רובוטים שואבי אבק

סקירה: Winbot W1 Pro – שוטף חלונות רובוטי של Ecovacs

התרגלנו להשתמש ברובוטים לשאיבת אבק או שטיפה בבית, אבל יש גם רובוטים לניקוי חלונות. ה-Winbot W1 Pro של Ecovacs עוזר במטלת ניקוי החלונות והוא גם יודע להגיע לאזורים שאנשים מתקשים לנקות בהם

בעוד שהרובוטים לשאיבת אבק, שטיפה או ניגוב ריצפה הפכו לפופולאריים, קטגוריית שטיפת החלונות פחות מוכרת. חברת Ecovacs מציעה כבר מספר שנים את ה-Winbot – רובוט לשטיפת חלונות, כאשר הדגם החדש – W1 Pro מרגיש בשל יותר מדגמים אחרים של החברה שסקרתי בעבר.

Ecovacs - Winbot W1 Pro. צילום יח״צ
Ecovacs – Winbot W1 Pro. צילום יח״צ

Winbot W1 Pro – כמו רובוט לריצפה, רק לחלונות

בניגוד לשאיבת אבק מהריצפה, שטיפת חלונות היא לא תמיד משימה פשוטה במיוחד, בעיקר שחלונות יכולים להגיע לגובה רב או במקרים מסוימים, ניקוי הצד החיצוני שלהם, דורש לוליינות. את כל הדברים האלו ה-W1 Pro בא לפתור. מדובר ברובוט שנדבק לחלון בוואקום, כאשר הוא מטייל עליו ומבצע את הניקוי. בדיוק כמו הרובוט מהריצפה, רק לגובה. ה-W1 Pro מחובר כל הזמן עם כבל לחשמל ויש לו גם סוללה פנימית שמונעת ממנו להתנתק מהחלון במקרה של הפסקת חשמל (סוללה לכ-30 דקות). כמו כן, יש גם כבל בטחון, אותו צריך לעגון לנקודה מסוימת, במקרה שמנקים את הצד החיצוני של החלון במרפסת. זה בא למנוע מהרובוט לצנוח מהבניין.

את הניקוי עצמו הרובוט מבצע בעזרת מטלית מיקרופייבר המתלבשת על החלק התחתון שלו, נוזל ניקוי ומים. הרובוט משפריץ כל מספר שניות את הנוזל על החלון ואז עובר עליו עם המטלית. יש צורך להרטיב את המטלית לפני שמצמידים אותה לרובוט ומתחילים את העבודה. ה-W1 Pro כולל ריסוס אוטומטי דו-צדדי, שעוזר לו לנקות בצורה יעילה יותר. מיכל הנוזלים מגיע בנפח 60 מ״ל. עלות בקבוק הנוזל בנפח 230 מ״ל עומדת על 80 שקל.

Ecovacs - Winbot W1 Pro. צילום יח״צ
Ecovacs – Winbot W1 Pro. צילום יח״צ

Winbot W1 Pro – מערכת תכנון מסלול חכם

הרובוט עצמו מתחיל לפעול בצורה אוטומטית ברגע שמניחים אותו על החלון ולוחצים על כפתור ההפעלה, הוא מתחיל לנסוע ובעצם מזהה את המסגרת של החלון כאשר הוא נתקע בה, אז הוא פשוט מסתובב ונוסע לצד השני. הבעיה היא בחלונות מרפסת שכוללים רווחים צרים, עם זה ה-W1 Pro לא מסתדר וגם הרווח הקטן גורם לו לאבד את האחיזה ולצנוח, לכן לא כדאי להשתמש בו במצב כזה. ב-Ecovacs אומרים של-W1 Pro  יש מערכת תכנון מסלול חכם – Win-Slam 3.0 המתכננת את המסלול באופן יעיל. אני לא הרגשתי משהו יותר מדי מתוחכם מעבר לזה שהוא נוסע בקווים ישרים, אבל הוא עושה את זה בצורה טובה. שהרובוט מסיים את עבודת הניקוי (לא משנה אם החלון נקי או מלוכלך, הוא עובר עליו רק פעם אחת או פעמיים לפי ההגדרה והוא לא מזהה אם העבודה הייתה טובה), הוא יחזור לנקודת ההתחלה.

Ecovacs - Winbot W1 Pro. צילום יח״צ
Ecovacs – Winbot W1 Pro. צילום יח״צ

העבודה עם ה-W1 Pro פשוטה, בדיוק כמו הרובוטים המבצעים ניגוב רטוב לריצפה. מלבד הצורך למלא מים, לחבר את המטלית ולשטוף אותה לאחר העבודה, אין יותר מדי משימות תחזוקה. הרובוט מנקה יחסית במהירות את החלונות, אבל אם החלון ממש מלוכלך מחול ואבק, יש צורך לחזור על הפעולה שלו שוב. עבור משימות מהסוג הזה, האפליקציה של הרובוט מציעה ניווט ידני, כאשר שולטים ברובוט כמו מכונית מרוץ על השלט וניתן לקבוע מתי הוא ישפריץ את הנוזל ואיפה הוא ינקה. מה שכן, הרובוט מתקשה לנקות את החלקים הצמודים למסגרת ושמסיימים את הניקוי ומוציאים אותו מהחלון נשאר סימן רטוב. הפתרון שלי במקרה הזה היה לנקות עם מטלית יבשה את הסימן.

מחיר: 1,890 שקל (יבואן רשמי רונלייט)

בשורה התחתונה, ה-Winbot W1 Pro של Ecovacs מצליח לנקות בצורה טובה חלונות והוא מספק פתרון מוצלח למי שיש לו חלונות במרפסת שהוא לא מצליח להגיע אליהם או חלונות רבים בבית שדורשים תחזוקה.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

4 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא