בריאות

סקירה: Water.io – בקבוק מים שעוזר לשתות יותר

בקבוק המים החכם Water.io של חברת Impacx הישראלית עוזר לשתות יותר מים, הוא עושה את זה עם פקק הכולל חיישן למדידת גובה המים, מערכת התראות וחיבור לשעונים חכמים

המון אפליקציות ושעונים חכמים ניסו לגרום לי לשתות יותר מים. ברוב המקרים, היה מדובר בתזכורת שקפצה בשעון/סמארטפון או פשוט מעקב מים שהיה צריך להזין באופן ידני באפליקציה. כל השיטות האלו עזרו לי בצורה חלקית, אבל בסופו של דבר נטשתי אותן.

בקבוק Water.io. צילום צחי הופמן
בקבוק Water.io. צילום צחי הופמן

בקבוק המים החכם – Water.io של חברת Impacx הישראלית מנסה גישה אחרת ויותר יעילה. הוא מזכיר לשתות מים וגם מאפשר לשתות אותן ישר שרואים את התזכורת. הרעיון הזה אומנם נשמע פשוט, אבל היא עושה את זה באמצעות פקק ייחודי, אותו Impacx כבר הספיקה לשלב בבקבוקי מים רב פעמיים של מותג השתייה – Gatorade (משקה ספורט איזוטוני) השייך לחברת פפסיקו.

עיצוב: Water.io – שומר על טמפרטורת המים וקל לנשיאה

בקבוקי מים רב פעמיים הפכו למעיין פריט אופנתי, הם מגיעים בשלל עיצובים ואנשים לוקחים אותם לכל מקום. הבקבוק של Water.io מגיע בצבעים שחור או לבן כאשר הוא מיוצר על-ידי חברת בקבוקי המים האמריקאית – S'well, עליו Water.io משלבת את הפקק הייחודי שלה. מדובר בבקבוק מגוף מתכת אל חלד היודע לשמור על טמפרטורת המים לשעות רבות. הבקבוק הגיע בנפח של 500 מ״ל, שמצד אחד מאפשר להסתובב איתו בקלות בתיק ולקחת לכל מקום, אבל מצד שני הוא היה לי קטן מדי והייתי צריך למלא אותו לעיתים קרובות. אני הסתכלתי על זה, שלפחות אני מוסיף לי עוד כמה צעדים בכל פעם שאני הולך למכשיר המים במשרד, מצד שני זה גם היה טרטור. בכל מקרה, מתוכנן לצאת בקבוק בגרסה גדולה יותר של 750 מ״ל.

בקבוק Water.io. צילום צחי הופמן
בקבוק Water.io. צילום צחי הופמן

התראות ותפעול: Water.io – תאורה ורטט לתזכורת

השימוש ב-Water.io דורש חיבור לאפליקציה של החברה בסמארטפון, כאשר הקישור מתבצע בתקשורת בלוטות׳. בהפעלה הראשונית מזינים נתונים אישיים, כמו: גיל, מין, משקל וגובה, כאשר ניתן להזין גם נתונים על המצב הבריאותי. למשל, היריון, הנקה, מחלות בכליות, סוכרתי או תהליך ירידה במשקל. כל הנתונים האלו יקבעו מה היעד היומי האישי, בנוסף, האפליקציה גם יודעת להוסיף לחישוב את נתוני מזג האוויר ולהתחבר לאפליקציות ספורט חיצוני כמו אלו של שעוני הכושר של גרמין, פולאר, Fitbit ו-Suunto, לצד אפליקציות גוגל Fit, אפל Health ו-Strava.

אני חיברתי את האפליקציה לשעון גרמין, כך שמייד לאחר האימון, נתוני השתייה שלי התעדכנו בהתאם.

האפליקציה של החברה ידידותית לשימוש ולפחות במספר השבועות שאני בדקתי את המוצר, היא התעדכנה באופן תדיר. עמוד הבית של האפליקציה הציג בצורה ברורה את אחוז המים אותו שתיתי באותו יום לצד יעד השתייה וכמה נותר לי לשתות. בנוסף, ניתן להזין דרך אפליקציה שתיית מים שלא התבצעה דרך הבקבוק. בחלק התחתון של האפליקציה אפשר לקבל מידע מדויק יותר על מצב השתייה בלוח הבקרה, רישום של השתייה לפי שעות ומיליליטרים וגם חיווי גראפי של הבקבוק, הכולל כמה מים בדיוק נמצאים בתוכו.

האפליקציה גם כוללת אזור לשאלות ותמיכה עם החברה, בנוסף לעדכונים על השירות ש-Water.io מספקת למשתמשים שלה. האזור הזה הפך ללא כוונה של החברה למעיין רשת חברתית, כי אנשים החלו לעלות שם תמונות של הבקבוק שלהם בכל מיני מקומות וגם תמונות של ההתקדמות ביעדים היומיים שלה.

כל הנתונים האלו בסופו של דבר באים לשרת את הטכנולוגיה הקיימת בתוך הפקק. בתוך הפקק משולב חיישן המודד את גובה המים בבקבוק ומסנכרן אותו עם האפליקציה. התהליך הזה מתבצע במהירות בכל פעם שמוציאים את הפקק ומחזירים אותו. הבקבוק צריך להיות יציב באותו זמן, כאשר לאחר מכן מופיעה תאורה לבנה המעדכנת שהניטור בוצע.

התזכורת עבור השתייה מתבצעת באמצעות תאורה צבעונית חזקה על גבי החלק העליון של הפקק, ניתן לקבוע את הצבע המועדף דרך האפליקציה, כאשר לאחר תקופה מסוימת של שימוש ועמידה ביעדים, נפתחים עוד צבעים. מעבר לזה, יש רטט אותו ניתן לכבות (למי שזה מציק מדי). התזכורות לשתייה מתבצעות בטווח שעות אותו ניתן לבחור. למשל, שמונה בבוקר עד שמונה בערב. כמו כן, במהלך היום מקבלים גם תזכורות לשתייה בסמארטפון.

במהלך הבדיקה שלי אני בחרתי להשתמש גם ברטט וגם בתאורה, שזה לפעמים הציק אבל גם עשה את העבודה וגרם לי לשתות יותר מים. השילוב של הבקבוק עם שעון הגרמין שלי יחד עם נתוני מזג האוויר, גרם לתחושה שהשעון אכן התאים את עצמו אליי, מה שגם עודד אותי לשתות יותר מים.

סוללה: Water.io – סוללה לכ-3 ימים

הסוללה הפנימית של הבקבוק מחזיקה כ-3 ימים ואולי קצת יותר, בהתאם לשימוש. הבדיקה שלי כללה כמובן את ההתראה בתאורה והפעלת הרטט. מחבר הטעינה של הבקבוק הממוקם בחלק העליון החיצוני של הפקק הוא ייחודי, אבל הערכה של המוצר כבר כוללת שני כבלי טעינה מגנטיים, כך שניתן לשמור אחד בבית ואחד במשרד. המחבר המגנטי קל לחיבור לפקק, כאשר הצד השני של הכבל הוא USB-A. טעינה מלאה לוקחת כשעה, כאשר ניתן לראות מה אחוז הסוללה הנותר באפליקציה בסמארטפון.

מחיר: 265 שקל (דרך אתר החברה)

בשורה התחתונה, הרעיון של Water.io נשמע פשוט, בקבוק עם אור צבעוני שבא לעזור לשתות יותר מים, אבל יש כאן הרבה מעבר לזה, החיישן המנטר את כמות המים, ההתאמה לפרופיל האישי (גיל, משקל, פעילויות ספורט, דיאטה והיריון) לצד אפליקציה שמאפשרת מעקב וחיבור לשעונים חכמים, בסופו של דבר גרמה לי לשתות יותר מים.

להצטרפות לערוץ הטלגרם של The Gadget Reviews

לא כדאי לפספס גם…

5 תגובות

השאר תגובה

לגלות עוד מהאתר The Gadget Reviews

כדי להמשיך לקרוא ולקבל גישה לארכיון המלא יש להירשם עכשיו.

להמשיך לקרוא