רובוטים שואבי אבק

סקירה: האם הרובוט שואב אבק V2 של Viomi מנקה את הבית מספיק טוב?

הרובוט שואב אבק Viomi V2 שייך לאקוסיסטם של שיאומי והוא מציע גם ניגוב רטוב של הבית. האם הוא מצליח לעשות את שתי הפעולות האלו בצורה מוצלחת? כנסו לסקירה המלאה

חברת שיאומי מחזיקה שלל מותגים ויצרניות בת המציעות מוצרים תחתיה. חברת Viomi פועלת באקוסיסטם של הענקית הסינית, כאשר בין היתר היא נהנית מהשיווק של שיאומי ומהיכולת להתחבר לאפליקציית Mi Home. ה-V2 של Viomi ממשיך את הטרנד של רובוטים שואבי אבק היודעים גם לבצע ניגוב רטוב, בדומה ל-S6 של Roborock (לסקירה המלאה).

Viomi-V2-2
Viomi V2. צילום צחי הופמן

הפעלה ואפליקציה: כמו רובוטים רבים אחרים, ה-V2 כולל כפתור בודד ועגול המתחלק לשניים ומשמש להדלקה/כיבוי והחזרה שלו לתחנת העגינה. לאחר הורדת האפליקציה, טעינה וחיבור לרשת ה-WiFi, הרובוט יצטרך לבצע מיפוי ראשוני של הבית. עבור הפעולה הזאת, הרובוט מגיע עם 10 חיישני לייזר, כולל חיישן LDS למדידת מרחקים וסריקת החלל. המיפוי מתבצע בצורה טובה, למרות שהרובוט הציג במפה גם אזורים מחוץ לדירה שלי, לא שזה הפריע לפעולה השוטפת שלו. מה שכן, למרות שרוב הזמן הוא לא נתקע בחפצים, היו גם פעמים שהוא כן פגע בהם.

Viomi V2 – לנקות את הבית גם מרחוק

ה-V2 כולל חיבור WiFi והוא פועל באמצעות אפליקציית Mi Home, אבל משהו בממשק ש-Viomi בנתה עבור הרובוט שלה, לא עובד טוב כמו זה של רובורוק, למרות ששניהם יושבים על אותה אפליקציה. למשל, אפשר למקם קירות ווירטואלים על גבי המפה, רק אחרי התחלת פעולת הניקיון ולא לפני, גם היכולת למקם את הקירות בנוי בצורת ריבוע ולא פס, דבר שפחות נוח להצבה על גבי המפה. כמו כן, הקירות הווירטואלים על גבי המפה יכולים להיעלם סתם פתאום. דבר נוסף שחסר, היא יכולת לקבוע מועדי ניקוי קבועים או לחלק את הבית לחדרים. אני מתאר לעצמי שאלו דברים שיתעדכנו בעתיד באפליקציה.

ניקיון: עוצמת השאיבה של ה-V2 מעט גבוהה יותר מזו של ה-S6. מדובר בלחץ יניקת אוויר של עד 2150Pa לעומת 2000Pa. ל-V2 יש שלוש עוצמות שאיבה איתן ניתן לשחק דרך האפליקציה: חיסכון באנרגיה בה הרעש חלש ולא מפריע לסביבה הקרובה. עוצמה רגילה המבצעת את הניקיון ביעילות, אבל הרעש כבר מתחיל להפריע ועוצמה חזקה, הטובה לניקיון שטיחים, אבל פחות מהנה שאתם נמצאים בבית. אני השתמשתי בעיקר במצב שאיבה רגיל, בו הבית היה נקי ומיכל האבק התמלא היטב בחתיכות קורנפלקס, גרגירים ועוד שאר לכלוכים שהוא הצליח לאסוף, ככה שהייתי מרוצה. ל-V2 יש בעיה מסוימת, שלפעמים חלק מהלכלוך נשאר באזור המברשת הראשית ואז שמרימים אותו פתאום נופל לכלוך לריצפה שלא נשאב פנימה.

ה-V2 כולל מברשת צידית אחת העוזרת לניקיון. הגומי השומר עליה והשיטה שהיא עוצבה, לא אפשרו לשיערות להסתבך עליה, בשונה מרובוטים אחרים, המחייבים כל תקופה קצרה לנקות מהמברשת הזאת שיערות. המברשת הראשית עשויה מראשי בד, שם אתם תמצאות שיערות רבות שיסתבכו ויחייבו ניקיון שלהם עם מספריים.

שואב אבק רובוטי של VIOMI צילום יחצ

ה-V2 כולל אופציה לניגוב רטוב, לצורך כך ערכת הרובוט כוללת מיכל מים בנפח 550 מ"ל. בערכה שאני קיבלת המיכל הזה לא הגיע, אבל כן היה המיכל המשולב, הכולל פחות מקום למים, אבל מציע גם לשאוב אבק תוך כדי. עבור פעולת הניגוב צריך לחבר את משטח ההצמדה לחלק התחתון של הרובוט, עליו ממקמים את המטלית. ה-V2 מטפף מים תוך כדי העבודה, כאשר באפליקציה ניתן לקבוע את כמות המים שהוא יוציא תוך כדי העבודה. חשוב להבין שמדובר בפעולת ניגוב ולא שטיפה, זה טוב עבור שמירה על הבית קצת יותר נקי לפני הספונג'ה השבועית. כדאי לשים לב, שה-V2 לא מבין במצב ניגוב שהוא עולה על שטיחים ולכן צריך לסמן עליהם גדר וירטואלית באפליקציה לפני הניקיון.

הערכה כוללת: 3 מיכלים שונים, 2 מברשות צד, 2 פילטרים HEPA ו-2 סוגי מטליות.

סוללה: הסוללה מגיעה בקיבולת של 3200 מיליאמפר/שעה, המאפשרת עבודה של עד שעתיים וכיסוי דירה עד לגודל של 160 מ"ר. במהלך פעולת ניקיון ארוכה, הרובוט יחזור לתחנה כאשר הסוללה תגיע לקצת פחות מ-10% והוא ימשיך לאחר שהיא תגיע ל-80%.

מחיר: 1,800 שקל (יבואן רשמי המילטון)

בשורה התחתונה, ה-V2 עושה את עבודת שאיבת האבק שלו היטב, כאשר התוספת לניגוב רטוב היא נחמדה. ל-Viomi יש עוד קצת עבודה על ממשק המשתמש באפליקציה והיכולות שהיא מציעה, בשביל שהיא תהיה מספיק ידידותית.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

עוד כתבות:

סקירה: פיליפס S9000 Prestige – מכונת גילוח עם להבי ננו וטעינה אלחוטית

סקירה: Jimmy JV83 – שיפורים בעוצמת השאיבה

סקירה: Roidmi F8 – שואב אבק אלחוטי שעושה את העבודה ב-1,000 שקל

2 תגובות

  1. שלום

    אהבתי את הסקירה

    האם חל שיפור באפליקציה ?

    אני מתלבט בין הVIOMI לבין ROBOROCK

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא