חדשות

סוני הציגה את האוזניות נטולות החוטים – WF-1000X M4; שיפורים בסינון הרעשים ובשיחות

חובבי האודיו יכולים להתחיל להתרגש, האוזניות נטולות החוטים של סוני - WF-1000X M4 רק הוכרזו והן כבר מתוכננות להגיע לארץ בסוף החודש. בתפריט, טכנולוגיית סינון רעשים אקטיבית משודרגת, מעבד חדש לשיפור האודיו וחיישנים לזיהוי רעידות הפה עבור שיחות הטלפון

לאחר הדלפות רבות, סוני הציגה היום (שלישי) רשמית את האוזניות נטולות החוטים (טרולי ווירלס) החדשות שלה – WF-1000X M4. מדובר באוזניות פרימיום אשר באות להחליף את הדור הקודם שיצא ב-2019. בעוד שהדגם הקודם – WF-1000X M3 (לסקירה המלאה) היה בעל סאונד מוצלח במיוחד, הייתה לו גם נקודת תרופה – איכות שיחות הטלפון. נראה שבאוזניות החדשות, סוני החליטה להתמקד גם בתכונה הזאת.

סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ
סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ
סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ
סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ

ב-WF-1000X M4 המיקרופונים הפנימיים (3 מיקרופונים בכל אוזניה) והחיישנים, יודעים לבצע עיבוד של הקול כך שהוא ישמע בצורה מדויקת יותר. החברה משתמשת בחיישן המייצר קרן, במטרה לתפוס את הקול כאשר הוא בוקע מהפה, זה בנוסף לטכנולוגיית Bone Conduction היודעת לזהות רעידות של הקול עם הפרדה מרעשי רקע.

סוני שילבה ב- WF-1000X M4 מעבד חדש – V1, אשר אחראי על טכנולוגיית סינון הרעשים האקטיבית (ANC), זאת יודעת לייצר אות לביטול הרעשים בטווח תדרים נמוך יותר, כך שרעשי מנוע של מכונית או מטוס יופחתו בצורה משמעותית. כמו כן, הטכנולוגיה כוללת עכשיו גם הפחתה אוטומטית של רעשי רוח על-ידי כיבוי אוטומטי של המיקרופונים הנמצאים בחלק החיצוני הקדמי. זה פועל כאשר הוא מזהה רוח חזקה. עוד שיפור הוא בשימוש באוזניות להאזנה לצלילים הנמצאים בסביבה הקרובה. סוני הגדילה את כמות הצלילים שהמעבד יכול לתפוס, כך שיתקבל צליל טבעי יותר.

סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ
עמידות לרטיבות – סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ

מעבד חדש לשיפור הסאונד

סוני שיפרה את הדרייברים שלה בדגם החדש, אשר משפרים את הצלילים בכל התדרים לצד מעבד ה-V1 היודע להציע צליל נקי יותר על טווחים תדרים רחב יותר. האוזניות יודעות להפיץ כמות דאטה רבה יותר, מה שמאפשר להאזין לצלילים באיכות גבוהה יותר.

בדומה לדגם ה-Over Ear של סוני – WH-1000XM4 (לסקירה), גם כאן נוספה אופציה לזיהוי דיבור אוטומטית (Speak to Chat) אשר עוצרת את המוזיקה ומאפשרת לצלילי הרקע להיכנס, כאשר רוצים לדבר עם אדם שנמצא בקרבה. החיסרון באופציה הזאת, שגם שתתחילו לשיר לעצמכם או להשתעל, המוזיקה תעצור. אם תרצו, תוכלו לבטל ולהחזיר את ה-Speak to Chat בכל פעם שתרצו.

לחובבי העוזרות הקוליות של גוגל ואמזון, סוני הוסיפה אפשרות הפעלה ללא נגיעה באוזניות, רק באמצעות פקודה קולית.

סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ
סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ

התאמה טובה יותר של האוזניות למשתמש

נקודה שצרכנים רבים פחות משקיעים בה, היא מחשבה על מתאמי הסיליקון או הקצף המשמשים להתאמה של האוזניות לאוזניים ולבידוד הרעשים הפאסיבי. סוני החליפה בדגם החדש את המתאמים שלה, אשר מיוצרים עכשיו מחומר בשם פוליאוריטן, אשר מספק אחיזה חזקה ויציבה יותר, אשר גם מספק בידוד טוב יותר. המתאמים כוללים בתוכם אלפי בועות זעירות, אשר עוזרות לפזר טוב יותר את הרעשים החיצוניים, על-ידי כך שהצלילים קופצים בין הבועות.

עבור התאמה טובה ואישית למשתמש של המתאמים, סוני הוסיפה באפליקציה שלה אפשרות לזיהוי והמלצה על המתאם אשר הכי יתאים למשתמש. מדובר בתהליך בו האפליקציה מודדת את אטימות האוויר בכל מתאם.

ה- WF-1000X M4 שודרגו לבלוטות' 5.2, אשר אמור לספק להם חיבור יציב ואמין יותר מזה שב-WF-1000XM3.

סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ
סוני WF-1000X M4. צילום יח"צ

מבחינת עיצוב, סוני מציינת שהדגם החדש קטן יותר ב-10% מהדור הקודם וכולל מיגון מפני רטיבות בתקן IPX4 (לדור הקודם לא היה שום מיגון). גם מארז הטעינה זכה לדיאטה של 40% בגודל שלו. המארז החדש כולל גם טעינה אלחוטית. מבחינת סוללה, מדובר ב-8 שעות האזנה עם ANC וסך הכל ב-24 שעות של מוזיקה עם המארז.

ה-WF-1000X M4 יגיעו לחנויות בישראל עד סוף החודש באמצעות היבואנית הרשמית ישפאר. המחיר בארץ יעמוד על 1,150 שקל, דומה מאוד למחיר שלהן באירופה – 1,105 שקל (280 אירו).

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

סקירה: ג'ברה Elite 85t – מקצה שיפורים בתחום הסאונד והשיחות

סקירה: AirPods Max – איך זה לשמוע מוזיקה עם האוזניות היקרות של אפל?

סקירה: Anker Liberty Air 2 Pro – אוזניות כמעט בהתאמה אישית

תגובה אחת

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא