שעונים חכמים

סקירה: סמסונג Galaxy Watch 6 Classic – מסך גדול עם חוגה

ה-Galaxy Watch 6 Classic מחזיר את החוגה לאחר הפסקה של שנה, הוא כולל מסך גדול יותר, עיצוב קלאסי, מגוון גדול של אפליקציות ויכולות ניטור בריאות, כמו: לחץ דם, אק״ג ודופק

עברו שנתיים מאז שסמסונג עברה מערכת הפעלה בשעונים החכמים שלה מטייזן (מערכת ההפעלה של סמסונג שקיימת גם בטלוויזיות שלה) לאנדרואיד Wear הפופולארית. המעבר של סמסונג הוביל השנה גם את שיאומי לבצע את המעבר ממערכת שלה למערכת של גוגל עבור ה-Watch 2 Pro.

סמסונג Galaxy Watch 6. צילום יח״צ
סמסונג Galaxy Watch 6. צילום יח״צ

התבססות של Wear OS היא דבר טוב, בעיקר כי היא מבטיחה עבור משתמשי השעונים מאגר אפליקציות גדול יותר. בזכות המעבר של סמסונג, כבר לפני שנתיים קיבלנו את האפשרות לנווט ישירות מהשעון עם גוגל מפות ולעבור על רשימת הקניות בסופר מגוגל Keep. זה לצד אפליקציות המיילים ג׳ימייל ואאוטלוק.

סמסונג עוטפת את Wear OS 4 עם הממשק One UI Watch 5 שלה, במטרה לשמור על חוויה קבועה של המשתמשים הוותיקים, האפליקציות הקיימות שלה ובעיקר כי מדובר בממשק מוצלח וידידותי שאין סיבה קריטית להחליפו.

השעון מאפשר לנהל שיחות טלפון בזכות הרמקול והמיקרופון הפנימי שלו. אני לא התקשיתי לדבר עם אנשים, גם ברחוב, אבל כל עוד לא היה ממש רועש מסביב. זה פתרון נוח, כאשר סוחבים דברים בידיים ולא נוח להחזיק את הסמארטפון ביד או שאין גישה לאוזניית בלוטות׳.

השעון שאני סקרתי הגיע בגרסת בלוטות׳ שדורשת שהוא יהיה בקרבת הסמארטפון עבור החיבור הסלולרי, אבל אם יש לכם את השעון בגרסת ה-LTE, אז אתם יכולים ללכת לטייל איתו בנפרד.

סמסונג שילבה בשעון את המעבד Exynos W930 אשר לטענתה מציע מהירות משופרת ב-18% מבעבר, עדיין יש כאן מעט שיהוקים בתגובה. לשעון 2 גיגה זיכרון עבודה ונפח אחסון של 16 גיגה.

אגב, יכולת נחמדה בממשק כאן היא האפשרות לעבור בין סמארטפונים מבלי להעביר את השעון להגדרות ברירת מחדל. כך שאם קניתם סמארטפון חדש, הממשק עם ההתאמות השונות שעשיתם והאפליקציות יעברו בין המכשירים.

סמסונג Galaxy Watch 6 Classic. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Watch 6 Classic. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Watch 6 Classic. צילום יח״צ
סמסונג Galaxy Watch 6 Classic. צילום יח״צ

עיצוב ומסך: Watch 6 Classic  – מסך גדול יותר וחזרת החוגה

המסך בדגם הזה גדל לעומת דגמים קודמים, הוא מגיע בגודל 1.5 אינץ׳ בטכנולוגיית Super AMOLED, זה לעומת 1.4 אינץ׳ ב-Watch 4 Classic ו-Watch 5. מסך גדול זה כיף גדול, מה שמאפשר לקרוא בקלות את המידע שעל הצג, אבל כדאי לקחת בחשבון שכתוצאה מזה מקבלים שעון ששוקל 59 גרם, לעומת 52 גרם בדגם ה-4 ו-33.5 גרם בדגם ה-5. אם אתם בעלי ידיים קטנות או לא אוהבים משקל על היד שלכם, כדאי שתתנסו קודם בשעון הזה לפני שתרכשו אותו. לי המשקל פחות הפריע במהלך היום, אבל בלילה, שאני הולך לישון אני גם ככה לא מחבב ענידת שעון תוך כדי ואת הדגם הזה בכלל לא יכולתי לקחת איתי למיטה. התאורה של השעון הייתה חזקה והיא מגיעה בשיא שלה ל-2,000 ניטים.

סמסונג עיצבה את השעון שלה במראה אלגנטי-קלאסי, בהתאם לשמו. יש כאן רצועה שמזכירה מראה של רצועת עור, כאשר המסגרת הגדולה והכפתורים הפיזיים מספקים לו לוק מוקשח מעט. לשעון זכוכית קריסטל ספיר שמספקת לו הגנה מפני שריטות, הוא מדורג להגנה מפני מים וחול בתקן IP68 וגם דירוג 5ATM לצלילה עד לעומק של 50 מטרים למשך 10 דקות.

החוגה חזרה לדגם הזה לאחר הפסקה של שנה. היא עדיין מאפשרת בקלות ובנוחות לסובב אותה ולעבור במהירות בין התפריטים.

סמסונג Galaxy Watch 6 Classic. צילום יח״צ
סמסונג Galaxy Watch 6 Classic. צילום יח״צ

ספורט ובריאות: Watch 6 Classic – התראת קצב לב לא סדיר ברקע מחכה לאישור בישראל

סמסונג שילבה בשעון את חיישן ה-BioActive  והוא כולל: חיישן אופטי למדידת הדופק, אק”ג, רמת החמצן בדם, מדידת לחץ (סטרס) וחיישן טמפרטורה.

סמסונג מציעה בדגם הזה יכולת מדידת אק״ג ולחץ דם (רק בחיבור לסמארטפון של סמסונג). בדיקת האק״ג מתעדת בשעון את הפעילות החשמלית של הלב, מה שעוזר לרופאים לאתר חריגות פוטנציאליות בקצב הלב. כמו כן, היכולות הנוספות בשעון, מאפשרות גם לאתר פרפור פרוזדורים, אחת הצורות הנפוצות ביותר של קצב לב לא סדיר. משתמשים שמבצעים את הבדיקות עם השעון, יכולים לשלוח את התוצאות מרחוק לרופא המשפחה שלהם בצורה פרטית.

סמסונג הוסיפה יכולת ביצוע בדיקות אוטומטיות להתראת קצב לב לא סדיר (IHRN) ברקע כשאתם עונדים את השעון, כך שאמורים לקבל התראה כאשר השעון מזהה אותה בעצמו. הבעיה שכרגע היכולת הזאת לא זמינה בישראל והיא מחכה לאישור משרד הבריאות.

קיימת כאן גם אופציה למדידת לחץ דם, אבל האופציה הזאת דורשת כיול מול מד לחץ דם רגיל. עבור מי שמבצע בדיקות תכופות של לחץ דם, שילוב של הטכנולוגיה הזאת בשעון יכולה לעזור לו.

השעון יודע לספק התראות כאשר הדופק לב מהיר מעל 120 פעימות בדקה או נמוך מתחת ל-40 פעימות בדקה. ההתראות מופיעות לאחר 10 דקות של מנוחה מעל או מתחת לרמות שהוגדרו.

בקטגוריית השינה, השעון מנטר אחר מנוחת הלילה של המשתמש, מספק לו ציון על איכות השינה וגם יודע לזהות נחירות (בשילוב הסמארטפון המונח בקרבה) ואת רמות החמצן בדם. לטעמי, הצורך בשימוש בו זמנית גם בשעון וגם בסמארטפון, קצת מסרבל את התהליך. כמו כן, בתור מי שלא אוהב לישון עם שעון על היד, אני בדרך כלל מוותר על האופציה הזאת. מי שכן ישתמש באופציה הזאת וסובל מנדודי שינה, יוכל לקבל המלצות על אימוני שינה משופרים, תוכנית הדרכה למשך חודש, ציון על איכות השינה שלו וגם את טמפרטורת העור שלו במהלך הלילה (באמצעות חיישן אינפרה אדום).

סמסונג Galaxy Watch 6 Classic. צילום יח״צ
סמסונג Galaxy Watch 6 Classic. צילום יח״צ

מבחינת פעילויות ספורט, השעון מציע לנטר את הצעידה, ריצה, רכיבה על אופניים, שחייה בבריכה, שחייה בים, פלאנק ועוד. השעון גם יודע לזהות באופן אוטומטי הליכה או ריצה ולהציע לסווג אותן כאימון. התקן ה-GPS מזהה יחסית במהירות את המיקום שלו. סמסונג הוסיפה יכולת של התאמה אישית של הגדרות אזור דופק בזמן אימון, כאשר השעון גם יודע לחשב איזה אזור יתאים עבור המשתמש באופן אוטומטי על פי דופק הלב המרבי.

עבור מי שיושב שעות מול המחשב, השעון מזכיר לקום או לעשות תרגילי התמתחות בכסא. השעון גם מדריך אילו תרגילים כדאי לעשות והוא יודע לנטר אותם.

סוללה: Watch 6 Classic – כיומיים של שימוש

בדגם ה-47 מ״מ שאני סקרתי מקבלים סוללת 425 מיליאמפר/שעה, לי היא החזיקה ללא בעיה יומיים שלמים, כאשר ביום השני באחת עשרה בלילה נשארו לי עוד 27% אנרגיה. מדובר ביומיים בהם עשיתי אימון עם GPS למשך כ-30 דקות, אבל לא ניטרתי שינה. כמו כן, המסך לא היה במצב Always On.

מחיר: 1,650 שקל לדגם בלוטות׳ 47 מ״מ                                 

בשורה התחתונה, ה-Galaxy Watch 6 Classic הוא פשוט שעון נהדר, בעיקר עבור משתמשי הסמארטפונים של סמסונג שיכולים לנצל את כל היכולות שלו. השילוב של הממשק הידידותי של סמסונג, לצד מערכת ההפעלה אנדרואיד Wear המספקת מגוון אפליקציות, מסך גדול, עיצוב קלאסי עם חוגה נוחה ומגוון יכולות לניטור הבריאות והספורט, הופכים אותו למוצלח.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

11 תגובות

  1. השעון הכי גרוע שרכשתי בחיים. אני טוען אותו כל בוקר וכל ערב, אחרת נגמרת הסוללה.
    מסך שמגיב פעם באף פעם.
    חלק מהאפליקציות לא עובדות כמו לחץ דם או א.ק.ג (שלא נצטרך) אם הטלפון לא מתאים ונופל תחת ההגדרות והמגבלות של סמסונג. גם סמסונג לא ידעו איך לפתור את הבעיה אחרי שפניתי אליהם. קיצור… ה 1,850 שקל הכי מיותרין שזרקתי בחיים

  2. שעון מעולה סוללה חלשה ולא מחזיקה מעמד גם לא בשימוש במצב Always On.

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא