אוזניות

סקירה: ג׳ברה Elite 7 Active עולות 230 שקל יותר מדגם ה-Elite 4 Active; האם שווה לרכוש דווקא אותן?

ה-Elite 7 Active מציעות שדרוג בסאונד ובתכונות נוספות לעומת הגרסה הזולה יותר שלהן. האם שווה לרכוש דווקא אותן?

ג׳ברה מציעה שתי אוזניות לחובבי הכושר: Elite 4 Active (לסקירה המלאה) וה-Elite 7 Active. מדובר בשתי אוזניות מוצלחות הנמכרות בטווח מחירים שונה, בעוד דגם ה-4 עולה 390 שקל, מחירו של ה-7 מקפץ כבר ל-620 שקל. לקחתי את דגם ה-Elite 7 Active לסקירה, במטרה להבין, האם ההפרש במחירים בין הדגמים מוצדק?

ג׳ברה Elite 7 Active. צילום צחי הופמן
ג׳ברה Elite 7 Active. צילום צחי הופמן

עיצוב ושליטה: Elite 7 Active – יציבות עם מיגון מפני מים

ה-Elite 7 Active מגיעות עם עיצוב לו ג׳ברה קוראת ShakeGrip. זה מעניק לאוזניות את היציבות שלהן באוזניות, במיוחד בפעילות גופנית וגם כאשר מזיעים. אני חייב להגיד שגם ה-Elite 4 Active, המגיעות עם פתרון העיצוב – Secure Active Fit, סיפקו יציבות מוצלחת מאוד ואני לא הרגשתי הבדלים. אגב, שתי האוזניות מגיעות עם מיגון מפני מים מסוג IP57 ושנתיים אחריות.

בעוד שיש שינויים קלים בעיצוב בין שתי האוזניות, ההבדל המורגש ביותר בעיצוב הוא דווקא בנרתיק הנשיאה. בדגם ה-Elite 7 Active מדובר במארז נמוך ומעט רחב, בעוד ב-Elite 4 Active מדובר במבנה צר וגבוה.

שתי האוזניות מגיעות עם כפתורים פיזיים אשר דורשים לחיצה עליהן עבור התפעול. תפעול הכפתורים עצמו זהה, באוזנייה הימנית נגיעה בודדת תנגן/תשהה את השיר, לחיצה כפולה מעבר של שיר קדימה ולחיצה משולשת מעבר שיר אחורה/חזרה להתחלה שלו. לחיצה ארוכה – הגברת הווליום.

באוזנייה השמאלית לחיצה בודדת מאפשרת מעבר בין סינון רעשים אקטיבי (ANC), מצב שקיפות (HearThrough) או ניטרליי. לחיצה כפולה עבור הפעלת העוזרת הקולית ולחיצה משולשת – הנמכת הווליום. עבור מענה לשיחה דרושה לחיצה בודדת מכל אחת מהאוזניות ועבור ניתוק לחיצה כפולה. 

ה-Elite 7 Active מאפשרות חיבור לשני מכשירים (למשל, סמארטפון ולפטופ) במקביל וגם חיישן המזהה הסרה שלהן מהאוזניים. בדגם ה-Elite 4 Active אין את היכולות האלו, אבל כן יש בהן את התכונה Spotify Tap שאי אפשר למצוא ב-Elite 7 Active. זאת מציעה בלחיצה כפולה על האוזנייה, לנגן את השיר האחרון בו עצרתם מספוטיפיי, כאשר לחיצה כפולה נוספת תבחר לכם באופן רנדומלי מוזיקה שספוטיפיי חושבת שאתם תאהבו.

עוד הבדל בין שתי האוזניות, שבדגם היקר יותר מקבלים גם קריינית המציינת מה הן הפעולות המתבצעות באותו רגע ולא רק צפצופים כמו ב-Elite 4 Active.

מה שכן היה לי בעייתי ב-Elite 7 Active, שפעמים רבות האוזנייה השמאלית או הימנית לא עבדה והייתי צריך להכניס אותה למארז הנשיאה ולהוציא מחדש על מנת לפתור את הבעיה.

ג׳ברה Elite 7 Active. צילום צחי הופמן
ג׳ברה Elite 7 Active. צילום צחי הופמן

סאונד: Elite 7 Active – סינון רעשים אקטיבי

הצליל של ה-Elite 7 Active טוב קצת יותר מזה של ה-Elite 4 Active. מרגישים יותר עומק ובאסים בגרסה היקרה יותר. באופן כללי, ה-Elite 7 Active מספקות צליל מוצלח, בוודאי עבור הזמן של הפעילות הגופנית, אבל גם להאזנה למוזיקה במהלך היום. אל תצפו לסאונד כמו באוזניות היוקרתיות יותר בשוק, אבל הוא בהחלט טוב.

בדומה ל-Elite 4 Active גם כאן יש תמיכה בסינון רעשים אקטיביים (ANC) המציע רמת בידוד לא רעה בכלל. בנוסף, קיים מצב שקיפות (HearThrough), המאפשר להיות מודעים לסביבה.

ה-Elite 7 Active כוללות אפשרות לאקולייזר דרך האפליקציה, הן פועלות באמצעות בלוטות׳ 5.2 העדכני, יש להן דרייברים של 6 מ״מ ותמיכה בקודקים SBC ו-AAC, אבל לא aptX. בדגם ה-Elite 4 Active קיימת תמיכה ב-aptX אבל לא ב-AAC, לא ברורה לי ההחלטה הזאת של ג׳ברה.

מבחינת איכות השיחות, ג׳ברה שילבה כאן 4 מיקרופונים מובנים המכוסים בחומר אקוסטי נגד רעשי רוח ויש גם אפשרות להאזנה למוזיקה או ניהול שיחות רק עם אוזנייה בודדת (מצב מונו). במהלך הבדיקות שלי, איכות השיחות הייתה טובה גם במקומות סגורים וגם ברחוב.

ג'ברה Elite 7 Active. צילום יח"צ
ג'ברה Elite 7 Active. צילום יח"צ

סוללה: Elite 7 Active – טעינה אלחוטית

מבחינת זמן ניגון, האוזניות האלו מספקות 8 שעות של מוזיקה ובסך הכל 30 שעות עם מארז הנשיאה. יש אפשרות לטעינה אלחוטית, בנוסף לטעינה עם כבל USB-C. טעינה מהירה של 5 דקות מספקת שעה של ניגון.

לשם השוואה, בדגם הזול יותר מקבלים 7 שעות ניגון ועד 28 שעות עם מארז הנשיאה ואין גם טעינה אלחוטית.

מחיר: 620 שקל (יבואן רשמי ביקונקט)

בשורה התחתונה, ה-Elite 7 Active הן אוזניות מוצלחות להאזנה למוזיקה במהלך פעילות גופנית, אבל לא רק. יש להן סאונד טוב ואפשרות חיבור לשני מכשירים במקביל. האם כדאי להשקיע בהן לעומת דגם ה-Elite 4 Active? לטעמי כן, כי בסך הכל יש כאן בידול מורגש בצליל. כמו כן, הן כוללות תכונות נוספות, המעשירות את החוויה של השימוש בהן.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

סקירה: סוני WF-C500 – אוזניות מוצלחות ב-360 שקל

סקירה: אוזניות CX Plus של סנהייזר

סקירה: אוזניות ear (1) של Nothing

4 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא