רובוטים שואבי אבק

סקירה: Narwal Freo – מנקה בשקט, בחושך ובלילה

ה-Freo הוא רובוט שואב ושוטף של חברת – Narwal. הדגם הזה מצליח להפתיע לטובה ביכולות הניקוי, כאשר הוא כולל תחנת עגינה עם מילוי מים אוטומטי

קשה לעקוב אחר שלל המותגים והחברות המציעות רובוטים או שואבים לניקוי הבית, נראה שכל תקופה מגיעה לישראל שחקנית נוספת שמנסה לתפוס נתח שוק בקטגוריה העמוסה הזאת. חברת Narwal הצטרפה לאחרונה למדפים בחנויות בארץ עם הרובוט שואב שוטף שלה – Freo, שאומנם הוכרז בעולם כבר לפני כשנה, אבל כפי שתראו הוא עדיין מוכיח את עצמו.

Narwal Freo. צילום יח״צ
Narwal Freo. צילום יח״צ

Narwal Freo – תחנת עגינה שנראית טוב

תחנות העגינה ברובוטים גדלו בשנים האחרונות, במקום עמדה קטנה להטענה, הן מציעות שלל יכולות שהופכות אותן לפריט שתופס נוכחות בבית. ב-Narwal עיצבו את התחנה שלהן במראה לבן מבריק עם פינות מעוגלות. בחלק העליון אפשר למצוא מסך מגע עגול ובחלק התחתון את המיקום לרובוט עצמו.

תחנת העגינה גדולה כל כך, בגלל שהיא כוללת שני מיכלים עבור מים נקיים (4.5 ליטר) ועבור מים מלוכלכים (4 ליטר). זה אומנם נשמע הרבה, אבל כל מספר ניקיונות (גם לא של כל הבית), הייתי צריך למלא מים ולרוקן את המים המלוכלכים שהופכים מהר לבעלי ריח לא נעים. אומנם הריח לא נודף החוצה כאשר הוא במיכל, אבל כאשר תרוקנו את המיכל לאסלה, אתם תריחו אותו מהר מאוד. ל-Narwal יש במקרה הזה פתרון, תוסף למערכת מים וניקוז, שיחסוך מכם את המטלה הזאת. עבור התוסף הזה תצטרכו לשלם עוד 1,000 שקל.

Narwal Freo. צילום צחי הופמן
Narwal Freo. צילום צחי הופמן

תחנת העגינה לא רק ממלא מים, היא מנקה את המברשות של הרובוט ומחטא אותן באמצעות חומר חיטוי. לערכה מצורף בקבוק של נוזל החיטוי אותו ממקמים בתוך תחנת העגינה, כאשר היא כבר יודעת בכמה נוזל להשתמש לאחר זיהוי כמות הלכלכוך במברשות. בסיום התהליך, מתבצע ייבוש של המברשות באוויר חם, בשילוב עם בקרת לחות אוטומטית. הדבר היחיד שהיה חסר לי כרגע בתחנת העגינה הוא מיכל לאיסוף הלכלוך והאבק, כך שלא אצטרך כמעט בכל שבוע לרוקן באופן ידני את מיכל האבק שבתוך הרובוט. זה אגב מגיע בנפח של 480 מ״ל, שזה נפח מכובד לאגירת לכלכוך.

Narwal Freo. צילום יח״צ
Narwal Freo. צילום יח״צ

Narwal Freo – מסך ואפליקציה בעברית

הרובוטים לשאיבה ושטיפה הפכו למשוכללים ולא מספיקה לחיצה בודדת על הרובוט עבור כל השימושים בו. לצורך כך, Narwal שילבה מסך מגע צבעוני ועגול בחלק העליון של תחנת העגינה, שיחסוך בצורה מסוימת את הצורך בשימוש בסמארטפון, עבור משתמשים שלא מסתדרים עם אפליקציות. זה לא שהם לא יהיו חייבים את האפליקציה עבור הרובוט, אבל המסך יחסוך מהם את האפליקציה בשימוש היומיומי, מכיוון שאפשר לבחור בו את תוכניות העבודה ולשלוח אותו למשימה הדרושה.

Narwal Freo. צילום צחי הופמן
Narwal Freo. צילום צחי הופמן

האפליקציה מגיעה בממשק בעברית, היא מציעה מיפוי של הבית, הגדרת שמות חדרים וחלוקה שלהם, כך שניתן לשלוח בכל פעם את הרובוט לניקוי רק בחדרים הנחוצים, למשל, המטבח והסלון. ניתן להגדיר באפליקציה אזורים שלא רוצים שהרובוט ינקה בהם, למשל, מתחת לשולחן עבודה עם הרבה כבלי חשמל. יש אפשרות לבחור אם באותו אזור הוא לא ישאב או ישטוף. אם יש אזור מסוים בחדר שרוצים שהרובוט ילך לנקות אותו, אפשר לעשות את זה גם דרך האפליקציה, אבל זה היה נראה לי פחות נוח לשימוש.

עוד שימושים של האפליקציה, יש אפשרות להגדיר סוגי ריצפה בבית (פרקט, אריחים וריצוף אבן), כך שרמת הלחות והיניקה תתואם אוטומטית לסוג הריצפה. האפליקציה גם כוללת תזכורות לריקון מיכל האבק ועדכונים על סיום פעולת הניקוי.

בניגוד לרובוטים המבצעים רק ניגוב רטוב באמצעות מטלית אותה צריך להסיר בסיום הניקוי, כאן שתי המברשות נשארות באופן קבוע בתחתית הרובוט, כאשר הרובוט יודע להרים אותה מעט למעלה, כאשר אין בהן צורך. לדברי החברה, הרובוט עצמו יודע לזהות שטיחים ולהרים את המברשות במהלך פעולות השטיפה, אבל משום מה, שטיח השאגי שלי עדיין נרטב (אולי כי הוא עם שיערות גבוהות).

Narwal Freo. צילום יח״צ
Narwal Freo. צילום יח״צ

Narwal Freo – מנקה בשקט ובחושך

אחד הדברים שאהבתי ב-Freo, שהוא שקט (48 דציבלים), כך שלא היה לי בעיה לשלוח אותו לעבודות ניקוי גם בלילה. מכיוון שהוא לא משתמש במצלמות לזיהוי המיקום שלו, אלא בחיישן לייזר המבצע את המיפוי ואת המרחק מאובייקטים וגם חיישן אינפרה אדום שמונע ממנו להיתקע ברוב המקרים (או בחלק מהמקרים) בחפצים, ניתן להפעיל את הרובוט גם בחושך (לטכנולוגיה קוראים SLAM 3.0 LiDAR).

אפליקציית Narwal. צילום מסך
אפליקציית Narwal. צילום מסך

הרובוט מציע מספר תוכניות עבודה: שאיבה ולאחר מכן שטיפה, שאיבה ושטיפה יחד או בנפרד ותוכנית בשם Freo. התוכנית הזאת מאפשרת לרובוט להתאים את הניקיון על-פי הלכלוך שהוא מזהה, תוך שטיפה חוזרת באזורים מלוכלכים ושאיבה חזקה בפינות החדרים. אני מצאתי את עצמי משתמש בעיקר בתוכנית הזאת, כי היא הייתה נראית לי הכי יעילה שרציתי שטיפה של הבית.

באופן כללי, אכן מדובר פה בפתרון שטיפה ולא ניגוב והרובוט מצליח לנקות את הריצפה ולהסיר לכלוכים (לא לכלוך שממש נדבק לריצפה), זה לצד יכולות השאיבה הטובות שלו ששמרו על הריצפה נקייה משיערות, שאריות באזור המטבח ועוד לכלוכים. עוצמת השאיבה המקסימלית של המכשיר מגיעה פה ל-3000 PA, שזאת עוצמה שאיבה חזקה, אבל לא מאוד חזקה. ה-Freo אומנם יודע לזהות חפצים ולא להיתקע בהם, לפחות לא בחוזקה, אבל כפכפים הוא לא זיהה והחליט לדחוף אותם.

מחיר: 4,000 שקל (יבואן רשמי רונלייט)

בשורה התחתונה, זהו לא הרובוט הראשון שאני נתקל בו עם יכולת שטיפה יחסית טובה ותחנת עגינה שחוסכת את מילוי המים באופן ידני בכל פעם. מה שכן, Narwal הצליחו לייצר מוצר שנראה טוב, עושה את העבודה בצורה שקטה, שמצליחה לנקות את הבית וגם לא מפריעה להשתמש בו בלילה. בנוסף, מצב ה-Freo היודע לזהות שטחים מלוכלכים ולחזור על פעולת הניקוי באותו מקום הוכיח את עצמו כיעיל.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

2 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא