חדשות

מנכ״ל סאני: ״אני מקווה שב-2023 נשיק את הלפטופים של סמסונג״

אלי לביא, מנכ״ל סאני, היבואנית הרשמית למוצרי המובייל של סמסונג בישראל מקווה להשיק את הלפטופים של הענקית הדרום קוריאנית ב-2023, מספר על המשך המכירות החזקות בקטגוריית הטאבלטים ומסביר על ההבדלים ברכישת סמארטפון בין שלל היבואנים הרשמיים

הענקית הדרום קוריאנית לא נחה לרגע עם השקות הסמארטפונים שלה. רק לפני מספר חודשים היא השיקה בארץ את סדרת המכשירים עם המסכים המתקפלים שלה: Galaxy Z Fold 4 ו-Galaxy Z Flip 4 , כאשר היא עכשיו נמצאת מספר חודשים בודדים מאוד לפני השקת דגמי הדגל מסדרת ה-Galaxy S23.

סאני חנות חדשה בקניון השרון נתניה. צילום סאני תקשורת
סאני חנות חדשה בקניון השרון נתניה. צילום סאני תקשורת

סמסונג היא תופעה קצת מוזרה בשוק המקומי, לא מדובר רק בנוכחות הגדולה שלה בישראל, היכולת להוציא סכומי עתק על פרסום ומשפיענים, שאף חברת סלולר אחרת לא עושה כאן, אלא גם ביבואנים העובדים עם הנציגות המקומית שלה. בניגוד לשיאומי המחזיקה יבואן רשמי אחד (המילטון) ובשונה מאפל שמחזיקה המון יבואנים, אבל אף לא לגמרי מזוהה עם המותג (iDigital, iStore, סי דאטה וכו׳), בסמסונג הייבוא קצת שונה.

בשנת 2014 סמסונג החליטה לחלק את שוק ייבוא הסמארטפונים שלה בישראל, כך שסאני תהיה היבואן לשוק הפתוח, קרי רשתות סלולר, חשמל ונקודות מכירה שונות והמפעילות סלולריות, קרי סלקום, פרטנר, פלאפון והוט מובייל יבצעו יבוא רשמי בעצמם וימכרו ללקוחות שלהם. עד אותה החלטה, סאני הייתה היבואנית המרכזית והבלעדית.

המצב הזה הוביל לבלבול אצל הלקוחות, מצד אחד יש רשת חנויות הנקראת סמסונג, לה יש כבר כמעט 30 סניפים בקניונים בארץ (לאחרונה נפתח הסניף ה-29 בקניון השרון בנתניה). החנויות האלו ממותגות סמסונג ומציעות חוויית פרימיום, כאשר הן שייכות לסאני. מצד שני, סמארטפונים בייבוא רשמי של המפעילות הסלולריות, לא רק נמכרים אצלן, אלא גם ברשתות הקשורות אליהן. בקיצור בלאגן.

אלי לביא, מנכ״ל סאני. צילום פזית אסולין
אלי לביא, מנכ״ל סאני. צילום פזית אסולין

מה ההבדל ברכישה של סמארטפון סמסונג בייבוא סאני מייבואנים רשמיים אחרים?

״אני נותן אחריות למוצרים של סמסונג שנמכרים דרך סאני, אני עובד עם מערכות השירות של סמסונג וגם בסטנדרטים שלהם. למשל, אם נשבר ללקוח מסך, אני גם מחויב להחליף לו סוללה, כי זה הסטנדרט של סמסונג ואפילו שזה עולה הרבה כסף, אני מחויב לזה. בתיקונים שלנו, אנחנו אוטמים את הסמארטפונים למים כמו שהם יצאו מהמפעל, אין את הפתרון הזה אצל אף מעבדה באופן גורף. נכון שבסוף לקוח רואה בטלוויזיה או באינטרנט את צמד המילים "יבואן רשמי" אצל מפעילה סלולרית, זאת לא הטעיה צרכנית, כי הם קונים ישירות מסמסונג, אבל כשלקוח רואה את זה, הוא מבין שמדובר באחריות יצרן וזה לא כך״.

לאיזו רמת שירות מחויבות המפעילות הסלולריות שמייבאות ביבוא רשמי את הסמארטפונים של סמסונג?

״אנחנו מוגדרים בסמסונג כ-Maker Service, אנחנו נותנים אחריות יצרן עם כלי הדיאגנוסטיקה של סמסונג ובהתאם לתהליכים שלהם אנחנו גם מפוקחים ברמה יומית דרך המערכות של סמסונג העולמית על טיב השירות שאנחנו נותנים – טכני ותהליכי. המפעילות הסלולריות עובדת במנגנון BOG, ראשי תיבות של Buy Out Guarantee. זה אומר, שהמפעילה רוכשת סמארטפונים של סמסונג בעלות מסוימת והיא מקבלת הנחה עבור תיקון עצמי ללקוחות שרכשו דרכה. זאת לא אחריות יצרן של סמסונג. הטכנאי של אותה מפעילה מתקן גם אייפונים, גם שיאומי וגם סמסונג.

חנות סאני סמסונג. צילום סאני
חנות סאני סמסונג. צילום סאני

איך יוצרים בידול בין הרשת שלכם לשאר חנויות הסלולר/גאדג׳טים שמוכרות את אותם מוצרים, במיוחד שקהל גדול קונה סמארטפונים של סמסונג אונליין?

״יש לנו חנויות מושקעות מאוד, כאשר כל החנויות שלנו הם מרכזי שירות. יש אנשים שקונים ברשת אחרת שנמצאת קיר לידי בקניון ובאים לקבל הדרכה אצלי. סאני מפעילה את חנויות מותג סמסונג וזה מצוין מבחינתי לחזק את המותג ולתת שירות גם למי שלא קנה בחנות המותג. לקוח שנכנס לחנות שלנו מגיע עם ציפייה מאוד גדולה לקבל שירות והסברים. למשל, לחבר את השעון החכם לסמארטפון. אנחנו נהנים מטראפיק מאוד גדול, כי לא כל האנשים מסתדרים בלהעביר חומרים, כמו הודעות לסמארטפון החדש שהם רכשו ועוד.

״לקוחות שנכנסים לחנות שלנו יכולים לשאול את המוכרים שאלות ולקבל תשובות, כי הם מוכרים רק מותג אחד ואני עושה הכל כדי שהם יהיו אלופי העולם בידע שלהם עליו, זה בניגוד לרשתות שהמוכר שלהם מוכר גם אייפון, גם סמסונג וגם לפטופ וגם מוצרי גיימינג.

״מלבד זה, כל הסניפים שלנו כוללים מעבדות, כך שב-50% מהמקרים, לקוח נכנס, הולך לשתות קפה בקניון, חוזר והמכשיר מוכן. בשאר המקרים אנחנו שולחים את המכשירים לתיקון במעבדה המרכזית״.

מערך טרייד-אין ומלאי לכל הקטלוג

האם כל נושא השירות שהזכרת, הוא זה שהופך את המוצרים שנמכרים בייבוא שלכם ליותר יקרים מייבוא של המפעילות הסלולריות?

"בוא נעשה סדר. המחיר בחנויות שלנו הוא מחיר מומלץ לצרכן. למשווקים שסאני מוכרת כגון: באג, מחסני חשמל, דיוטי פרי, ומאות משווקים פרטיים יש את האוטונומיה שלהם לקבוע מחיר והן תחרותיות ומתחרות בינן לבין עצמן, מתחרות במפעילות ומתחרות ביבוא מקביל. החנות ברשת סמסונג נותנות ערכים מוספים ששווים בערכם למחיר המומלץ. אני גם לא רוצה להתחרות בלקוחות שלי שקונים אצלי את המכשירים ומוכרים אצלם ברשתות. אני חנות מותג, מי שבא אליי, יודע שתמיד יש את כל הקטלוג במלאי, בגדלים השונים ובגרסאות השונות ויש איש שירות של סמסונג ויש נציג מכירות בעל ידע רב בהיבט המוצרי, שמבצע גם פעולות ערך מוסף בקניית מכשיר או אביזר חדש. ברשת החנויות אנחנו מפעילים גם מערך טרייד-אין יחודי שמייצר הנחה אמיתית על המכשיר החדש תמורת החזרת המכשיר הישן. אלו הם ערכים מוספים ששווים כסף וקיימים רק בחנות מותג. אז כן, זה עולה ללקוח קצת יותר אבל ללקוחות מסוימים זה בעצם מגלם עלות נמוכה כי הם צריכים את סט התועלות הזה. ללקוחות אחרים ש"מסתדרים לבד" אין בעיה לקנות און-ליין או לרכוש בכל מקום אחר״.

סמסונג Galaxy Tab S8 Ultra. צילום צחי הופמן
סמסונג Galaxy Tab S8 Ultra. צילום צחי הופמן

בתקופת השיא של הקורונה, מכירות הטאבלטים עלו לצד הלפטופים, האם עדיין יש להם ביקוש?

״זה מדהים מה שקורה בתחום של הטאבלטים. בתקופת הקורונה כמובן שראינו קפיצה במכירות. הייתי בטוח שבשנת 2021 תהיה רגיעה, אבל היא לא הייתה. גם בשנת 2022 הייתי בטוח שתהיה רגיעה וגם לא. זה קורה בגלל שיש עולם של טאבלטים בשוק ה-B2B (השוק העסקי, צ.ה), למשל, טאבלטים מוקשחים וטאבלטים טרמינליים, אלו מכשירים שמיודעים לסוכני מכירות, לכוחות הצלה ועובדי הוראה. המכירות בתחום העסקי פיצו על הירידה במכירות בשוק הצרכני. התפתח עולם שלם של אפליקציות עסקיות לטאבלטים אנדרואיד: חינוך, עסקים וכו'. סמסונג היא כמעט השחקנית היחידה בשוק טאבלטי האנדרואיד וגם אין טאבלטים סיניים זולים שמשחקים בקטגוריה הזאת, בגלל נושא של אבטחה. אגב, פחות קונים טאבלטים של אפל לעסקים כי הם יקרים לתחום הזה, פרט לסטארטאפים וחברות הייטק. סיבה נוספת לגידול בשוק היא ההשקה של סמסונג לסדרת ה-Tab S8, הכוללת גם טאבלט אנדרואיד עם מסך 14 אינץ׳, זה טאבלט שנותן פייט לאייפד פרו, שהיה עד אז לבד בקטגוריה הזאת. המסך מדהים, קיים עט סטיילוס וקיים עולם שלם של אביזרים נלווים כמו מקלדת, כיסויים חכמים וכו'.המוצר הזה נמכר בכמויות גדולות, כאשר בחנויות שלי נמכרות מאות יחידות בחודש. זה מוצר מאוד יקר, שמחזיק את הקטגוריה. בכיתה סטנדרטית באוניברסיטה תראה היום את רוב הסטודנטים ללא מחשב נייד וללא מחברת. הם עושים הכל בשיעור על טאבלט מהסוג הזה״.

אתם מוכרים היום בעיקר סמארטפונים, טאבלטים ושעונים חכמים של סמסונג, מה עם מוצרים כמו לפטופים של סמסונג?

״כל שנה אנחנו רוצים להשיק את הקטגוריה הזאת. בתקופת הקורונה לא הייתה בעולם סחורה. השנה סמסונג מתמודדת עם השווקים שהיא פועלת בהם ואנחנו מקווים שבשנת 2023 זה יגיע. אני יכול להגיד שזה בתוכניות של סאני ויש לנו הסכם עם סמסונג, שההשקה של הלפטופים, כאשר היא תהיה, היא תהיה דרכנו. אני מקווה שההשקה תהיה שנה הבאה״.

פרטים אישיים:  

אלי לביא, מנכ״ל סאני תקשורת

סטטוס משפחתי: נשוי+ 4.

תפקיד קודם: מנהל אזור מזרח אירופה בחברת הייסנס

כמה זמן בתפקיד: מאפריל 2021

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

5 תגובות

  1. הוא מוזמן לסשן של שאלות ותשובות אצלנו בקבילת "סלולר – סמסונג" בפייסבוק. יש המון תלונות על סאני שיבור ויענה לשאלות בלי צנזורה של החברים בקהילה.

  2. אני מקווה שחברה אחרת תהיה יבואן של סמסונג השירות שאני מקבל ממכם זה מגיע

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא