סמארטפונים

סקירה: שיאומי Redmi Note 11 – למשתמשים בסיסיים

ה-Redmi Note 11 הוא הדגם הזול ביותר בסדרת ה-Redmi Note של שיאומי, הוא מציע מסך AMOLED, מיגון מפני רטיבות וגם רמקולים סטריאופוניים, אבל בדרך יש גם פשרות כואבות

סדרת ה-Redmi Note שייכת לקטגוריית הסמארטפונים הזולה והפופולארית של שיאומי. דגם ה-Redmi Note 11 שהושק ממש לאחרונה בישראל, הוא דגם הפתיחה של הסדרה הזאת, הכוללת דגמים נוספים, כמו: Redmi Note 11S ו-Redmi Note 11 Pro, אשר עדיין לא הגיעו לארץ ביבוא רשמי.

שיאומי Redmi Note 11. צילום צחי הופמן
שיאומי Redmi Note 11. צילום צחי הופמן

עיצוב: Redmi Note 11 – דק עם מיגון לרטיבות

ה-Redmi Note 11 מגיע בעיצוב דק בעובי של 8.1 מ״מ ומשקל יחסית קל של 179 גרם. כל זה גורם לתחושה נוחה ביד ובכיס. גב המכשיר הוא מסגרת שטוחה, הנותנת תחושה מיוחדת, כאשר הסמארטפון מגיע בשלושה צבעים: אפור גרפיט, כחול דמדומים וכחול כוכב. שיאומי אפילו שילבה כאן מיגון נגד רטיבות ואבק בתקן IP53, דבר שאנחנו לא רגילים למצוא במכשירים בקטגוריית המחיר הזאת. מבחינת מיגון מסך, מדובר בזכוכית מהסוג היחסית ישן – גורילה גלאס 3.

שיאומי Redmi Note 11. צילום יח"צ
שיאומי Redmi Note 11. צילום יח"צ

מסך: Redmi Note 11 – קצב רענון תמונה גבוה

טכנולוגיית ה-AMOLED הפכה לפתרון המועדף של יצרניות הסמארטפונים גם בדגמים הזולים שלהם וזה נהדר. מדובר בטכנולוגיה שמציגה צבעים עשירים עם שחור עמוק. עדיין כדאי לזכור, שלמרות שמדובר באותה טכנולוגיה שקיימת בדגמים יקרים יותר, לא מדובר באותה איכות תצוגה, בעיקר מבחינת החדות. מה שכן, יש כאן קצב רענון תמונה של 90 הרץ, המספק תנועה יחסית חלקה בממשק, רזולוציה של 2400 על 1080 פיקסלים (Full HD Plus), גודל מסך מכובד של 6.43 אינץ׳ ותאורה אחורית גבוהה של 1,000 ניטים.

שיאומי Redmi Note 11. צילום צחי הופמן
שיאומי Redmi Note 11. צילום צחי הופמן

ממשק: Redmi Note 11 – ממשק MIUI 13

שיאומי שילבה כאן את הממשק העדכני שלה – MIUI 13, אבל הוא מותקן על הגרסה הלא עדכנית של גוגל – אנדרואיד 11. כהרגלה של שיאומי, מדובר בממשק שמחקה את ה-iOS של אפל, למשל, מסך התרעות ומסך הגדרות מהירות נפרדים, כאשר הגישה אליהם מתבצעת בהחלקה של האצבע מהחלק העליון הימני או השמאלי של המסך. מעבר לזה, תקבלו כאן עמוד בית עם מגירת אפליקציות כמו ברוב מכשירי האנדרואיד או עמוד בית בו ממוקמים כבר האפליקציות, סטייל iOS. יש למכשיר יכולת הקלטת שיחות פנימית, אבל אין WiFi Calling לביצוע שיחות דרך רשת האינטרנט של המפעילה. כמו כן, לא ברור לי למה הממשק של שיאומי כל הזמן ניסה להמליץ לי להחליף את טפט עמוד הנעילה לכזה המציג תמונות מתחלפות?

שיאומי Redmi Note 11. צילום צחי הופמן
שיאומי Redmi Note 11. צילום צחי הופמן

חומרה: Redmi Note 11 – לא מספיק מהיר

נתחיל בזה, לא מדובר בסמארטפון מהיר, הוא מגמגם לעיתים קרובות, אבל יש פה גם אבל, הוא מיועד למי שלא מחפש להוציא יותר מדי מהמכשיר שלו. המהירות תגובה אמורה לספק משתמשים שמחפשים מכשיר מהקטגוריה הזאת. הסמארטפון שהגיע אליי לסקירה הוא בעל הזיכרון הגדול יותר – 6 גיגה (RAM) ויש גם גרסה עם 4 גיגה, שכנראה הייתי מוותר עליה. המעבד הוא סנפדרגון 680 של קוואלקום, המיועד לסמארטפונים בקטגוריה הזאת ונפח האחסון הוא 128 גיגה מהסוג הפחות מהיר – UFS 2.2. פשרה כנראה הגיונית ברמת המחיר הזאת. מה שנחמד, שיש כאן אפשרות לשני כרטיסי סים וגם תוספת לכרטיס זיכרון. כמו כן, יש כאן רמקולים סטריאופוניים, הם לא הכי טובים בעולם, אבל זה יותר טוב מרמקול בודד. אגב, אם תהיתם, חיישן הקירבה עדיין לא משהו.

פשרות נוספות ששיאומי החליטה לעשות ב-Redmi Note 11 היא היעדר תמיכה ברשתות סלולר דור 5 (שזה כרגע לא ממש קריטי, ביחס לפריסה ולאיכות של הרשתות המקומיות), היעדר NFC, מה שאומר, שאם אתם רוצים לשלם עם הסמארטפון בחנויות, לא תוכלו לעשות זאת.

מצלמה: Redmi Note 11 – מצלמה בינונית

שיאומי מתגאה בסמארטפון עם 4 חיישנים ואפילו חיישן ראשי 50 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.8 עם מיקוד אוטומטי, אבל אל תצפו כאן ליותר מדי. שאר החיישנים הם 8 מגה פיקסל לצילום רחב (118 מעלות) עם f/.2.2 , חיישן מאקרו לצילומי תקריב – 2 מגה פיקסל עם f/.2.4  וחיישן עומק עם 2 מגה פיקסל עם f/2.4.

תוצאות הצילום במקום מואר היטב באור יום, יהיו במקרה הטוב סבירות ולא ממש מפורטות, כאשר התוכנה של המכשיר עושה מאמץ להציג צבעים עשירים. צילום הלילה עמוס ברעשים, למרות שהוא מצליח להכניס אור. מצלמת הסלפי המגיעה עם חיישן 13 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/2.4 מוציאה תמונות בינוניות ומטה במקרה הטוב ולא מפוקסות במקרה הרע.

סוללה: Redmi Note 11 – מחזיקה כל היום ויותר

שיאומי לא התפשרה בסוללה שלה, היא מגיעה בקיבולת גדולה של 5000 מיליאמפר/שעה, אשר לי החזיקה משעה 07:30 בבוקר ועד קרוב לחצות, ועוד נשארו לי 52% אנרגיה (זמן מסך של קצת יותר מ-3 שעות).

מבחינת טעינה, שיאומי שילבה בתוך הערכה מטען מהיר – 33 וואט, אשר הצליח לטעון בתוך 15 דקות 30% אנרגיה ובתוך 30 דקות 57% אנרגיה.

מחיר: 1,000 שקל (יבואן רשמי המילטון)

בשורה התחתונה, שיאומי נאלצה לבצע פשרות כואבות על מנת לייצר את ה-Redmi Note 11 ולהביא אותו במחיר נמוך. מצד אחד היא שמה דגש על המסך המוצלח, מיגון לרטיבות, סוללה טובה מאוד ומעבד של קוואלקום. מצד שני, המצלמה בינונית, המכשיר מגמגם ואין NFC.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

סקירה: סמסונג Galaxy M52 5G – בא להתחרות בסינים

סקירה: Oppo Reno 6 5G – מתמקד בעיצוב

סקירה: האם ה-Mi 11 Lite 5G של שיאומי נותן תמורה טובה למחיר?

2 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא