחלק התחתון של המסך וגם בתאורה המשולבת בגב המכשיר. ניתן להתאים את הצבעים בהגדרות המסך וגם לקבוע את תצורת ההצגה שלהן, למשל, כמו נשימה או גל. מעבר לזה, AOC שילבה בזרוע של המסך מקרן קטן להצגה של הלוגו AGON על השולחן, זה משום לא עבד לי. המעמד עצמו מגיע ממתכת שחורה אבל הוא משלב המון חלקים אדומים ששוברים את הצבע האחיד. המעמד מציע מספר אפשרויות התאמה של הגובה או סיבוב והטיה, כך שניתן להציב אותו גם במצב אופקי וגם אנכי (מצב Pivot). בעיקרון אם המסך שלכם צמוד לקיר, רוב הייחודיות שלו נעלמת, אבל אם הוא יושב על שולחן שרואים את הגב שלו, אתם תהנו יותר מהמראה.

AGON Pro AG324UX. צילום מסך
AGON Pro AG324UX. צילום מסך

עבור השליטה בהגדרות המסך AOC מצרפת מעיין מערכת שליטה פיזית בתצורת עיגול, לה היא קוראת AGON Quick Switch. השלט הזה כולל כפתורים פיזיים המאפשרים גישה וניווט בתפריט ההגדרות של המסך וגם שלושה פרופילים לגישה מהירה עבור תצוגה המתאימה למשחקים. AOC מאפשרת התאמה מהירה עבור פרופילים: מירוץ, FPS, RTS  ושני פרופילים להתאמה אישית.

AGON Pro AG324UX. צילום מסך
AGON Pro AG324UX. צילום מסך

AGON Pro AG324UX – טעינה והעברת תצוגה במקביל

המסך שימש אותי גם כסוג של תחנת עבודה, מכיוון שהוא הציע אפשרות לטעינת הלפטופ (הספק של עד 90 וואט) וגם העברת תצוגה מאותו חיבור USB C 3.2 הקיים כאן.

מלבד היכולת הזאת, ה-AG324UX הציע מגוון חיבורים: שני חיבורי HDMI 2.1, סך הכל 4 חיבורי USB-A 3.2, חיבורי Display port 1.4 וגם כניסת אוזניות 3.5 מ״מ. הערכה עצמה כוללת כבל HDMI ועוד כבל Display Port ו-USB C ל-USB C עם מתאם ל-USB A.

פתרון נחמד שקיים כאן הוא KVM, זה מאפשר לחבר שני מחשבים ל-AG324UX ואז להשתמש באותה מקלדת ועכבר. אגב, אני השתמשתי במסך הזה לחיבור במקביל לפלייסטיישן 5 ולמקבוק אייר וביצעתי מעבר מהיר ביניהם. ניתן גם להשתמש במצב Picture By Picture להצגה של שני מקורות במקביל על אותו מסך. כמו פלייסטיישן ומחשב.

ה-AG324UX כולל זוג רמקולים של 8 וואט המספקים סאונד בסיסי  חסרי עומק. הם נותנים פתרון לסאונד במהלך צפייה בסרטונים, אבל ללא ממש מעבר לזה. אם כבר השקעתם במסך מחשב כזה, כדאי להוסיף ולהשקיע גם ברמקולים חיצוניים טובים.

AGON Pro AG324UX. צילום מסך
AGON Pro AG324UX. צילום מסך

מחיר: 4,600 שקל

בשורה התחתונה, ה-AG324UX מציע יכולות רבות גם עבור משחקים וגם עבור עבודה שוטפת במחשב, הוא מציע איכות תמונה נהדרת, פאנל IPS וכל מה שצריך בשביל לעבוד עם הלפטופ מבלי שצריך לחבר לו אביזרים נוספים, כך שהמסך הוא תחנת עגינה. החל מהיכולת לטעון את הלפטופ עם אותו כבל המשמש להעברת התצוגה, מגוון חיבורים וגם רמקולים (למרות שהם בינוניים).

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא