סמארטפונים

סקירה: OnePlus Nord 2 5G – מכשיר ביניים שרוצה להיות סמארטפון דגל

ה-Nord 2 5G הוא ניסיון של OnePlus להציע כמעט מכשיר דגל עם תג מחיר סביר. הסמארטפון הזה כולל מסך AMOLED, יכולת הקלטת שיחות פנימית, ביצועים מהירים ומצלמה מפתיעה לקטגוריה

רק לפני מספר חודשים השיקה OnePlus בארץ את ה-Nord CE 5G (לסקירה המלאה) ולאחרונה היא החלה למכור כאן גם את ה-Nord 2 5G, באמצעות היבואנית הרשמית Cell Now. קטגוריית ה-Nord של החברה הסינית מיועדת לשוק הביניים, כאשר היא שואבת יכולות שונות ממכשירי הדגל היקרים יותר של החברה ומאמצת את האסטרטגיה שלה, של סמארטפונים במחירים נגישים יותר, במקום רק מכשירי דגל יקרים.

OnePlus Nord 2 5G. צילום צחי הופמן
OnePlus Nord 2 5G. צילום צחי הופמן

עיצוב: Nord 2 – צבע תכלת טורקיז

דגמי ה-Nord מאופיינים במראה ובתחושת פלסטיק, גם הדגם הזה עדיין מרגיש ככה, למרות הגב זכוכית. מה שמוזר ש-OnePlus השקיעה בגב הזכוכית, אבל חסכה במסגרת הפלסטיק. אגב, על-גבי גב הזכוכית הזה, בכלל לא מרגישים טביעות אצבע. ה-Nord 2 מגיע עם גב בצבע תכלת טורקיז המספק לו מרענן ונעים לעין. משקל המכשיר סביר לימינו – 189 גרם ואל תצפו למצוא כאן מיגון מפני מים.

OnePlus Nord 2 5G. צילום צחי הופמן
OnePlus Nord 2 5G. צילום צחי הופמן

מסך: Nord 2 – מסך AMOLED עם קצב רענון תמונה 90 הרץ

בדומה ל-Nord CE, אנחנו מקבלים ב-Nord 2 מסך בגודל 6.43 אינץ' בטכנולוגיית Fluid AMOLED המוצלחת וברזולוציה של 1080 על 2400 פיקסלים. כמו כן, יש כאן קצב רענון תמונה של 90 הרץ. בשונה מה-Nord CE, יש כאן גם תמיכה ב-HDR 10 Plus עבור צפייה בתכנים תואמים והזכוכית היא מסוג גורילה גלאס 5. סך הכל, זהו מסך המספק צבעים עשירים וחדות טובה.

OnePlus Nord 2 5G. צילום צחי הופמן
OnePlus Nord 2 5G. צילום צחי הופמן

ממשק: Nord 2 – יש הקלטת שיחות

אחת ההפתעות בממשק של ה-Nord 2, שהוא כולל יכולת הקלטה פנימית של שיחות, באמצעות החייגן של גוגל (בשביל להפעיל אותה, צריך לעבור לממשק באנגלית, להקליט שיחה ואז לחזור לממשק עברית). מצד שני, WiFi Calling עדיין לא עובד כאן, לפחות לא ישירות מהקופסה. מערכת ההפעלה היא אנדרואיד 11 עם המעטפת Oxygen OS 11.3. בדומה למכשירים אחרים המגיעים איתה, היא כוללת: Canvas AOD בו תמונת הטפט מקבלת אפקט של איור קנבס. מצב ה-Zen Mode 2.0 עדיין מאפשר להתנתק מההתראות התכופות המגיעות אלינו לסמארטפון לזמן מוגדר. במצב הזה, כל ההתראות הנכנסות יושתקו זמנית, כל האפליקציות ינעלו, פרט למצלמה, כאשר עדיין יהיה ניתן לקבל שיחות ולהוציא שיחות חירום. לא ניתן לבטל את המצב הזה לאחר ההפעלה שלו. בגרסה החדשה, נוספו גם צלילי טבע ורעש לבן, שאפשר להפעיל ברקע. המצב הזה מופעל לזמן מוגדר, למשל, 20 דקות או 40 דקות. בניגוד ל-Nord CE, מתג ההזזה המשמש למעבר מהיר ונוח בין צלצול, רטט והשתקה קיים כאן.

OnePlus Nord 2 5G. צילום צחי הופמן
OnePlus Nord 2 5G. צילום צחי הופמן

חומרה: Nord 2 – דור 5 בעדכון גרסה

בתחום החומרה, אנחנו מקבלים מעבד מהיר, שלא מפספס או מגמגם – MT6893 Dimensity 5G של MediaTek. בגרסה שבדקתי, יש זיכרון עבודה של 8 גיגה (ישנה גם גרסת 12 גיגה) ונפח אחסון של 128 גיגה (ישנה גם גרסת 256 גיגה) מסוג UFS 3.1 המהיר (אין אפשרות הרחבה באמצעות כרטיס). כאמור, ה-Nord 2 תומך בגלישה סלולרית דור 5, אבל זאת תגיע בתקופה הקרובה באמצעות עדכון גרסה. הבלוטות הוא בתקן 5.2, כולל תמיכה ב-aptx HD ויש גם רמקולים סטריאופוניים לא רעים, אבל אין כאן כניסת אוזניות. חיישן טביעת האצבע ממוקם מתחת למסך ורוב הזמן הוא לא פישל.

מצלמה: Nord 2 -ביצועי מצלמה טובים

בקטגוריית הצילום OnePlus שילבה חיישן ראשי 50 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/1.9  של סוני (IMX766), מיקוד אוטומטי ומייצב תמונה אופטי. החיישן לצילום רחב (119 מעלות) מגיע עם 8 מגה פיקסל ו-f/2.3 וחיישן המונוכרום הוא 2 מגה פיקסל עם f/2.4.

גוון הצבעים שהמצלמה הזאת מוציאה נוטה יותר לטבעי ופחות לעשיר, כאשר התמונות חדות (לא מאוד) ומוצלחות, כל עוד נמצאים באור יום. החיישן לצילום רחב פוגע משמעותית בחדות של התמונה. כמו כן, חסרה כאן אופציה לזום אופטי, כאשר ממשק המצלמה מציע זום דיגיטלי כפול 2 וכפול 5. בצילום לילה, OnePlus יודעת להכניס הרבה אור לתוך התמונה, שזה אכן עוזר, אבל עדיין המריחות באובייקטים ברורות.

מצלמת הסלפי מגיעה עם חיישן 32 מגה פיקסל עם מפתח צמצם f/2.5, בתנאי תאורה אופטימליים, קיבלתי כאן תמונה נקיות, בלי מריחות בפנים ואפילו ביצועי הבוקה/פורטרט היו טובים.

סוללה: Nord 2 – טעינה מהירה מאוד

OnePlus ציידה את ה-Nord 2 בסוללה בקיבולת 4500 מיליאמפר/שעה, אשר הצליחה להחזיק משעה שמונה בבוקר ועד חצות ועדיין להשאיר עוד 24% אנרגיה (זמן מסך קרוב ל-4 שעות). מבחינת טעינה מהירה, OnePlus צרפה לערכה מטען 65 וואט אשר מצליח לספק בתוך רבע שעה 64% אנרגיה. זה מרשים מאוד. אין כאן אופציה לטעינה אלחוטית.

מחיר: 2,000 שקל (יבואן רשמי Cell Now)

בשורה התחתונה, ה-OnePlus Nord 2 הוא סמארטפון מוצלח עבור קטגוריית הביניים, הוא נראה טוב והוא מגיע עם מעבד מהיר, מסך באיכות טובה, סוללה ששורדת יום שלם, ממשק נוח לשימוש וטעינה ממש ממש מהירה. ביצועי המצלמה טובים ביחס לקטגוריה, כך שבסך הכל מקבלים תמורה טובה למחיר.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

סקירה: realme GT 5G – סמארטפון דגל בחצי מחיר

סקירה: Mi 11 5G – האם זהו סמארטפון הדגל של שיאומי שחיכינו לו?

סקירה: האם ה-Mi 11 Lite 5G של שיאומי נותן תמורה טובה למחיר?

5 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא