לפטופים

סקירה: סמסונג Galaxy Tab S7 FE – מסך ענק עם עט מגע

ה-Galaxy Tab S7 FE של סמסונג, הוא הפתרון של החברה עבור אנשים שמחפשים טאבלט עם מסך ענק - 12.4 אינץ', רמקולים חזקים והרבה זמן לצפות בתוכניות טלוויזיה בנטפליקס. בנוסף, הוא כולל גם עט מגע ויכולת לעבוד עם 3 אפליקציות במקביל

עד לפני מגפת הקורונה, קטגוריית הטאבלטים דשדשה בגזרת המכשירים מבוססי מערכת ההפעלה אנדרואיד. אולם, כאשר כולנו נאלצנו לשמור על ריחוק חברתי ולנהל שיחות זום לעבודה או ללימודים בבית, הפופולאריות של הטאבלטים חזרה, בזמן שאנשים הבינו שמדובר בפתרון לא רע בכלל עבור צריכת תוכן ביתית (ובמקרים מסוימים גם יצירת תוכן). בשוק טאבלטי האנדרואיד המקומי, השחקניות העיקריות הן סמסונג ולנובו, אבל רק בשבועות האחרונים שמענו על הכרזות של שיאומי ו-realme  בתחום, כך שאם אתם מתכננים לרכוש טאבלט, יכול להיות שבקרוב המדף בחנות יהיה קצת עמוס יותר.

סמסונג Galaxy Tab S7 FE. צילום יח"צ
סמסונג Galaxy Tab S7 FE. צילום יח"צ

עיצוב ומסך: Galaxy Tab S7 FE – צג ענקי, אבל זה לא AMOLED

קשה לרגש בעיצובים של טאבלטים וגם ה-Galaxy Tab S7 FE לא מפתיע בשום צורה. הוא מגיע בארבעה צבעים: שחור, כסוף, ירוק וורוד. אני קיבלתי לסקירה את הדגם הירוק, שנראה יותר כמו כסוף עם תוספת קלילה של ירוק. משקל הטאבלט עומד על 608 וגרם, אותו תרגישו היטב בידיים שלכם, מצד שני, מדובר במכשיר דק מאוד – רק 6.3 מ"מ.

המסך עצמו ענקי – 12.4 אינץ', כאשר בזכות כך מקבלים יכולות שונות בממשק, עליהן ארחיב בהמשך. אל תצפו למצוא כאן מסך עם טכנולוגיית AMOLED המצוינת, סמסונג התפשרה כאן על טכנולוגיית TFT. הרזולוציה עומדת על 1600 על 2560 פיקסלים עם תאורה אחורית חזקה ותצוגת צבעים עשירה וחדה. אחת התופעות המוזרות והמרגיזות במסך הזה ,שבמצב לילה, על מנת להפחית את הצבע הכחול, המסך הופך לצהבהב, אבל לא בצורה נעימה, כמו בסמארטפונים. קשה לי להבין למה בטאבלט הנמכר במחיר גבוה כל כך אין צג AMOLED, במיוחד שהחברה כבר שילבה כזה לפני שנתיים גם לא בטאבלט פרימיום – Tab S5e.

סמסונג Galaxy Tab S7 FE. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Tab S7 FE. צילום צחי הופמן

ממשק: Galaxy Tab S7 FE – לעבוד על 3 אפליקציות במקביל

השימוש העיקרי שלי ב-Tab S7 FE היה עבור צפייה בסרטים מנטפליקס או יו טיוב, גלישה באינטרנט ולאחרונה גם סיכומי הערות באמצעות העט במהלך פגישות. סמסונג מצרפת בתוך הערכה את ה-S Pen, אשר מאוחסן בצורה מגנטית בחלק העליון, כך שאם לא תרכשו נרתיק שכולל מקום עבורו, אתם תאבדו אותו. אפליקציית Samsung Notes המוכרת לכל מי שהשתמש בסמארטפוני ה-Note של החברה, מאפשרת לכתוב הערות עם ה-S Pen בצורה נוחה וגם להמיר את כתב היד לטקסט בלחיצת כפתור, כולל עברית. זה גם עובד לא רע. אפליקציית Notes גם יודעת לעבוד עם אפליקציית OneNote של מיקרוסופט. כך שבלחיצת כפתור, תוכלו לקרוא את הערות שכתבתם על גבי המחשב.

הטאבלט של סמסונג מגיע עם מערכת ההפעלה אנדרואיד 11, עליה מולבש הממשק One UI 3.1, זה מאפשר לעבוד עם 3 אפליקציות במקביל, באמצעות חלוקת המסך. מבחינתי, מדובר בפתרון לא רע בכלל, בעיקר בחלוקה ל-2 אפליקציות וניתן לבצע התאמה ידנית לכל חלון וגם להגדיר אילו אפליקציות יפתחו ביחד דרך תפריט קיצורים.

עוד פתרון נחמד שה-Tab S7 FE מציע, הוא שימוש בו כמסך משני לצד המחשב הנייד/נייח מבוסס ווינדוס. בלחיצה על שני כפתורים במחשב (ווינדוס ו-K) והפעלת האופציה הזאת בטאבלט, ניתן לראות את ממשק הווינדוס בטאבלט ולהציג עליו חלון נוסף מהמחשב, שעוזר לעבוד במקביל. הסמן של העכבר במחשב, עובר גם הוא בצורה חלקה בין הלפטופ לטאבלט.

סמסונג Galaxy Tab S7 FE. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Tab S7 FE. צילום צחי הופמן

חומרה: Galaxy Tab S7 FE – זיכרון עבודה מינימלי

מבחינת נתוני חומרה, סמסונג התפשרה פה, כאשר אתם גם תגלו שהגרסה הנמכרת בארץ מגיעה עם רק 4 גיגה זיכרון עבודה, שזה המינימום של המינימום ועוד במחיר שהטאבלט הזה נמכר, היה אפשר לצפות ליותר (סמסונג מציעה את ה-Tab S7 FE בגרסאות של עד 8 גיגה זיכרון עבודה). המעבד של המכשיר הוא סנפדרגון 750G ויש לו נפח אחסון של 64 גיגה (יש גם גרסאות של 128 ו-256 גיגה, לא במחיר של הגרסה שנבדקה כאן). כמו כן, יש אופציה להרחבת נפח האחסון, באמצעות כרטיס.

סמסונג Galaxy Tab S7 FE. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Tab S7 FE. צילום צחי הופמן

סמסונג גם כוללת כאן זוג רמקולים של חברת AKG (ששייכת לסמסונג) עם תמיכה בדולבי אטמוס. כל זה מספק צליל חזק וברור. בנוסף, קיימת מצלמת סלפי 5 מגה פיקסל עבור שיחות הזום שתקיימו עם הטאבלט וגם מצלמה אחורית – 8 מגה פיקסל עם מיקוד אוטומטי. אם תחליטו להשתמש במצלמה, תגלו איכות בינונית מאוד. הסוללה מגיעה בקיבולת של 10090 מיליאמפר/שעה עם מטען 45 וואט, אשר אמור לטעון בצורה מלאה את הטאבלט בתוך 190 דקות. אני לא קיבלתי מטען בערכת הסקירה, אז אין לי אפשרות להגיד אם סמסונג עומדת בהבטחות שלה.

בכל הנוגע לכוח העיבוד של ה-Tab S7 FE,  הוא עבד לי רוב הזמן בצורה יחסית חלקה, אבל לא הכי מהירה. מצד שני, אני לא הרגשתי כמעט פגיעה בחוויית השימוש. האיטיות של הטאבלט הורגשה, בעיקר שניסיתי לעבוד עם 2 אפליקציות במקביל.

מחיר: 2,600 שקל

בשורה התחתונה, ה-Tab S7 FE בא לתת פתרון ללקוח שרוצה לרכוש טאבלט מסדרת ה-S7, אבל לא רוצה להשקיע את סכומי הכסף הגבוהים שהדגמים האלו דורשים ממנו. הטאבלט הזה מגיע עם פשרות מבחינת כוח העיבוד, במיוחד בגרסה הנמכרת כרגע בארץ ביבוא הרשמי, אבל מצד שני, הטאבלט של סמסונג מציע מסך גדול מאוד, רמקולים חזקים ועט מגע. כל אלו הופכים אותו לכלי טוב עבור צפייה בסרטים, גלישה בדפדפן או כתיבת הערות בכתב יד.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

סקירה: סמסונג Tab S7 Plus – מסך ענקי ומוצלח

מחפשים טאבלט או לפטופ לילדים? הדגם הזה יכול להיות הפתרון בשבילכם

סמסונג הכריזה על ה-Galaxy Watch 4 – יזהה נחירות בשינה

2 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא