כללי

סקירה: פיפ"א 20 – שווה את השדרוג?

בכל שנה עולה השאלה, האם משחק פיפ״א החדש שווה את השדרוג? כנסו לקרוא מה אנחנו חושבים עליו

בכל שנה עולה השאלה, האם משחק הפיפ״א החדש שווה את השדרוג? בשנים האחרונות הורגלנו לשינויים מינורים במשחק מצד EA, אך הפעם נראה כי בחברה החליטו להפתיע ולהמציא את עצמם מחדש. האם המשחק שווה את השדרוג? התשובה בהמשך הסקירה.

פיפ״א 20 – חווית המשחק

הופתענו לראות את הטריילר בקיץ האחרון, אשר הציג שיפור במשחק הקולקטיבי של השחקנים על המגרש. אכן EA הבטיחה לא פעם לשפר את פיזור השחקנים במגרש, ולתקן באגים מסוימים, אשר יכפו על השחקנים לכבד את עמדותיהם על המגרש. השינויים הללו החלו להגיע עם פיפ״א 20, והמשחק מרגיש מציאותי הרבה יותר. מסירות הכדור בין השחקנים נעשות בצורה פחות מושלמת, והבעיטות לשער הופכות לקשות יותר, כך שהמשחק בעצם מציאותי יותר.

למרות כל המחמאות, המשחק עדיין רחוק מלהיות מושלם. פיפ״א 20 מציג שינוי כיוון אצל החברה, שהחלה להבין כי אוהדי פיפ״א מחפשים משחק מציאותי יותר. קצב המשחק עדיין מהיר מידי, כאשר השינויים הללו פוגעים בזרימת הכדור ומבלבלים את השחקנים. סידור השחקנים על המגרש עדיין מקרטע, אך כעת הם פחות מפריעים אחד לשני ומאפשרים למשחק להתגלגל בצורה חלקה יותר, במיוחד באמצע המגרש.

טרם השקת המשחק, הודיעו ב-EA כי הם מתכוונים לתת דגש על השחקנים הנמצאים בכנפיים. ואכן כך, בפיפ״א 20 השחקנים הנמצאים בצדדים מקבלים שיפור כללי. עמדות הצד מאפשרות לשמות הגדולים להוציא את הכל על המגרש, ולהציג יכולות פיזיות וטכניות יוצאות דופן. השימוש בכוכבי המשחק בצדדים, מקנים יתרון גדול בזמן המשחק.

ההתקפות הללו הן דרך המלך לשער, זאת מכיוון שבקצה השני, להגנה אין כלים להתמודד עם התתקפות החוזרות ונשנות של הכדורים העל-קוליים . אם כהגנה תצליחו לשמור על צדדי המגרש, זה כבר יהיה הישג. למרות שהמשחק הקבוצתי הכללי במשחק שופר, כדורים מהירים אלו הם שוברי שוויון ולא מציאותיים. ריצה מהירה באחד מצדדי המסך, תמשוך את שאר השחקנים לצד גם כן, מה שיגרום לבלבול וחוסר סדר במגרש.

לאחר שנחשבו לחזקים מידי בשנה הקודמת, ואפילו רובוטיים מידי, השנה השוערים לא מסוגלים לכפות את עצמם על שחקני ההתקפה, גם לא בזמן שהכדור באוויר. משחק ההגנה משאיר פתח גדול מידי לשחקני ההתקפה, והשוער מוצא את עצמו בקרבות 1:1 איתם הוא מתקשה להתמודד.

עם זאת, פיפ״א 20 מציג צורת משחק חדשה וטובה יותר מקודמו. השחקנים שומרים על גמישות בעת תנועה, ובכך הופכים לנוחים לשליטה. תנועות השחקנים על המגרש בזמן ריצה, בעיטה או הטעייה, מרגישות מציאותיות ובהחלט מהנות.

כדורגל רחוב

אחד השינויים המשמעותיים ביותר במשחק הוא כדורגל הרחוב. הדבר הראשון אליו שמים לב הוא שפיתוח חדש זה מבטל את מצב ״הסיפור״, והפרק האחרון שלו נדחה לשנה הבאה. גם משחק זה מציע גישה די דומה לזו של סיפורו של אלכס האנטר, עם סיפור הקמת קבוצת כדורגל רחוב, שתנסה להתחרות ולזכות באליפות העולם. צורת המשחק שונה לחלוטין ממשחקי 11:11, ולפתע אנו מוצאים את עצמנו על מגרשים קטנים ומשחקים עם 3,4 ו-5 שחקנים בלבד.

המשחק עצמו בנוי בצורה של משחק ראווה ברחוב, כשהמהלכים היפים עולים לסטורי ומשפרים את פופולאריות השחקן. נראה כי משחק מהיר עם הרבה תנועות הוא היעיל ביותר. בין אם מדובר בקבוצה של שלושה, ארבעה או חמישה שחקנים, קשה להתגבר על היעדר עומק טקטי שיכולים ליצור שילובים מעניינים. הפיזיות מקבלת משמעות גדולה יותר, ומהירות וחוזק השחקן תלויים בעיקר בגודלו על המסך.

מצב הוולטה מאפשר ליצור קבוצה מותאמת אישית סביב הדמות שלנו, ולגייס שחקנים חזקים יותר ככל שהמשחקים הולכים ומתקדמים. נהדר לראות כי ניתן גם לגייס לקבוצה שחקניות. לאחר כל ניצוח נוכל לגייס אחד מחברי הקבוצה היריבה לקבוצה שלנו.

הוולטה מגלמת הצעה חביבה עבור אוהדי המשחק, שמחפשים משחק תובעני פחות. מי שירצה להשתפר בטווח הארוך, ככל הנראה יצטרך לחפש במקום אחר, ולחזור למצבי המשחק המסורתיים שלא השתנו בהרבה.

פיפ״א 20 – היתרונות

  • ארגון טוב יותר על המגרש
  • השחקנים גמישים יותר
  • בניית מהלכים קלה יותר
  • שיפור הגרפיקה הכללית של המשחק
  • השוערים מאוזנים יותר
  • פתיחת מצב חדש של כדורגל רחוב

פיפ״א 20 – החסרונות

  • פינות המגרש מקשים על המשחק
  • בלגן במשחק ההגנה
  • כדורגל הרחוב מוגבל מידי
  • עדיין בלתי אפשרי להכניס בעיטה חופשית

מחיר: 200 שקל (גרסת פלייסטיישן 4)

בשורה התחתונה, פיפ״א 20 לא עמד בכל הציפיות הגבוהות שהוא הציב לעצמו בטריילר, אבל אין כאן מקום לאכזבה. נראה כי ב-EA התחילו להבין מה השחקנים מחפשים, ומתאמצים להפוך את המשחק למציאותי יותר. הכדורגל רחוב הוא גרסה ראשונה טובה, אשר נקווה שתלך ותשתפר בגרסאות הבאות.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא