סמארטפונים

סקירה: נוקיה 8.3 – דור 5 להמונים

הנוקיה 8.3 הוא סמארטפון דור 5 הנמכר ב-2,300 שקל, כולל מסך בגודל 6.81 אינץ', סוללה בקיבולת 4500 מיליאמפר/שעה ואנדרואיד נקי עם הבטחה לעדכונים במשך שנתיים. כנסו לקרוא האם זה המכשיר שכדאי לכם לרכוש

נוקיה (או יותר נכון HMD) הצטרפה בתקופה האחרונה לקבוצה מצומצמת של יצרניות שהשיקו בישראל סמארטפונים המציעים גישה לרשת הסלולרית דור 5. הקבוצה הזאת כוללת בין היתר את שיאומי ואת OnePlus. בקרוב יגיעו לארץ גם דגמי האייפון החדשים, הכוללים את הטכנולוגיה המדוברת. בסמסונג הסיפור הזה יותר מורכב, כי היא אומנם מציעה דור 5 במספר מצומצם מאוד של דגמים, אבל אלו דורשים עדכון גרסה שיגיע מתישהו בחודשים הראשונים של שנה הבאה.

הדגם נוקיה 8.3 הוא סמארטפון בקטגוריית מכשירי הביניים, אשר פועל על רשתות סלולר דור 5 במגוון תדרים, אשר ב-HMD מבטיחים שיעבוד בכל מדינה.

נוקיה 8.3. צילום צחי הופמן

עיצוב: אומנם הנוקיה 8.3 מגיע עם מסך גדול, אבל היה כדאי לה להתאמץ קצת יותר בעיצוב השוליים שלו. המכשיר הזה רחב מאוד, אני רגיל להשתמש בסמארטפונים עם מסך גדול, אבל המכשיר הזה לא מספיק נוח ביד. מלבד זה שהוא רחב, הוא שוקל 220 גרם ואין לו מיגון מפני מים. מצד שני, גוף הזכוכית שלו ובעיקר הגב עוצב בהשראת הזוהר הצפוני באיסלנד. זה אומר, שכאשר האור נשבר עליו, רואים גוונים שונים של כחול וזה נראה ממש טוב.

מסך: הנוקיה 8.3 מגיע עם מסך ענקי בגודל 6.81 אינץ' ברזולוציית 1080 על 2400 פיקסלים, רק שטכנולוגיית המסך היא IPS LCD ולא AMOLED. זה אומר שאין כאן את העושר צבעים שרגילים למצוא במסכי AMOLED, אבל התמונה חדה והמסך מתמודד טוב עם אור שמש ישיר.

נוקיה 8.3. צילום צחי הופמן

נוקיה 8.3: אנדרואיד נקי ועדכונים במשך שנתיים

ממשק: הסמארטפונים של נוקיה מגיעים עם מערכת ההפעלה אנדרואיד One, זה אומר גרסה נקייה ללא אפליקציות מיותרות מצד היצרנית. נוקיה גם מבטיחה שנתיים של עדכוני גרסה למערכת ההפעלה, כאשר המכשיר מגיע עם אנדרואיד 10. מאכזב שאין כאן אופציה מובנית להקלטת שיחות.

נוקיה 8.3. צילום צחי הופמן

חומרה: המעבד בנוקיה 8.3 שייך לסדרת הביניים הגבוהה של קוואלקום – 765G עם זיכרון עבודה 8 גיגה ונפח אחסון של 128 גיגה, כולל אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס. אומנם לא מדובר במעבד כמו במכשירי דגל, אבל הביצועים כאן מהירים וחלקים, כך שגם משתמשים כבדים אמורים להיות מרוצים ממנו. מנגנון טביעת האצבע משולב בכפתור ההפעלה בצד המכשיר. מדובר בסריקה מהירה מאוד וכמעט מיידית, אבל עדיין, לטעמי פחות נוח להשתמש במנגנון צידי מאשר כזה המשולב בגב המכשיר או במסך. כמו כן, יש כאן רק רמקול אחד ולא זוג.

הנוקיה 8.3 תומך בשירות WiFi Calling, אבל הוא לא זמין כרגע עבור לקוחות סלקום, כאשר בתקופה הקרובה הוא יהיה זמין ללקוחות פלאפון ופרטנר.

מצלמה: כהרגלה של נוקיה, המכשיר כולל חיישנים של חברת Zeiss, שזה תמיד נחמד. מדובר בסך הכל במצלמה לא רעה עבור מחיר המכשיר, הכוללת 4 חיישנים: חיישן 64 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.89, חיישן רחב 12 מגה פיקסל f/2.2, חיישן עומק 2 מגה פיקסל וחיישן מאקרו 2 מגה פיקסל. אפשר להוציא מהמצלמה תמונות טובות באור יום, אבל אל תצפו לחדות של מכשירי דגל והצבעים כאן קצת חיוורים לטעמי. צילומי המאקרו היו מאכזבים. דווקא הופתעתי לטובה מאיכות הצילום בלילה והתאורה הרבה המתקבלת כאן.

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 24 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.0, כאשר התוצאות לא חדות במיוחד, אפילו באור שמש מלא.

סוללה: הסוללה מגיעה בקיבולת גדולה של 4500 מיליאמפר/שעה והיא לא מאכזבת. בסוף היום, לקראת השעה חצות נשארתי עם 37% אנרגיה (זמן מסך 3 שעות ו-40 דקות). הטעינה המהירה של המכשיר לא ממש מהירה. באמצעות המטען המגיע בערכה קיבלתי בתוך רבע שעה של טעינה 16% אנרגיה ולאחר טעינה של חצי שעה 34% אנרגיה.

מחיר: 2,300 שקל (יבואן רשמי קבוצת ח.י)

בשורה התחתונה, הנוקיה 8.3 מרחיב את מגוון הסמארטפונים התומכים בדור 5 בישראל וזה דבר טוב מאוד. הוא גם מציע חוויית אנדרואיד כמו שגוגל תכננה עם הבטחה לעדכונים במשך שנתיים. יש כאן מסך גדול, סוללה חזקה, אבל עיצוב שלא מתאים לכל יד. על מנת לגרום לצרכנים להתנסות במכשירי נוקיה, היבואן הרשמי מאפשר לרכוש את המכשיר ולהחזיר אותו עד 30 יום.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

סקירה: האם ה-realme 6 הוא הסמארטפון לו חיכינו ב-1,000 שקל?

סקירה: Poco X3 – האם זהו הסמארטפון המוביל בקטגוריית ה-1,000 שקל?

סקירה: האם הגלקסי S20 הבסיסי הוא סמארטפון דגל ראוי?

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא