רובוטים שואבי אבק

סקירה: Deebot X2 OMNI – רובוט שואב שוטף של Ecovacs

הילדים שלי דואגים להאכיל את הריצפה באופן קבוע במאכלים דביקים, אבל ה-Deebot X2 OMNI של Ecovacs יודע לשטוף את הריצפה, לשאוב את האבק ואחר כך לחזור לבד לתחנת העגינה שלו ולנקות את עצמו

קטגוריית שואבי האבק שיודעים גם לשטוף את הריצפה ולא רק לבצע ניגוב רטוב, מתרחבת כל הזמן. ה-Deebot X2 OMNI הוא דגם מהסוג הזה. לפני כמעט שנתיים סקרתי את ה-Deebot X1 OMNI שהציע פתרון ניקיון מצוין לרצפות הבית, הדור החדש בא לשדרג את החוויה מהדגם הקודם עם זמן סוללה ארוך יותר, עוצמת שאיבה משופרת וגם מיכל אשפה קצת יותר גדול. בנוסף, מבנה הרובוט קטן ונמוך יותר, כך שהוא מתאים לניקוי מתחת לרהיטים.

Ecovacs - Deebot X2 OMNI. צילום צחי הופמן
Ecovacs – Deebot X2 OMNI. צילום צחי הופמן

Deebot X2 OMNI – תחנת עגינה שעושה כמעט הכל

תחנת העגינה של ה-X2 OMNI חוסכת את פעולות ריקון האבק ומילוי המים התכוף ברובוט עצמו. התחנה כוללת שני מיכלי מים: מיכל למים נקיים בנפח 4 ליטר ומיכל למים מלוכלכים בנפח 3.5 ליטר ושקית אבק בנפח 3 ליטר. מיכל המים הנקיים מיועד למילוי המים ברובוט עצמו וגם לניקוי המברשות, בעוד שמיכל המים המלוכלכים אוסף אותם במהלך פעולת הניקוי בתחנה. במהלך פעולת הניקוי הזאת, המברשות נשטפות במים חמים בטמפרטורה של 55 מעלות, לאחר מכן מתייבשות באוויר חם למשך שעתיים, למניעת חיידקים, עובש וריחות לא נעימים.

מכלי המים מאפשרים לרובוט לפעול מספר פעמים, מבלי שצריך למלא מים או לרוקן את המים המלוכלכים. הבעיה, שעדיין צריך למלא את המים הנקיים (ולשים גם נוזל ניקוי) ולרוקן את מיכל המים המלוכלכים המוציא ריח לא נעים בכלל במהלך הריקון שלו. כמו כן, גם תחתית תחנת העגינה מתמלא לכלכוך רטוב שהופך לבוץ, אותו צריך לנקות מדי תקופה.

כפי שאפשר להבין, התחזוקה של הרובוט הזה דורשת עבודה, אבל מצד שני, היא הופכת את ניקיון הבית להרבה יותר פשוט, כי אם זכרתם למלא מים נקיים במיכל הרובוט, תוכלו לשלוח באופן קבוע את הרובוט לנקות את החדרים שלכם, מבלי למלא את המים רק עבור אותה פעולת ניקוי או לזכור להוציא את המטלית המלוכלכת לניקוי וייבוש, כמו בדגמים מסוימים אחרים.

Ecovacs - Deebot X2 OMNI. צילום יח״צ
Ecovacs – Deebot X2 OMNI. צילום יח״צ

Deebot X2 OMNI – עיצוב מרובע וחיישן מיפוי חדש

מלבד פעולת השטיפה, ה-X2 OMNI הוא גם רובוט שואב היודע לרוקן באופן קבוע את האבק לתוך השקית בתחנת העגינה (גם לאחר שהשתמשתי בו מספר ארוך של שבועות, עדיין הרובוט רוקן אליה את האבק מבלי שנגמר לה המקום).

לרובוט עוצמת שאיבה מקסימלית חזקה מאוד של 8000Pa, כאשר הוא יודע לעבוד בארבע עוצמות (לדור הקודם היו שלוש עוצמות שאיבה). אני השתמשתי בדרך כלל בשתי העוצמות הנמוכות יותר, כי הן גם הספיקו לי לניקוי וגם כי הרעש שלהן היה נסבל לניקוי, אפילו בלילה. בכל מקרה, ניתן לבצע התאמה לעוצמת השאיבה גם לפני וגם במהלך השאיבה עצמה.

הרובוט מציע דרך האפליקציה שלו בחירה בין ארבעה סוגי ניקוי: שאיבת אבק וניגוב רטוב (מצב ברירת המחדל), שאיבה, שטיפה וניגוב לאחר שאיבה. ניתן גם לקבוע את כמות המים (משלוש דרגות) שהרובוט ישתמש בהם תוך כדי הניקוי. השטיפה עצמה כוללת תכונה של ״קרצוף עמוק״ אותה החברה מגדירה להסרת כתמים עיקשים. בגדול, אל תצפו להסרת כתמים שהתייבשו ונדבקו לריצפה, אבל כתמים קלים הוא כן מצליח להסיר, לפחות את רובם.

Ecovacs - Deebot X2 OMNI. צילום צחי הופמן
Ecovacs – Deebot X2 OMNI. צילום צחי הופמן
Ecovacs - Deebot X2 OMNI. צילום יח״צ
Ecovacs – Deebot X2 OMNI. צילום יח״צ

ה-X2 OMNI קיבל עיצוב חדש, במקום המראה המעוגל הסטנדרטי שהיה קיים בדור הקודם, כאן מדובר במבנה מלבני המאפשר גישה טובה יותר לפינות, חיישן ה-Solid-state LiDAR הכפול ממוקם בתוך גוף הרובוט ולא כיחידה חיצונית בחלק העליון, מה שמאפשר לרובוט להיכנס בקלות רבה יותר מתחת לספות. החיישן המשולב כאן הוא חיישן סיליקון ולא חיישן המשתמש בחלקים מכניים, מה שכנראה עזר ל-Ecovacs לשלב אותו בגוף המכשיר. בניגוד לרובוטים המשתמשים במצלמות לזיהוי המיקום שלהם ומיפוי (מה שמגביל בין היתר את יכולת העבודה שלהם בחדרים בהן האור לא דולק), חיישן ה-Lidar משדר פולסים של אור לסביבה החוזרים אליו, מהירות השינוי באור המוחזר מאפשר לו לחשב את המרחק לאובייקטים וליצור את המפה לניווט. רוב הזמן הרובוט לא התקשה בפעולת הניווט שלו בבית והוא הצליח להסתדר במעבר בין החדרים, אבל היו פעמים מעטות שהוא הפסיק לנקות באמצע החדר וחזר לתחנה או לא הלך לנקות את החדר המבוקש.

אני השתמשתי ב-X2 OMNI כמעט על בסיס יומיומי והיו ימים שגם יותר מפעמיים של ניקוי, בעיקר באזור המטבח, בו הילדים שלי דואגים להאכיל את הריצפה. בסך הכל, הרובוט הצליח לנקות היטב את הריצפה ולשטוף את החלקים הדביקים של האוכל על המרצפות, כך שכמעט או בכלל לא נשארו סימנים. אם מבצעים פעולת שאיבה וניגוב רטוב, בה הרובוט עולה גם על השטיח, ה-X2 OMNI יודע להרים את המברשות מעט וכך פחות להרטיב את השטיח.

בסיום עבודת שטיפה הרובוט חוזר לתחנה, מבצע שטיפה של המברשות ושאיבת האבק ממנו לשקית האבק. פעולת שאיבת האבק לשקית היא מאוד רועשת ואם מבצעים שאיבה בלילה, הדבר הזה עלול להפריע לדיירי הבית.

מלבד התחזוקה השוטפת של מיכלי המים שציינתי קודם וניקוי תחנת העגינה, לפחות אצלי בבית, שיערות הצטברו באופן קבוע בתוך ההברגות של המברשות וגרמו לו להיתקע. הדבר דורש ניקוי קבוע של השיערות ברובוט, בשביל שהוא לא יתקע לכם בזמן פעולת הניקיון שאתם לא בבית.

Deebot X2 OMNI – מיפוי חדרי הבית

הרובוט מבצע בפעם הראשונה שהוא מנקה את הבית פעולת מיפוי, זאת עבדה בצורה מוצלחת, כולל זיהוי אוטומטי של שטיחים. בסיום עבודת המיפוי, ניתן לבצע בקלות התאמות של החדרים, במקרה שהרובוט לא זיהה בדיוק היכן מתחיל או נגמר חדר. לאחר מכן, ניתן לשלוח בקלות דרך האפליקציה את הרובוט לחדרים המבוקשים. האפליקציה גם כוללת מיפוי תלת מימדי של הבית, דבר שלא השתמשתי בו.

זמן הסוללה של הדגם הזה עומד על 260 דקות לעומת 210 דקות בדגם הקודם, אני לא נתקלתי אצלי בבית, בעבודת ניקיון שהפסיקה באמצע בגלל מחסור בסוללה.

מחיר: 5,500 שקל (יבואן רשמי רונלייט)

בשורה התחתונה, ה-Deebot X2 OMNI של Ecovacs הוא רובוט שטיפה ושאיבת אבק שמבצע עבודת ניקוי מוצלחת של הבית. תחנת העגינה חוסכת תחזוקה מיידית של המכשיר, כמו מילוי מים בכל פעולת ניקוי. מצד שני, יש תחזוקה קבועה שצריך לבצע בערך כל שבוע, כמו מילוי מיכל מים נקיים וריקון מיכל מים מלוכלכים, לצד שיערות שמצטברות בחלקים הפנימיים ודורשות הסרה שלהן.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא