רובוטים שואבי אבק

סקירה: H6 – שואב האבק האלחוטי הידני הראשון והמוצלח של roborock

השואב האלחוטי הידני הראשון של roborock אומנם מגיע מאוחר מאוד לשוק, אבל הוא מדביק את הפער מול רוב המתחרים ואפילו עוקף אותם. המחיר של ה-H6 נמוך משמעותית מזה של הדייסון V11, כאשר הוא מציע בדומה אליו מסך וראש יעודי לשטיחים. כנסו לקרוא את הסקירה המלאה

חברת roborock הפכה לפופולארית בישראל בתחום שואבי האבק הרובוטיים, לאחרונה היא השיקה בארץ את ה-H6 – השואב אבק הידני האלחוטי הראשון שלה. המכשיר הראשון שלה בתחום משלב מסך OLED ועוצמת שאיבה חזקה, שאמורים לעזור לו להתחרות לאו דווקא ביצרניות הסיניות, אלא בשחקנית המובילה – דייסון.

עיצוב: ה-H6 נראה טוב. הוא משלב צינור מתכת, פלסטיקה באזורים רבים וגומי רך בידיות. השואב מגיע בצבע כסוף, כאשר אלמנטים בו באדום, כמו הצינור מתכת. השואב שוקל 1.4 ק"ג, הוא מרגיש נוח ביד, כאשר בחלק העליון שלו ממוקם מסך ה-OLED הקומפקטי, המספק מידע על זמן הסוללה שנשאר ותוכנית עוצמת השאיבה שנמצאים בה.

רובורוק H6 – צג OLED ופירוק המיכל בלחיצת כפתור

רובורוק H6. צילום צחי הופמן

שאיבה: ל-H6 יש עוצמת שאיבה חזקה המגיעה ל-140AW. לשם השוואה, לדייסון V11 הנמכר במחיר יקר בהרבה יש עוצמת שאיבה של 185AW ול-Jimmy JV65 עוצמה של 145AW. הרובורוק לא התקשה לשאוב את כל מה שהוא התבקש, כאשר רוב השימוש שלי בו היה בעוצמת השאיבה הרגילה או המקסימלית וכמעט שלא נגעתי במצב ה-ECO.  רובורוק מבטיחה שהיא מצליחה לתפוס 99.7% מחלקיקי האבק. לשואב אין נטייה להפיל אבק, כאשר מסיימים את הניקיון ומרימים אותו. בעיה שכבר נתקלתי איתה בשואבים אחרים.

מבחינת התפעול, רוב שואבי האבק מאפשרים לחיצה בודדת על ההדק ולאחר מכן ניתן לעזוב אותו ולבצע את הניקוי. בדייסון בוחרים באפשרות של לחיצה קבועה על ההדק, כאשר הם רוצים לחסוך בצורה הזאת באנרגיה. ברובורוק מאפשרים לשלב בין שתי האופציות. כאשר מתחילים לשאוב, דרושה לחיצה קבועה על ההדק, אבל מעט מעליו קיים כפתור שינעל את ההדק (יופיע חיווי על כך על הצג).

השאיבה עצמה פשוטה וה-H6 זז חלק כל עוד הוא זז קדימה, התנועה אחורה לא חלקה. המעבר בין מצבי השאיבה מתבצע בלחיצת כפתור, כאשר הערכה כוללת מספר אביזרים: מברשת שטיח הנמכרת בעלות נוספת ומאפשרת עוצמת יניקה מוגברת ומנוע 50 וולט המניע זיפים אנטי-סטטיים של סיבי פחמן. הראש הזה מתאים לשטיחי שאגי או שטיחים עמוקים ויאפשר הוצאה של לכלוך תקוע. 

אביזרים נוספים הם: ראש ממונע קטן למיטות/ספות, צינור הארכה גמיש, ראש צר לתריסים וראש נוסף קטן לניקוי שולחנות ומדפים.

רובורוק H6. צילום צחי הופמן

מבחינת הניקיון של השואב, רובורוק מיקמה מתג פשוט שפותח את המכסה התחתון של מיכל האשפה. הדבר הזה מאפשר לרוקן את הלכלוך כמעט ללא נגיעה בו. למה כמעט ללא נגיעה? כי יש סיכוי ששיערות וכל מיני דברים יתקעו בחלק העליון או יסתבכו בפילטר, מה שיחייב אתכם לפרק אותו. דבר זה מתבצע ממש במהירות, בחצי סיבוב פשוט שלו. ניתן גם לשטוף את הפילטר במים, כאשר יש צורך בכך. המיכל עצמו מגיע בגודל סטנדרטי של 500 מ"ל.

סוללה: רובורוק מתגאה מאוד שהיא משתמשת בסוללות ליתיום פולימר, כאשר היא אומרת שגם לאחר 600 טעינות, הסוללות ישמרו על 85% מהכוח שלהם. זמן השאיבה בעוצמה מקסימלית עם ראש רגיל עומד על כ-11 דקות, נתון מוצלח. במצב שאיבה רגיל אפשר להגיע לכ-45 דקות. המסך על השואב מציין את זמן הסוללה שנותר ובמהלך הטעינה ניתן לדעת את המצב שלו. בניגוד לשואבים רבים הנמכרים בטווח המחיר הזה, עמדת העגינה שלו גם יודעת לבצע את הטעינה.

מחיר: 1,600 שקל, תוספת של 200 שקל למברשת השטיח (ברשת באג)

בשורה התחתונה, ה-H6 של רובורוק נותן פייט חזק לדייסון, הוא עדיין לא מגיע עם אותה עוצמת שאיבה ועוד יתרונות של החברה הבריטית, אבל הוא זול ממנו משמעותית, מציע פיצ'רים שאפשר למצוא היום בעיקר בדייסון והוא ידע לשאוב לכם את כל הלכלוך ברכב, בריצפה או בתריסים ללא בעיה, בלי יותר מדי מאמץ.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

עוד כתבות:

סקירה: eufyCam 2 – מצלמת אבטחה של Anker עם סוללה לשנה שלמה

סקירה: איירובוט רומבה S9 פלוס – רובוט עם פינוי אשפה

מיקרוסופט מפרסמת את המשחקים לחודש יוני ב-Xbox Live Gold

3 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא