חדשות

פלאפון ו-yes: מאז ה-7 באוקטובר ירידה באזנה לספוטיפיי, השקת האייפון 15 נפגעה

פלאפון ו-yes חשפו היום את נתוני השימוש של הלקוחות שלהם: עלייה בשימושים בטיקטוק, ירידה בפייסבוק וגם ב-Booking, לצד פחות האזנה בספוטיפיי מאז תחילת המלחמה

לאחר שקבוצת פרטנר הציגה אתמול (ראשון) את נתוני השימוש בסלולר והאינטרנט מהרשת שלה בשנת 2023, הציגו היום (שני) פלאפון ו-yes את דו״ח הרגלי הגלישה והצפייה שלהם

מאז ה-7 באוקטובר, טינדר, אפליקציית ההיכרויות הפופולרית רושמת ירידה שנתית של 13% במספר המשתמשים, כאשר בשבוע הראשון למלחמה צנחה האפליקציה ב-36%. אתרי הקניות השונים רשמו ירידה של 21% במספר המשתמשים בחודש אוקטובר ו-6% בחודש נובמבר. מספר המשתמשים באתר Booking צנח ב-63% בחודש שעבר, כאשר גם מספר ההאזנות למוזיקה דרך ספוטיפי בחודשים אוקטובר ונובמבר רשם ירידה של 32% ו-12% בהתאמה.

לדברי דרור בהט, סמנכ"ל השיווק של yes ופלאפון, המלחמה גם פגעה בהשקת האייפון 15 בישראל, שהתרחשה  אחר תחילת המלחמה. "המלחמה שינתה בצורה דרמטית את הרגלי הצפייה והגלישה של כולנו״, אומר בהט, ״מאז ה-7 באוקטובר הישראלים צופים משמעותית יותר בטלוויזיה, גולשים יותר באמצעות הנייד, מתעדכנים בחדשות בכל כמה דקות ומנסים להימנע מחשיפת הילדים לחדשות הקשות. אנו מזהים שינויי מגמות בשימוש באפליקציות בהשפעת המלחמה ומצב הרוח הלאומי, אך למרות זאת, הישראלים שומרים על אופטימיות ומעריכים כי יטוסו לחו"ל בשנה הקרובה".

פלאפון ו-yes דו״ח הרגלי הגלישה והצפייה 2023
פלאפון ו-yes דו״ח הרגלי הגלישה והצפייה 2023

yes – יותר חדשות וקומדיות, פחות צפייה נדחית

על-פי נתוניyes עולה כי מספר שעות הצפייה היומיות הממוצעות לבית אב בישראל טיפס השנה ל-10.1, בהשוואה ל-9.2 שעות ביום בשנת 2022. בתחילת המלחמה אף נרשם זינוק במספר שעות הצפייה היומיות לכ-12 שעות. שיעורי הצפייה בערוצי הברודקאסט (כאן 11, קשת 12, רשת 13 וערוץ 14) רשמו צפייה ממוצעת של 48% מנפח הצפייה עד פרוץ המלחמה, וכ-60% צפייה מתחילתה – לעומת 46% צפייה ממוצעת בשנת 2022. עוד מהשפעות המלחמה: הישראלים מעדיפים צפייה בלייב, שכן נרשמה ירידה של 31% בשירותי הצפייה הנדחית, כאשר ערוצי הברודקאסט רשמו צניחה של 63% בשירותים אלה.

עוד עולה מנתוני yes כי עם תחילת המלחמה וסגירת מערכת החינוך, היקף הצפייה בתכני ילדים זינק ואף עלה על היקף הצפייה במהלך החופש הגדול – ועמד על 18% מסך הצפייה בשיאו בחודש אוקטובר. גם הצפייה בקומדיות, המהוות מפלט עבור צופים רבים המחפשים אסקפיזם, רושמת עלייה מתמדת מאז ה-7 באוקטובר ומתייצבת כיום על 15% מסך הצפייה.

לאורך 2023 כשליש מהצפייה ב-VOD הייתה בדרמות, 18% מהצפייה הייתה בטלנובלות, 13% בתכני ילדים ובתכני פעולה וקומדיה סך הצפייה עמד על 11%, ו-10% בהתאמה.

פלאפון – השימוש בטלגרם ובטוויטר מזנק בחסות המלחמה

על פי נתוני סיכום השנה של פלאפון, הגלישה הסלולרית לכל מנוי קפצה ב-2023 ב-27%, כאשר מנויי דור 5 גולשים בממוצע כ-20% יותר מאשר מנויים של דור 4. עם פתיחת המלחמה הגלישה זינקה ב-17%. עוד נמצא כי בחודש אוקטובר האחרון היו כמעט פי 6 מתקפות סייבר בהשוואה לחודש ספטמבר וכי 65% מהישראלים ציינו כי הם חוששים לפתוח קישורים הנשלחים אליהם.

בגזרת האפליקציות, טיקטוק היא הצומחת ביותר השנה עם עלייה של 23% במספר המשתמשים, אינסטגרם רשמה עלייה של 12% לעומת פייסבוק שרשמה ירידה של 5%. מספר המשתמשים בוואטסאפ נותר ללא שינוי.

פלאפון ו-yes דו״ח הרגלי הגלישה והצפייה 2023
פלאפון ו-yes דו״ח הרגלי הגלישה והצפייה 2023

השימוש בטלגרם שעד תחילת המלחמה נותר דומה לשיעורו בשנת 2022, זינק מפרוץ המלחמה בכ-60% במספר המשתמשים, והכפיל את עצמו בנפח השימוש היומי מתחילת המלחמה. כיום השימוש בו גבוה פי 2 בהשוואה לימי שגרה. אפליקציית X (טוויטר לשעבר) שרשמה עד לתחילת הלחימה עלייה של כ-6% בלבד במספר המשתמשים, זינקה מפרוץ הלחימה ב-50% בנפח השימוש וב-20% במספר המשתמשים. כיום השימוש בטוויטר גבוה ב-31% מאשר בימי שגרה.

אפליקציות התחבורה הציבורית WAZE ומוביט שעד ה-7 באוקטובר שמרו על רמת שימוש זהה ל-2022, ירדו ב-44% וב-46% בהתאמה בימיה הראשונים של המלחמה. עם התמשכות המלחמה השימוש באפליקציות אלה הולך וגדל וכיום השימוש בשתיהן קטן בכ-10% בלבד מהשימוש שלהן בימי שגרה. 

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

תגובה אחת

  1. לא הבנתי מי אישר לכל החברות האלה לרגל אחר הרגלי המשתמשים שלהן

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא