סמארטפונים

סקירה: OnePlus 10T – מהיר במחיר נוח יותר

ה-OnePlus 10T מגיע חודשים ארוכים לאחר השקתו של ה-10 Pro. דגם ה-T מציע מחיר נוח יותר, מעבד עדכני יותר, אבל לא מעט פשרות במטרה להפחית את העלויות שלו

אחרי שכבר השיקה את ה-10 Pro בתחילת השנה, השיקה OnePlus בחודש אוגוסט בעולם את ה-10T. מדובר בסמארטפון עם חומרה מעט נמוכה יותר מגרסת הפרו (בחלק מהקטגוריות), כאשר דגם ה-10T מתחיל מ-2,700 שקל לגרסת הבסיס ומגיע עד 3,100 שקל בגרסה הכוללת יותר זיכרון עבודה (RAM) ונפח אחסון לעומת ה-10 Pro אשר מחירו עומד על 3,600 שקל. אני קיבלתי לסקירה את ה-10T בגרסה היקרה יותר, הכוללת 16 גיגה זיכרון עבודה, לעומת 8 גיגה בגרסה הזולה יותר.

OnePlus 10T. צילום צחי הופמן
OnePlus 10T. צילום צחי הופמן

עיצוב: OnePlus 10T – צבע ירוק מבריק מיוחד

ה-10T הגיע אליי בצבע המיוחד ירוק בהיר, אשר נראה כמעט כמו מראה כסופה בזכות הציפוי המבריק, כאשר גוף הזכוכית המעוקל מספק לו תחושה נוחה. OnePlus מספרת שהגב של המכשיר מגיע מחומר המפחית טביעות אצבע, מה שבפועל לא ממש עובד וטביעות אצבע נראות כאן בצורה בולטת. הזכוכית בגב ובחזית הסמארטפון היא גורילה גלאס 5 המעט מיושנת. אין כאן מיגון מפני מים וגם חסר כאן המתג הפיזי של OnePlus למעבר מהיר בין מצב שקט, רטט וצלצול (שקיים בדגם הפרו). משקל המכשיר עומד על 203 גרם, שזה לא מעט.

OnePlus 10T. צילום צחי הופמן
OnePlus 10T. צילום צחי הופמן

מסך: OnePlus 10T – מסך AMOLED מוצלח

המסך המצוין של ה-10T מגיע בגודל 6.7 אינץ׳ בטכנולוגיית Fluid AMOLED עם קצב רענון מסך גבוה של 120 הרץ המספק תנועה חלקה. הרזולוציה עומדת כאן על 1080 על 2412 פיקסלים עם תאורה אחורית של 950 ניטים, אשר לא התקשיתי לצפות במכשיר הזה באור יום בחוץ. יש גם תמיכה ב-HDR10+ לתכנים תואמים. 

OnePlus 10T. צילום צחי הופמן
OnePlus 10T. צילום צחי הופמן

ממשק: OnePlus 10T – אין הקלטת שיחות

מערכת ההפעלה כאן היא אנדרואיד 12 עליה מולבש הממשק OxygenOS 12.1. בדומה לדגם ה-10 Pro, בממשק הזה האפליקציות מופיעות גם בעמודי הבית וגם בתוך מגירת האפליקציות, במקום רק בתוך המגירה. דבר מרגיז. בהחלקה מהחלק העליון של המסך, לא מקבלים רק את לוח ההתראות והפקדים המהירים. במקום זה, החלקה מהצד השמאלי תראה את לוח ההתראות, אבל החלקה מהצד הימני מפנה למסך ווידג׳טים – Shelf של OnePlus, שהיה פעם ממוקם בעמודי הבית. אין במכשיר, לפחות כרגע, אופציה להקלטת שיחות, כן יש תמיכה ב-WiFi Calling, שזה מצוין.

OnePlus 10T. צילום צחי הופמן
OnePlus 10T. צילום צחי הופמן

חומרה: OnePlus 10T – מעבד עדכני יותר

ה-10T מתגאה בשילוב המעבד העדכני של קוואלקום – Snapdragon 8+ Gen 1 לעומת ה-Snapdragon 8 Gen 1 ששולב ב-10 Pro. המעבד ב-10T מציע לדברי קוואלקום שיפור של 10% בביצועים. חוץ מזה, יש כאן גם 16 גיגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 256 גיגה. על מנת לשמור על הביצועים, OnePlus שילבה כאן את טכנולוגיית הקירור החדשה שלה – Cooling System 2.0 אשר משתמשת במערכת קירור אדים. בבדיקה שלי לא הרגשתי שהסמארטפון התחמם או סבל מהאטה, כאשר המכשיר עבד בצורה חלקה.

עוד נקודה ש-OnePlus מתייחסת אליה ב-10T היא הקליטה הסלולרית, מעבר לחיבור לרשתות דור 5, לסמארטפון יש 15 אנטנות המקיפות אותו ב-360 מעלות, כך שהידיים של המשתמש לא יחסמו בשום צורה את האנטנה בזמן שהוא משתמש במכשיר. מערך האנטנות עובד בשילוב תכונה בשם SmartLink. כאן מדובר באלגוריתם, אשר מחפש אנטנות סלולריות בצורה טובה יותר שיש עומס ברשת, למשל, שנמצאים בהופעה או באזור בו יש המון אנשים.

OnePlus 10T. צילום צחי הופמן
OnePlus 10T. צילום צחי הופמן

מצלמה: OnePlus 10T – תוצאות צילום טובות

בדגם ה-10T ויתרה OnePlus  על שיתוף הפעולה עם חברת Hasselblad, בניגוד ל-10 Pro. מערך הצילום כאן כולל 3 חיישנים: 50 מגה פיקסל עם מייצב תמונה אופטי ומפתח צמצם f/1.8, חיישן 8 מגה פיקסל לצילום רחב (120 מעלות) עם f/2.2 וחיישן מאקרו  2 מגה פיקסל עם f/2.4. כפי שאפשר לראות אין כאן זום אופטי, אבל המצלמה כוללת טכנולוגיית Nightscape 2.0 אשר באה לשפר את הצבעים, הניגודיות ולהפחית את הגירעון. בצילומים שלי, אכן צילומי הלילה נראה טוב עם המון אור, יש רעשים, אבל עדיין הייתי מרוצה.

במצב צילום באור יום, הצלחתי להוציא תמונות טובות מאוד, יש צורך בשיפור ברמת הפירוט, כאשר הצבעים נוטים לפעמים לגוון העשיר, שזה מוסיף לטעמי לתוצאה.

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 16 מגה פיקסל ומפתח צמצם f/2.4. מצלמת הסלפי מספקת תוצאות בינוניות, כאשר הפנים של האנשים סובלים מחוסר פירוט, אפילו בתנאי תאורה טובים. מה שכן, מצלמת הסלפי הצליחה לייצר תמונות דיוקן לא רעות בכלל.

סוללה: OnePlus 10T – טעינה מלאה ב-21 דקות

הדגם הזה מתגאה בטעינה מהירה מאוד, אני הצלחתי לטעון את הסוללה במלואה בתוך 21 דקות. הדבר התאפשר בזכות מטען 150 וואט המצורף בערכה, לעומת מטען 80 וואט שהיה ב-10 Pro. עבור מי שמתכנן נסיעה לחופשת סקי בחורף, OnePlusמתגאה שהיא מסוגלת לבצע טעינה של הסמארטפון גם שהטמפרטורה עומדת על מינוס 20 מעלות. חבל רק שאין כאן אופציה לטעינה אלחוטית.

הסוללה ש-OnePlus שילבה כאן היא בקיבולת של 4800 מיליאמפר/שעה. זאת הספיקה לי מאזור השעה שבע בבוקר ועד אחת עשרה בלילה, כאשר נשארו לי 10% אנרגיה (זמן מסך של 5 שעות ו-15 דקות). 

מחיר:  3,100 שקל (יבואן רשמי Cell Now)

בשורה התחתונה, כאשר אתם בוחרים בדגם ה-10T לעומת ה-10 Pro, אתם מוותרים על דברים מסוימים, אבל גם מקבלים מחיר נוח יותר ומעבד עדכני יותר. ה-10T הוא סמארטפון מוצלח, אומנם אין לו את מערך הצילום של חברת Hasselblad או טעינה אלחוטית, אבל כן יש לו מסך נהדר, מצלמה טובה וטעינה מהירה מאוד.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא